پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر جامعه الزهرا

حوزه/ مدیر جامعه الزهرا با بیان اینکه بنیان این نهاد بر احیای معارف اهل بیت علیهم‌السلام استوار است، گفت: گسترش علوم اهل بیت علیهم‌السلام در جهان هستی، نیازمند تلاش و مجاهده است و برای احیای علوم اهل بیت علیهم‌السلام باید با تمام قوا وارد میدان شویم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سیده زهره برقعی در نشست صمیمی مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با کارکنان این مؤسسه علمی حوزوی که همزمان با مراسم جشن میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت باسعادت امام رضا علیه‌السلام، عنوان کرد: این ایام مقارن با پیروزی ملت بزرگ ایران در انتخابات ریاست جمهوری است که با تمام توطئه‌ها و آسیب‌هایی که وجود داشت، ملت سرافراز ایران از این آزمون بزرگ پیروز شد.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: تقارن ولادت امام هشتم با پیروزی انتخابات را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با عنایت حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام و اهل بیت علیهم‌السلام، تمام مشکلات و آسیب‌هایی که نظام را تهدید می‌کند، رفع شود و شرارت‌های دشمنان به خودشان برگردد.

بنیان جامعه الزهرا علیهاالسلام بر احیای معارف اهل بیت علیهم‌السلام استوار است

حاجیه خانم برقعی در ادامه بیان داشت: خداوند متعال، توفیق و سعادتی بی نظیر نصیب ما ایرانیان کرده است؛ امام رضا علیه‌السلام در حدیثی می‌فرمایند: مَنْ زَارَنِی عَلَی بُعْدِ دَارِی أَتَیْتُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ فِی ثَلَاثِ مَوَاطِنَ، حَتَّی أُخَلِّصَهُ مِنْ أَهْوَالِهَا إِذَا تَطَایَرَتِ الْکُتُبُ یَمِیناً وَ شِمَالًا وَ عِنْدَ الصِّرَاطِ وَ عِنْدَ الْمِیزَانِ؛ هر که با دوری راه مرا زیارت کند، روز قیامت درسه جا به یاری او خواهم آمد و او را از بیم وگرفتاری آن موقف‌ها رهایی خواهم بخشید: هنگامی که نامه‌های اعمال به راست و چپ پراکنده شود، نزد صراط و نزد میزان (هنگام سنجش اعمال).

وی با بیان اینکه امام رضا علیه‌السلام مشکلات و گرفتاری‌های زائران رضوی را برطرف می‌کنند، یادآور شد: همیشه مشکلات ما انسان ها، مادی، اقتصادی و جسمی نیستند گاهی مشکلات معنوی داریم و گاهی گرفتار نفس و هواهای نفسانی هستیم.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام ابراز داشت: متأسفانه امروز به خاطر شیوع بیماری کرونا زیارت حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام برای ما ایرانیان سخت شده، اما در کامل الزیارات روایتی از امام رضا علیه‌السلام آمده: «مَنْ زار المعصومه بِقُمِ کَمَن زارَنی؛ هر که معصومه را در قم زیارت کند، مانند کسی است که مرا زیارت کرده است»؛ اگر توفیق زیارت امام رضا علیه‌السلام را نداریم، سعادت و توفیق زیارت حرم حضرت معصومه علیهاالسلام برای ما فراهم است.

برقعی تصریح کرد: این نعمت‌ها به آسانی به هر کسی داده نمی‌شود. اما شما بزرگواران را به حدیث دیگری از کلام امام رضا علیه‌السلام بشارت می‌دهم که فرمودند: «رَحِمَ اللَّهُ عَبْداً أَحْیَا أَمْرَنَا، یَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ یُعَلِّمُهَا النَّاسَ فَإِنَّ النَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلَامِنَا لَاتَّبَعُونَا؛ خداوند متعال رحمت کند عبدی را که امر ما را احیا می‌کند، علوم ما را یاد گیرد و به مردم بیاموزد؛ زیرا مردم اگر حُسن و حقایق کلام ما را بدانند قطعا از ما پیروی خواهند کرد».

وی تأکید کرد: بنیان جامعه الزهرا علیهاالسلام بر احیای معارف اهل بیت علیهم‌السلام استوار است و ما باید خداوند متعال را شاکر باشیم که در جایی خدمت می‌کنیم که هدف این مکان مقدس، احیای امر الهی و احیای علوم اهل بیت علیهم‌السلام است.

کارویژه جامعه‌الزهرا(س)، آموزش آموزه‌های اهل بیت علیهم‌السلام و تعلیم آن به مردم است

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام عنوان کرد: یادگیری علوم الهی و علوم اهل بیت علیهم‌السلام و آموزش آن به مردم وظیفه سنگینی است که به عهده ما گذاشته شده است.

خانم برقعی اظهار داشت: کارویژه جامعه الزهرا علیهاالسلام، آموزش آموزه‌های اهل بیت علیهم‌السلام و تعلیم این آموزه‌ها به مردم است و چه نعمتی بالاتر از این که در بین همه انسان‌ها شما برگزیده شدید تا در این مکان مقدس به احیای علوم اهل بیت علیهم‌السلام بپردازید.

توجه به احادیث اهل بیت علیهم‌السلام موجب رشد و ارتقای جامعه می‌شود

وی در ادامه به بخش دوم حدیث که «اگر مردم حُسن و حقایق کلام ما را بدانند قطعا از ما پیروی خواهند کرد»، اشاره کرد و با بیان اینکه کار ما تبلیغ و تعلیم است، گفت: امروز شاهد آسیب‌های اجتماعی در جامعه هستیم و احساس می‌کنیم که احادیث اهل بیت علیهم‌السلام جایگاه خود را ندارد، شاید جوانان ما به دنبال این احادیث نیستند، چون ما در وظیفه خود کوتاهی کردیم.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: همه کلام اهل بیت علیهم‌السلام زیبا هستند و موجب رشد و ارتقای ما می‌شوند، اما اینکه این محاسن را به مردم نشان دهیم و زیبا بیان کنیم، وظیفه ما است.

برای احیای علوم اهل بیت علیهم‌السلام باید با تمام قوا وارد میدان شویم

برقعی تصریح کرد: امروز وظیفه ما بسیار سنگین است و برای تحقق این امر، نیاز به جهاد و مجاهده دارد. جهاد فقط در میدان نبرد نیست، شبیخون فرهنگی که توسط رهبر معظم انقلاب مدظله العالی مطرح شد، همین است، مجاهده لازم است.

وی خاطرنشان کرد: جهد به معنای سعی با تمام توان است، هر تلاشی جهد نامیده نمی‌شود، بلکه باید برای احیای علوم اهل بیت علیهم‌السلام با تمام قوا وارد میدان شویم و برای اینکه محاسن علوم را به مردم برسانیم تا نتیجه آن تبعیت مردم شود، کار کنیم.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد: گرچه امروز وظیفه ما سنگین و سخت است، اما اگر به ارزشمندی کار خود فکر کنیم و اینکه پایان این زحمت و تلاش چه خواهد بود، کافی است، زیرا این کار، رضایت اهل بیت علیهم‌السلام را به دنبال دارد.

گسترش علوم اهل بیت علیهم‌السلام در جهان هستی، نیازمند تلاش و مجاهده است

حاجیه خانم برقعی یادآور شد: اگر تعلیم علوم اهل بیت علیهم‌السلام کار آسانی بود، بحث مجاهده و جهاد در آن مطرح نبود. اگر قرار است علوم اهل بیت علیهم‌السلام را در جهان هستی گسترش دهیم، به مجاهده و جهاد نیاز است و اگر بخواهیم جامعه الزهرا علیهاالسلام طلایه دار این حرکت عظیم بانوان در سراسر گیتی باشد، باید جهاد کنیم.

وی اضافه کرد: اگر قرار است مقدمات ظهور امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را فراهم کنیم، باید تلاش و مجاهده کنیم و در برابر این وظیفه خود صبر کنیم، زیرا هیچ گاه یک امر قیمتی را به سادگی در اختیار کسی قرار نمی دهند.

جامعه‌الزهرا(س) همواره در تعلیم و گسترش علوم اهل بیت علیهم‌السلام پیشرو بوده است

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام توصیه کرد: به عنوان خادمی که این مسئولیت را پذیرفتم تا در خدمت مجموعه باشم، تقاضا می‌کنم با یاری یکدیگر هر چند وقت یک بار، وظیفه سنگین خود را بازخوانی کنیم و ببینیم در کجای راه هستیم و چقدر راه را پیمودیم.

برقعی اظهار کرد: خدا را سپاس می‌گویم که جامعه الزهرا علیهاالسلام همواره پیشرو بوده، اما باید بیش از گذشته و به صورت جهادی و با تمام قوا در این مسیر حرکت کنیم، علوم اهل بیت علیهم‌السلام را به سراسر گیتی گسترش دهیم، بانوان را با این علوم آشنا کرده و آنان را الگودهی کنیم.

وی گفت: خداوند متعال، نعمت خویش را بر ما تمام کرده و در برهه از زمان به دنیا آمدیم که نظام تشیع در کشور ما حاکم است، حال آنکه اگر صد سال پیش به دنیا آمده بودیم، از این نعمت محروم بودیم و نعمت بزرگتر این است که مضجع شریف امام هشتم در این کشور است.  

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: امروز ما در جوار مضجع شریف بانوی گرامی کریمه اهل بیت علیهم‌السلام هستیم و علاوه بر همه اینها ما خادم اهل بیت علیهم‌السلام در جامعه الزهرا علیهاالسلام هستیم و این خانه منسوب به حضرت زهرا علیهاالسلام است.

حاجیه خانم برقعی تصریح کرد: اسم جامعه الزهرا علیهاالسلام قلب انسان را می‌لرزاند، خداوند این توفیق را به ما داده و برهه ای از زمان را در اختیار ما گذاشته تا آزمایش شویم، ما در مرحله ابتلا و آزمایش هستیم، همه ما خادمان حضرت زهرا علیهاالسلام و اهل بیت علیهم‌السلام هستیم و باید با تمام توان، وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

وی در پایان اظهار داشت: ما تقارن این روز را به فال نیک می‌گیریم و از حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام درخواست می‌کنیم که نظری به جلسه ما و قلوب ما داشته باشند تا بیشتر به وظایف خود آشنا شویم، بیشتر مجاهده و تلاش و همکاری کنیم، صبور و بردبار باشیم و مشکلات را رفع کنیم و به درستی در مسیر گام برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha