جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 961159
۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
صفحه مجازی خانم کشتکاران

حوزه/ بعد از بازدید خبرنگاران رسانه‌های خارجی از جامعةالزهرا سوار اتوبوس شدیم تا به مقصد بعدی برویم. مشغول تحلیل دیده‌ها و شنیده‌هایشان بودند که یکی از خانم‌های خبرنگار بلند پرسید: واقعا مدیر جامعةالزهرا خانم نیست؟

به گزارش خبرگزاری حوزه،  به مناسبت انتصاب خانم برقعی به عنوان مدیر جامعة الزهراء سلام‌الله‌علیها، خانم عطیه کشتکاران در صفحه مجازی‌اش نوشته است:

بعد از بازدید خبرنگاران رسانه‌های خارجی از جامعةالزهرا سوار اتوبوس شدیم تا به مقصد بعدی برویم. مشغول تحلیل دیده‌ها و شنیده‌هایشان بودند که یکی از خانم‌های خبرنگار بلند پرسید: واقعا مدیر جامعةالزهرا خانم نیست؟ و نوچ نوچ و ملامت همه بود که بعد از شنیدن پاسخ منفی یکی یکی به سمتمان حواله می‌شد، اما برایم توفیری نمی‌کرد. نه خانم نبودن مدیر جامعةالزهرا را نقص می‌دانستم نه انتصاب یک خانم به مدیریت را نشانه اندیشه مترقی هیئت امنا و اثبات کارآمدی زنان.

اکنون هم که برای اولین بار یکی از خانم‌های دانش آموخته جامعة الزهرا به سمت مدیریت بزرگترین حوزه شیعی خواهران منصوب شده، صرف این اتفاق را مدال افتخار جامعه زنان نمی‌دانم.

خدا کند مدیری بر سر کار آمده باشد که مشکلات طلاب را لمس کرده باشد، انتظار مردم از نهادهای حوزوی را بداند، دستی به سر و روی وضعیت بی‌سروسامان جایگاه رسانه و فضای مجازی در جامعه زنان حوزوی بکشد، برنامه‌هایی برای حل مشکلات اقتصادی جامعه‌الزهرا داشته باشد، مسبب آشتی جامعةالزهرا و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران شود، واحدهای کم ثمر را از دوره‌های آموزشی حذف کند، تحصیلات ناظر به پژوهش و تبلیغ و تربیت را تقویت کند، ساختار و اخلاق سازمانی را اصلاح کند، جامعه‌الزهرا را به مرجع علمی و عملی سبک زندگی اسلامی تبدیل کند، تعامل موثری با نهادهای آموزشی حوزوی و فرهنگ‌ساز جامعه برقرار کند، بانو امین‌ها تربیت کند، از ظرفیت طلاب غیرایرانی بیشترین بهره را ببرد و از همه مهم‌تر آنکه به مسائل اشاره شده در جلسات خصوصی و محافل کاری بسنده نکند و مسئله شناسی علمی و گسترده و اولویت‌بندی حساب شده‌ای برای شروع دوره جدید جامعةالزهرا انجام دهد.

مگر نه این است که تغییر مدیریت یعنی طلسم حل بعضی مسائل شکسته نشده و انتظار می‌رود مدیر جدید راه‌های تازه‌ای پیش روی مجموعه بگشاید؟ حالا چه مدیر زن باشد و چه مرد! چه یک مجموعه حوزوی باشد و چه یک مملکت هشتاد و چند میلیونی!

پ.ن۱: دو واحد درسی فلسفه غرب با تدریس خانم دکتر زهره برقعی، مدیر جدید جامعة الزهرا، گذرانده‌ام. در مقام شاگرد که زیادی اشکال می کردم! بیش از خانم بودن مدیر جامعة الزهرا، دکترای فلسفه خواندنشان در دانشگاه برایم ارزشمند است.

پ.ن۲: اگر شما هم طلبه جامعه هستید یا نیستید و آشنایی اجمالی با این مجموعه دارید به نظرتان انتظار می‌رود مدیر جدید به چه مسائلی رسیدگی کند؟ خدا را چه دیدید. ‌شاید به گوش مدیر رسید.

پ.ن۳: دست به دست کنید برسد به دست خانم برقعی.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • معصومه حسینی IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    2 0
    سلام مدیریت در ذات مردان هست و به تعبیر آیه شریفه الرجال قوامون علی النساء... تا به حال هرچه در جامعة الزهرا پیشرفت دیده ایم بخاطر همت عالمان مرد بوده است... موفق باشید
    • محمد IR ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      0 0
      با سلام و احترام - آیه ای رو که ذکر کردید در اینجا جایگاهی نداشت چرا که شما برداشت شخصی خودتون رو فرمودید و صرفا به معنای ظاهری توجه کردید. هر آیه ای شان نزول و تفسیری داره نمیشه همینطوری یه چیزی رو بیان کنید و اصرار داشته باشید که معنایی که قرآن هم در پی اون بوده همین منظور شماست! ضمنا مردان و زنان موفق را همیشه داشته ایم و بانوان مدیر هم داریم و مردان بی مدیریت هم داریم اما موفقیت و شکست مردان تقریبا همیشه به پشتوانه یک زن موفق یا ناموفق بوده...