جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدنی
مدنی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با بیان اینکه گفت: برخورد با مراجعه کنندگان باید برخورد شایسته و جامعه‌الزهرایی باشد و معنویت زهرایی در این برخوردها جلوه گر شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی در نشست فصلی خود با کارکنان جامعه الزهرا(س) که امروز در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام اسارت اهل بیت علیهم‌السلام و شهادت حضرت امام حسن علیه‌السلام که بنا به نقلی در هفتم ماه صفر است، عنوان کرد: یکی از نکات مهم و ضروری در همه فعالیت‌ها و یکی از رموز موفقیت در فعالیت‌ها، رعایت مزیت نسبی است.

لزوم شناخت مزیت نسبی در فعالیت‌ها

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اظهار داشت: با پیشرفت تکنولوژی، کالاهای مختلفی در سراسر دنیا تولید می‌شود، اقتصادی موفق است که مزیت نسبی خود را بشناسد وبر اساس آن اقدام کند. به عنوان مثال ما در ۳۶۵ روز، ۳۰۰ روزِ آفتابی داریم، ما از این آفتاب می‌توانیم استفاده‌هایی داشته باشیم که اروپایی‌ها قادر به استفاده از آن نیستند، چون روزهای آفتابی آنها بسیار کم است، بنابراین آنان نمی‌توانند با ما رقابت کنند. این مزیت نسبی ما است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی ادامه داد: اروپاییان نیز مزیت نسبی دیگری دارند، به عنوان مثال آب به فراوانی در اختیار آنان است و آنان در بخش‌های دیگر دارای مزیت نسبی هستند؛ بنابراین ما باید مزیت نسبی کشور خود را به عنوان اقلیم جغرافیایی، وضعیت اکولوژی و جمعیتی و غیره بدانیم تا بتوانیم به درستی بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنیم.

مزیت نسبی جامعه‌الزهرا(س)، فضای معنوی، الهی و دینی است

وی تصریح کرد: ما به عنوان خدمتگزاران در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام نیز باید بدانیم مزیت نسبی ما در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام چیست؟ در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ۲۰ هزار طلبه در حال تحصیل هستند، حال آنکه دانشگاه آزاد چند میلیون دانشجو دارد، صدور مدرک هم در همه مراکز علمی انجام می‌شود، اما یکی از مزیت‌های نسبی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام که به آن دل بستیم، فضای معنوی، الهی و دینی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام است.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: تفاوت طلبه ما این است که با حضور در این مجموعه، سرباز امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف می‌شود؛ در حالیکه این مزیت در دانشگاه‌ها و مراکز علمی دیگر وجود ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با اشاره به اینکه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام منتسب به حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام است، تأکید کرد: نام حضرت زهرا علیهاالسلام بالای سر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام قرار دارد و این مزیت و امتیاز نسبی ما است و ما باید آن را قدر بدانیم.

وی عنوان کرد: اگر این مزیت نسبی در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام کمرنگ شود، ما هم مانند دیگر مجموعه‌های دیگر خواهیم بود و کار ما تنها به پذیرش، تحصیل و صدور مدرک منتهی می‌شود، حال آنکه مزیت نسبی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، ارتباط و انتساب این مجموعه به حضرت زهرا علیهاالسلام است  وشما هم باید با این معیار خود را رده‌بندی کنید.

 معنویت جامعه‌الزهرا باید در فعالیت کارکنان بروز و ظهور داشته باشد

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام افزود: شما باید در خودتان ارزیابی کنید که آیا فرد موفقی در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام هستید یا نه؟، ارزیابی نهایی این است که نیت خالص و صفای دل و معنویت در کجای کار و فعالیت ما قرار دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با تأکید بر اینکه شاخصه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام معنویت آن است، گفت: فضای معنوی و الهی و انتساب این مجموعه به حضرت زهرا علیهاالسلام برای ما ارزشمند است و این فضای الهی در فضای اداری منعکس می‌شود.

وی اظهار داشت: این تدین و معنویت باید در کار ما ظهور پیدا کند از جمله، در حوزه ارتباط با مراجعه کنندگان، یعنی مراجعه کننده باید این احساس را داشته باشد که فضای مراجعه به جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با دیگر ادارات متفاوت است.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه معنویت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام باید در ارتباطاتش ظهور پیدا کند، ادامه داد: برخورد با مراجعه کنندگان باید برخورد شایسته و جامعه‌الزهرایی باشد و معنویت زهرایی در این برخوردها جلوه گر شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با اشاره به لزوم ارتباط و تعامل گسترده واحدهای مختلف جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، گفت: فضای جامعه‌الزهرا علیهاالسلام قابل مقایسه با دیگر نهادها و سازمان‌ها نیست، بنابراین معنویت باید در جای جای جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ظهور و بروز داشته باشد.

کارها و فعالیت‌های ما باید در راستای تقویت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام باشد

وی تصریح کرد: معمولا افراد در مسائل مختلف، نفع خود را در نظر می‌گیرند، اما عظمت ما به این است که نفع مجموعه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام را بر نفع خود مقدم بدانیم. اگر جایی مصلحت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اقتضا می‌کند، ولو خودمان ضرر کردیم، اقدام کنیم.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با تأکید بر اینکه کارها و فعالیت‌های ما باید در راستای تقویت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام باشد، افزود: ما فکر می‌کردیم که اگر روز حضرت امام خمینی(ره) نباشد، چه می‌شود، حضرت امام رفتند، اما نظام جمهوری اسلامی به رهبری آیت‌الله خامنه ای مدظله العالی همچنان پابرجا است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی یادآور شد: ما باید وظیفه شرعی خود را با قوت و توکل بر خدا انجام دهیم که امید است پرچم انقلاب اسلامی و جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به دست صاحب الزمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف برسد و قلب مبارک امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی را از رفتارهای خود خشنود کنیم.

وی در پایان از تلاش‌های مستمر کارکنان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام قدردانی و اظهار امیدواری کرد این فعالیت‌ها و تلاش‌های کارکنان این مجموعه مورد نظر و رضایت حضرت زهرا علیهاالسلام قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha