شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پرچم گردانی در جامعه الزهرا

حوزه/ مراسم جشن میلاد باسعادت امام رضا علیه‌السلام و نشست صمیمی مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با حضور خادمان حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام برگزار و فضا معطر به شمیم حرم مطهر رضوی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم جشن میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام و نشست صمیمی مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با کارکنان این مؤسسه علمی حوزوی در تالار بیداری اسلامی برگزار شد.

در این مراسم، خادمان آستان قدس رضوی با پرچم گردانی پرچم متبرک حرم‌ مطهر امام رضا علیه‌السلام در میان حاضران، فضای مراسم را به عطر رضوی معطر کردند و حال و هوای خاصی در مراسم ایجاد شد.

همزمان با این مراسم، نشست صمیمی مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با کارکنان این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد و سرکار خانم سیده زهره برقعی، مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام به بیان احادیثی از امام رضا علیه‌السلام پرداخت و اظهار داشت: امام رضا علیه‌السلام فرمودند: «رَحِمَ اللَّهُ عَبْداً أَحْیَا أَمْرَنَا، یَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ یُعَلِّمُهَا النَّاسَ فَإِنَّ النَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلَامِنَا لَاتَّبَعُونَا؛ خداوند متعال رحمت کند عبدی را که امر ما را احیا می‌کند، علوم ما را یاد گیرد و به مردم بیاموزد؛ زیرا مردم اگر حُسن و حقایق کلام ما را بدانند قطعا از ما پیروی خواهند کرد».

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد: بنیان جامعه الزهرا علیهاالسلام بر احیای معارف اهل بیت علیهم‌السلام استوار است و ما باید خداوند متعال را شاکر باشیم که در جایی خدمت می‌کنیم که هدف این مکان مقدس، احیای امر الهی و احیای علوم اهل بیت علیهم‌السلام است.

حاجیه خانم برقعی بیان داشت: همه کلام اهل بیت علیهم‌السلام زیبا هستند و موجب رشد و ارتقای ما می‌شوند، اما اینکه این محاسن را به مردم نشان دهیم و زیبا بیان کنیم، وظیفه ما است.

وی تصریح کرد: امروز وظیفه ما بسیار سنگین است و برای تحقق این امر، نیاز به جهاد و مجاهده دارد. جهاد فقط در میدان نبرد نیست، جهد به معنای سعی با تمام توان است، هر تلاشی جهد نامیده نمی‌شود، بلکه باید برای احیای علوم اهل بیت علیهم‌السلام با تمام قوا وارد میدان شویم و برای اینکه محاسن علوم را به مردم برسانیم تا نتیجه آن تبعیت مردم شود، کار کنیم.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: اگر تعلیم علوم اهل بیت علیهم‌السلام کار آسانی بود، بحث مجاهده و جهاد در آن مطرح نبود. اگر قرار است علوم اهل بیت علیهم‌السلام را در جهان هستی گسترش دهیم، به مجاهده و جهاد نیاز است و اگر بخواهیم جامعه الزهرا علیهاالسلام طلایه دار این حرکت عظیم بانوان در سراسر گیتی باشد، باید جهاد کنیم.

در ادامه این مراسم، چند نفر از کارکنان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و پیشنهاداتی برای ایجاد فضای جهادی در مجموعه و فعالیت‌ها و رفع آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه مانند بدحجابی و غیره ارائه کردند.

این مراسم از سوی معاونت اداری مالی جامعه الزهرا علیهاالسلام و با همکاری مؤسسه خیریه حضرت خدیجه علیهاالسلام برگزار شد و در پایان مراسم به ۸ نفر از کارکنان جامعه الزهرا علیهاالسلام به قید قرعه، کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا شد، همچنین ۷۰ نفر از کارکنان به قید قرعه فیش غذای تبرکی آستان قدس رضوی دریافت کردند.   

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha