جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
روز معلم

حوزه/ همایش گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از اساتید جامعة الزهرا قم صبح امروز در سالن جلسات مدیریت این مجموعه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، همایش گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از اساتید جامعة الزهرا قم صبح امروز در سالن جلسات مدیریت این مجموعه و با حضور سرپرست جامعة الزهرا و حجت الاسلام والمسلمین همتیان برگزار شد.

حجت الاسلام محمد علی سجودی در ابتدای این همایش گفت: در اسفندماه ۱۳۹۸ که ما با ویروس کرونا مواجه شدیم و ستاد کرونا تشکیل شد مدرسه علمیه جامعة الزهرا سلام الله علیها به تبعِ برنامه های ستاد مقابله با کرونا، برنامه های خود را تنظیم و آغاز کرد.

معاون آموزشی تربیتی جامعة الزهرا علیهاالسلام گفت: رویکرد مجموعه مدیریتی جامعه الزهرا علیهاالسلام در جهت بهره گیری هرچه بیشتر از بانوان متخصص در زمینه های لازم است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد دیانی نیز گفت : در تلاش هستیم مدیری توانمند و آشنا به فضای جامعة الزهرا علیهاالسلام معرفی نمایم؛ دراین زمینه با مقام معظم رهبری نیز مشورت نموده ایم و تأکید ایشان بر مدیریت جامعة الزهرا علیهاالسلام توسط یکی از بانوان است.

وی تصریح کرد: گزینه احتمالی مدیریت جامعة الزهرا سرکار خانم زهره برقعی از اساتید برجسته این مجموعه می باشند.

عضو هیئت امنای جامعة الزهرا سلام الله علیها اظهار کرد: ما به عنوان مربیان جامعة الزهرا باید مسئولانه و متعهدانه از جهت علمی، تربیتی واخلاقی برای تربیت طلاب تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان در ادامه این همایش به ایراد سخن پرداخته و گفت: جایگاه و نقش استاد بزرگترین عامل در تربیت طلبه است.

وی ابراز داشت: طلبه مطلوب و مقبول طلبه ای است که مرضی امام زمانش باشد؛ زیرا وقتی امام از انسان راضی باشد خداوند هم راضی است.

استاد اخلاق حوزه عنوان کرد: طلبه باید واسطه بین امام و امتش باشد؛ از بزرگترین رسالت طلبه این است که دست مردم به ویژه جوانانی که در معرض گمراهی هستند را در دست امامشان قرار دهند.

وی در پایان تصریح کرد: معلم جهت تربیت چنین طلبه ای می بایست برای او در عین حال که معلم است مربی و پدر نیز باشد؛ اگر این سه محور شکل نگیرد معلم به هدف اصلی خود نمی رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha