جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احمد دیانی

حوزه/حجت‌الاسلام والمسلمین دیانی با بیان اینکه هدف ما تربیت طلاب متدین، متقی، به روز و عالم به زمان است، از شرکت ۸۰ درصد داوطلبان در آزمون ورودی سطح دو و سه جامعه الزهرا علیهاالسلام خبر داد و گفت: اساتید مصاحبه گر، داوطلبانی را که از نظر انگیزشی، علمی، اخلاقی و تقوی مورد تأیید هستند، پذیرش کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد دیانی در نشست صمیمی با اساتید و کارکنان جامعه الزهرا علیهاالسلام که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: پیروزی مسلمانان فلسطین و مقاومت در مقابل رژیم خونخوار صهیونیستی را تبریک عرض می‌کنیم و دوست داریم که در جشن پیروزی فلسطینیان مشارکت داشته باشیم.

جنایات مزدوران و نائبان استکبار جهانی آمریکا و اسرائیل را محکوم می‌کنیم

عضو هیأت امنای جامعه الزهرا علیهاالسلام با تصریح بر اینکه ما باید مدافع فلسطین و مردم مظلوم جهان باشیم، تأکید کرد: ما جنایات مزدوران و نائبان استکبار جهانی آمریکا و اسرائیل در غزه و افغانستان را محکوم می‌کنیم و خود را در دفاع از مردم مظلوم جهان مسئول می‌دانیم.

وی به روایتی از پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم اشاره کرد که فرموند: «مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم؛ هر که صبح کند و دغدغه امور مسلمانان را نداشته باشد، مسلمان نیست» و در ادامه گفت: ما طلبه‌ها و اساتید حوزه‌های علمیه و افرادی که در دستگاه امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف خدمت می‌کنیم، باید به این حدیث توجه ویژه داشته باشیم.

مشارکت ۸۰ درصدی داوطلبان در آزمون ورودی سطح دو و سه جامعه‌الزهرا(س)

حجت‌الاسلام والمسلمین دیانی در ادامه به آزمون ورودی سطح دو و سه جامعه الزهرا علیهاالسلام در روز ۳۱ اردیبهشت اشاره کرد و ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری آزمون، اظهار داشت: امسال نیز همچون سال گذشته، آزمون ورودی با تلاش مسئولان پذیرش، اداره کل فناوری اطلاعات، روابط عمومی، نیروهای پشتیبانی و دیگر بخش‌های مجموعه به صورت مجازی و با کمترین مشکل برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۱۵ کارشناس خانم به عنوان پشتیبان آزمون ورودی، پاسخگوی سوالات داوطلبان در روز آزمون بودند، افزود: طبق بررسی‌های انجام شده، ۸۰ درصد داوطلبان در آزمون ورودی شرکت کردند که با توجه به اینکه آزمون به صورت مجازی بود، آمار قابل قبولی است.

سرپرست جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: پس از اعلام نتایج، مصاحبه‌ها آغاز می‌شود که از همه بخش‌ها تقاضا می‌شود در برگزاری مصاحبه‌ها همراهی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیانی با بیان اینکه رفتار کارکنان و اساتید جامعه الزهرا علیهاالسلام با داوطلبان باید مادرانه، کریمانه و محبت‌آمیز باشد، عنوان کرد: اساتید مصاحبه‌گر فقط داوطلبانی را که از نظر انگیزشی، علمی، اخلاقی و تقوی مورد تأیید هستند، پذیرش کنند.

وی تأکید کرد: در جامعه الزهرا علیهاالسلام باید طلابی باانگیزه، متقی و پرتلاش جذب شوند تا اهداف مقدس مجموعه محقق و معارف اسلام و اهل بیت علیهم‌السلام در اقصی نقاط جهان منتشر شود.

انتخاب حاجیه خانم برقعی به عنوان مدیر جدید جامعه‌الزهرا(س) نقطه عطف است

حجت‌الاسلام والمسلمین دیانی در ادامه به مدیریت جدید جامعه الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و گفت: همانطور که می‌دانید سرکار خانم زهره برقعی به عنوان مدیر جدید جامعه الزهرا علیهاالسلام انتخاب شده است و به مدت پنج سال سکاندار این مؤسسه علمی حوزوی خواهد بود.

عضو هیأت امنای جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: حضرت امام خمینی(ره) هنگام راه‌اندازی جامعه الزهرا علیهاالسلام دستور دادند که در قم همه مکاتب حوزوی جمع شوند و جامعه الزهرا علیهاالسلام تأسیس شد، رهبر معظم انقلاب مدظله العالی نیز به این مجموعه فاخر حوزوی توجه ویژه ای داشته و دارند و با مدیریت خانم‌ها بر این مجموعه موافقت کردند.

وی عنوان کرد: مراسم تکریم و معارفه مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با حضور علما، فضلا، نمایندگان بیوت مراجع عظام و برخی مسئولان حوزوی روز چهارشنبه ۵ خرداد ساعت ۱۰:۴۵ تا ۱۲:۴۵ در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود و مدیر جدید در مجموعه مستقر خواهد شد.

خانم برقعی شخصیتی حوزوی و از اساتید و عضو هیأت امنای جامعه الزهرا علیهاالسلام است

حجت‌الاسلام والمسلمین دیانی تأکید کرد: از آنجا که طلاب ما خانم هستند، مدیریت جامعه الزهرا علیهاالسلام توسط خانم‌ها شاید شایسته‌تر است و خانم‌ها با شناختی که از یکدیگر دارند، بهتر می‌توانند مجموعه را اداره کنند.

وی به شخصیت خانم برقعی اشاره کرد و گفت: خانم برقعی که یکی از اعضای هیأت امنای جامعه الزهرا علیهاالسلام هم هستند، شخصیت علمی حوزوی دانشگاهی دارند، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مکتب قدسیه و پس از آن در مکتب امام علی علیه‌السلام تحصیل کردند تا زمانی که حضرت امام(ره) دستور دادند مکاتب قم جمع شوند و همه در مرکزی به نام جامعه الزهرا علیهاالسلام متمرکز شوند؛ ایشان نیز مثل بقیه طلاب مکتب علی علیه‌السلام به جامعه الزهرا علیهاالسلام منتقل شد.

سرپرست جامعه الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) اصرار داشتند که در قم، مدرسه ای به جز جامعه الزهرا علیهاالسلام نباشد، خانم برقعی به همراه بانوان طلبه آن زمان که اکنون از اساتید بنام مجموعه هستند، در جامعه الزهرا علیهاالسلام مشغول به تحصیل شدند، ایشان از طلاب موفق همه دوره‌ها بودند، مکاسب، کفایه، رسائل، بدایه، اسفار و نهج البلاغه را در جامعه الزهرا علیهاالسلام با نمرات عالی گذراندند و در درس خارج اساتید معظم تجلیل و امراللهی شرکت کردند.

وی خاطر نشان کرد: خانم برقعی از دهه هفتاد در کنار تدریس، مسئولیت‌هایی مانند مدیریت آموزش، مدیریت پژوهش، مسئولیت ستاد اساتید و مسئولیت مدرسه تلاشگران در جامعه الزهرا علیهاالسلام داشته و رویکرد ایشان در مسئولیت‌هایی که در حوزه و دانشگاه دارد، حوزوی و انقلابی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیانی یادآور شد: خانم برقعی فردی حوزوی است که تحصیلات دوره کارشناسی ارشد و دکتری خود را در مرکز تربیت مدرس قم که ویژه طلاب درس خارج  است، گذرانده است.

هدف ما تربیت طلاب متدین، متقی، به روز و عالم به زمان است

سرپرست و عضو هیأت امنای جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: همه ما در دستگاه امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و برای رضای خدا کار می‌کنیم و باید به خانم برقعی که این مسئولیت سنگین را پذیرفته، بیش از گذشته کمک و حمایت کنیم.

سرپرست جامعه الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد: هدف ما تربیت طلاب متدین، متقی، به روز و عالم به زمان است و ما باید این هدف را جدی بگیریم و مخلصانه و برای رضای خداوند متعال در خدمت برنامه‌های آموزش و پژوهش طلاب باشیم تا به مقصد برسیم.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha