پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
زهره برقعی

حوزه/خانم زهره برقعی با بهره‌مندی از دو دهه سابقه در نظام مدیریتی حوزه و دانشگاه و مدارک تخصصی، علمی و پژوهشی طی مراسمی چهارشنبه این هفته به عنوان مدیر جامعه الزهرا(س) معرفی می شود.

برای اولین بار با تصمیم هیئت امنای جامعه‌الزهرا(س) مسئولیت مدیریت جامعه الزهرا(س) به یک بانو واگذار می‌شود. بر اساس این تصمیم که به تائید مقام معظم رهبری نیز رسیده است، سرکار خانم زهره برقعی پس از دو دهه سابقه فعالیت مدیریتی در حوزه و دانشگاه به سمت مدیریت جامعه الزهرا(س) منصوب خواهد شد.

طاهره حیدری مجد  استاد جامعه الزهرا(س) در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: ۴۰ سال است که با خانم برقعی آشنایی دارم و در مقطعی از دروس حوزه با یکدیگر به تحصیل علوم پرداخته‌ایم ایشان بسیار ولایت مدار، متعهد و دارای توانمندی در علوم و پژوهش هستند.

وی با اشاره به انتخاب خانم برقعی برای مدیریت جامعه الزهرا(س) بیان داشت: انتخاب ایشان از سوی رهبری بزرگ‌ترین بشارت و یکی از ضروری‌ترین نگاه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به مقام زنان در کنار خانواده است.

این استاد حوزوی، ادامه داد: خانم زهره برقعی یک مدیر توانمند است که قابلیت اداره مجموعه بزرگی چون جامعه الزهرا(س) را با ۱۶ مرکز آموزشی و تخصصی،۵۰۰ استاد خانم، ۵۰۰ پژوهشگر و ۲۰ هزار طلبه ایرانی به‌صورت حضوری و غیرحضوری دارد ضمن اینکه ۵۰ حوزه علمیه در سطح جهان زیر نظر این نهاد مشغول به فعالیت هستند.

به گفته وی، در سه مرکز بین‌المللی تمهیده و کارشناسی  و تخصصی قریب به ۱۰۰۰ طلبه بین‌المللی(غیر ایرانی) از ۱۰۰ کشور جهان در حال تحصیل و تحقیق و تالیف در جامعه الزهرا سلام‌الله علیها هستند.

وی خاطرنشان کرد: حتی در جهان غرب با نگاه‌های فمینیستی هم شاهد چنین مجموعه‌های بزرگی مانند جامعه الزهرا(س) نیستیم که در آن بانوان طلبه در چنین وسعت مکانی علمی و آموزشی در کنار یکدیگر به تعلیم و تربیت مشغول باشند.

حیدری مجد بابیان اینکه خانم برقعی قدرت برنامه‌ریزی در سطح عالی را دارند گفت: ایشان از صادرات حوزه‌های علمیه خواهران به دانشگاه بودند که دروس خارج فقه و اصول را در حوزه و مقطعی از تحصیل خود را در دانشگاه سپری کردند. دکتر زهره برقعی رشته فلسفه و کلام اسلامی را در مقطع دکتری دانشگاه قم به اتمام رساند و درزمینهٔ تحقیق و تألیف موفقیت‌هایی را کسب کردند.

وی تأکید کرد: حوزه جامعه الزهرا(س) به‌عنوان بزرگ‌ترین حوزه بین‌المللی، ملی و محلی، دارای برترین برند در سطح جهان است که به تربیت حجم عظیمی از بانوان طلبه از سطوح مقدماتی تا سطوح عالی می‌پردازد.

استاد جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه در دهه اول مدیریت جامعه الزهرا(س) تمام مدیران از بانوان بودند گفت: این نهاد آموزشی و تربیتی که به‌صورت تخصصی در حوزه علوم دینی زنان مشغول به ارائه خدمات است و باوجود بانوان طلبه نیازمند انتخاب مدیران از خود بانوان متخصص است.

وی گفت: در مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام رعایت شئونات اسلامی به عالی‌ترین نوع خود رعایت می‌شد انتظار می‌رود این مرکز اسلامی که مختص بانوان می‌باشد بیشترین تأسی والگو گیری از اهل بیت علیهم السلام را داشته باشند که به نظر می رسد معرفی ایشان قدم مؤثری در این زمینه باشد.

۳۱۳/۶۱

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اسد زاده IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    2 0
    سرکار خانم دکتر برقعی از اساتید متخلق و ارزشمدار دانشگاه قم بودند. این انتصاب شایسته را تبریک می گویم.
  • حسین زاده IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    من درسال ۷۴تا۷۸دانشجوی ایشان در دانشگاه قم بودم.ایشان بسیار بااخلاق ومهربان وباسوادبودن.کاش بتونم یکبار دیگه ملاقاتشان کنم