جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار شورای سیاستگذاری کتاب سال بانوان با حجت الاسلام شهرستانی

حوزه/ نماینده آیت الله العظمی سیستانی با بیان اینکه دشمنان در طول این سال‌ها همواره تلاش کرده‌اند تا ما را تضعیف و حذف کنند، افزود: با این حال ما باید برای فعالیت‌ها و برنامه‌هایمان با توجه به توطئه دشمنان برنامه ریزی بلندمدت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی در دیدار شورای سیاستگذاری و اعضای ستاد برگزاری دومین همایش کتاب سال بانوان با اشاره به اینکه اصل حضور بانوان در عرصه تحصیل علوم دینی، مساله مبارکی است که باید قدردان آن بود، گفت: پس از انقلاب هر چند در حوزه های مختلف گام‌هایی برداشته و کارهای خوبی هم انجام شد اما باید قبول کنیم که حرکت ما در برخی موارد منظم و سیستماتیک و بر اساس توصیه امیرمومنان علیه‌السلام که «اوصیکم بتقوی الله و نظم امرکم» نبوده است.

وی با تاکید بر آن که باید در مدیریت کلان خود در همه عرصه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی که بانوان بخشی از آن هستند آسیب‌شناسی و بازنگری کنیم اظهار داشت: آقای مجید مجیدی کارگردان فیلم محمد رسول الله (ص) می‌گفت مسیحیان تاکنون ۲۰۰ فیلم درباره حضرت مسیح، یهودیان ۱۰۰ فیلم درباره حضرت موسی و بوداییان ۴۰ فیلم در مورد بودا ساخته‌اند در حالیکه ما مسلمانان تنها ۲ فیلم درباره پیامبر اسلام (ص) ساخته‌ایم که این نشان از کم‌کاری و کم توجهی ما به مقوله‌های فرهنگی است.

نماینده آیت الله العظمی سیستانی با بیان اینکه دشمنان در طول این سال‌ها همواره تلاش کرده‌اند تا ما را تضعیف و حذف کنند، افزود: با این حال ما باید برای فعالیت‌ها و برنامه‌هایمان با توجه به توطئه دشمنان برنامه ریزی بلندمدت داشته باشیم.

وی مهاجرت استعدادهای ملی به خارج از کشور را به دلیل فرهنگ‌سازی نادرست و برخی کم‌کاری‌ها دانست و گفت: در کشور ما آموزش و پرورش وجود دارد در حالیکه تربیت و پرورش انسان همواره مقدم بر آموزش است و زیرساخت فرهنگی کشور «یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه» است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی با اشاره به این که یکی از مهمترین مسائل کشور مساله بانوان است اضافه کرد: ما برای این نیمی از جمعیت کشور برنامه مدون و سیاست درست و مطلوبی نداشته‌ایم و باید قبول کنیم در این زمینه کم‌کاری کرده‌ایم برای همین تبلیغات دشمن نسبت به اینکه زنان شهروندان درجه دو و سه در جامعه اسلامی هستند به راحتی مورد قبول واقع می‌شود و این برای ما در داخل و خارج از کشور ایجاد مشکل می‌کند.

وی توجه به آموزش زبان در حوزه‌های علمیه را مهم ارزیابی کرد و گفت: به عنوان مثال در دنیا بیش از ۶۵۰ میلیون نفر اسپانیولی زبان وجود دارد که بانوان طلبه باید با یادگیری این زبان و زبان‌های دیگر آمادگی خود را برای ارائه اسلام ناب در قالب کتاب، مقاله، سخنرانی و تبلیغ به همه مردم جهان کسب کنند. این در حالی است که کل فارسی زبانان جهان به دویست میلیون نفر نمی رسند ولی همه تولیدات علمی و ترویجی ما به زبان فارسی است.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به نقطه مطلوب باید سیستم خودمان را تغییر دهیم اظهار داشت: هر چند این کار زمان‌بر است و اگر الان شروع کنیم ده سال دیگر نتیجه می‌دهد، شبکه ماهواره‌ای هدهد ویژه کودکان و نوجوانان را با همین نگاه راه اندازی کردیم. حضرت امام هم سال ۴۲ فرمود یاران من همین کودکانی هستند که در گهواره‌اند. این نگاه بلندمدت باید در همه برنامه‌ها و فعالیت‌ها وجود داشته باشد تا موفقیت ما دوچندان شود.

وی ادامه داد: در میان بانوان، کسانی هستند که در سطوح بالای علمی و مهارتی قرار دارند و می‌توانند با فعالیت خود در جامعه جریان‌ساز باشند، این بانوان باید شناسایی و حمایت شوند تا الگویی مطلوب برای همه بانوان شوند.

نماینده آیت الله العظمی سیستانی توصیه کرد: برای همایش کتاب سال بانوان برنامه ریزی بلند مدت داشته باشید تا در سال بیستم برگزاری به تعداد مطلوبی کتاب و آثار علمی پژوهشی به زبان های مختلف دنیا برسید و نتیجه و محصول آن قابل مشاهده در کل جهان باشد.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha