جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زهره برقعی

حوزه/مدیر جامعه الزهرا(س) پرهیز از نگاه جنسیتی در دور جدید مدیریت جامعه الزهرا علیهاالسلام را عامل موفقیت دانست و گفت: هر کس در هر مسئولیت و جایگاه باید کمک کند و به بهترین وجه کار خود را انجام دهد. هیات امنا، شورای سیاستگذاری و به ویژه دفتر رهبر معظم انقلاب بنای حمایت از این مجموعه گرانقدر و یادگار حضرت امام خمینی (ره) را دارند و امیدواریم این تلاش ها به نتیجه مطلوب که تربیت طلاب در تراز انقلاب اسلامی است، بینجامد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نخستین جلسه سیده زهره برقعی مدیر جدید جامعه الزهرا علیهاالسلام با معاونان و مدیران این مرکز علمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی رییس هیات امنا برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین ربانی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه خواهران زودتر از این می توانستند از تربیت یافتگان خود در سطوح بالای مدیریتی استفاده کنند، گفت: انتصاب سرکار خانم برقعی نخستین تجربه در این سطح از مدیریت است از این رو به صورت طبیعی اکنون نگاه های زیادی به سوی جامعه الزهرا علیهاالسلام است تا نتیجه این اقدام را مشاهده کنند. برای همین وظیفه همه است تا کمک کنند این تجربه موفق شود.

وی همدلی، همراهی و وفاق بیش از پیش از مجموعه یکی از شروط موفقیت عنوان کرد و بیان داشت: امام رضا علیه السلام در نامه ای به عبدالعظیم الحسنی می فرماید «ولا یشغلوا أنفسهم بتمزیق بعضهم بعضاً، فإنّی آلیتُ علی نفسی أنّه مَن فعل ذلک وأسخط ولیّاً من أولیائی دعوتُ الله لِیعذّبه فی الدنیا أشدّ العذاب، وکان فی الآخرة من الخاسرین. دوستان ما نباید فرصت های گرانبهای زندگی و وقت ارزشمند خود را به دشمنی با یکدیگر تلف کنند. من با خود عهد کرده ام که هر کس مرتکب اینگونه امور شود یا به یکی از دوستانم و رهروانم خشم کند و به او آسیب رساند از خدا بخواهم که او را به سخت ترین کیفر دنیوی مجازات کند و در آخرت نیز اینگونه افراد از زیانکاران خواهند بود.»

رییس هیات امنای جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه برای این مجموعه هیچ کس به اندازه شما مدیران و کارکنان، دلسوزتر نیست اظهار داشت: این مرکز علمی آموزشی نقاط قوت و کمالات فراوانی دارد، دیدن این کمالات به ما امید می دهد تا بیشتر تلاش کنیم و نقاط ضعف را برطرف کنیم، از این رو همواره نگاه مثبت به مسائل داشته باشید که این روش یکی دیگر از شروط موفقیت است.

وی ادامه داد: جامعه الزهرا علیهاالسلام با مدیریت سرکار خانم برقعی باید افق جدیدی را فتح کند. به هر حال امروز بخواهیم یا نخواهیم دختران، زنان و خانواده ها در جامعه ما دچار آسیب هستند و اگر قرار باشد جایی عهده دار بررسی، مطالعه و بهبود این وضعیت باشد اولویت با جامعه الزهرا علیهاالسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی افزود: طلاب این مجموعه فرزندان حضرت زهرا علیهاالسلام و امانت های حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه هستند، انتظار می رود در دور جدید شاهد تعامل و همراهی بیشتر مجموعه با آنان باشیم و شرایط رشد و پیشرفت آنها را مانند فرزندان خودمان بلکه بیشتر و بالاتر فراهم کنیم.

وی پرهیز از نگاه جنسیتی در دور جدید مدیریت جامعه الزهرا علیهاالسلام را عامل دیگر موفقیت دانست و گفت: هر کس در هر مسئولیت و جایگاه باید کمک کند و به بهترین وجه کار خود را انجام دهد. هیات امنا، شورای سیاستگذاری و به ویژه دفتر رهبر معظم انقلاب بنای حمایت از این مجموعه گرانقدر و یادگار حضرت امام خمینی (ره) را دارند و امیدواریم این تلاش ها به نتیجه مطلوب که تربیت طلاب در تراز انقلاب اسلامی است بینجامد.

در ادامه این جلسه سرکار حاجیه خانم برقعی با قدردانی از هیات امنا، شورای سیاستگذاری و به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل اعتماد به ایشان در سپردن مسئولیت مدیریت بزرگترین حوزه علمیه خواهران جهان تشیع گفت: قطعا همه پیشرفت ها و افتخارات جامعه الزهرا علیهاالسلام مدیون و مرهون تلاش های همه مدیران و کارکنان از گذشته تاکنون است.

وی اظهار داشت: همه می دانیم که کار اجرایی سخت و پرهزینه است و برای ما طلاب کار پژوهشی، مطالعه، تحقیق و تدریس راحت تر است. با این حال امروز بی ارزش کردن کارها و خدمات رایج شده که کار درستی نیست و البته هیچ کدام از اینها از ما سلب مسئولیت نمی کند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه همدلی، همراهی و وفاق همه کارکنان برای رسیدن به اهداف عالی موسسه را خواستار شد و گفت: من به توانمندی همه مدیران جامعه الزهرا علیهاالسلام ایمان دارم  و معتقدم موفقیت یک مجموعه را یک نفر نمی تواند تضمین کند و در این مسیر همه باید کمک کنند.

وی یکی از نشانه های موفقیت را رضایتمندی زیرمجموعه دانست و بیان داشت: مهمترین و کوتاهترین راه برای جلب رضایت زیرمجموعه ها، دخالت دادن آنان در تصمیم گیری ها است. وقتی زیر مجموعه ها احساس کنند در تصمیمات نقش دارند کار را برای خود می بینند و در انجام آن همکاری و همراهی بهتری خواهند داشت.

سرکار خانم برقعی در ادامه خاطرنشان کرد: داشتن سعه صدر و تلاش برای حل مشکلات در بخش ها سبب کم شدن مراجعه به مدیر می شود و فرصت برای رسیدگی به امور کلان و تصمیم گیری درباره آنها را در اختیار می دهد.

وی تصریح کرد: در روزهای آینده با همه بخش ها و واحدها جلسات مختلفی خواهم داشت و از نزدیک با روند فعالیت های آنها آشنا خواهم شد.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در پایان از مدیران همه بخش ها خواست تا ۳ اولویت کاری خود تا پایان سال را برای دفتر مدیر ارسال کنند تا نسبت به اجرای آن در جلسات کارشناسی تصمیم گیری شود.

 در ادامه معاونان و مدیران جامعه الزهرا علیهاالسلام ضمن تبریک به سرکار خانم برقعی، آمادگی خود را برای همکاری و همراهی و تلاش برای اعتلای مجموعه اعلام کردند. 

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha