جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم تکریم و معارفه مدیر جامعه الزهرا(س)

حوزه/ رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: انتخاب یک بانو برای مدیریت جامعة الزهرا با ابتکار مقام معظم رهبری بوده است که فرموده بودند ترجیح من این است که مدیر و مسئول جامعة الزهرا از بین بانوان باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله مرتضی مقتدایی در مراسم تودیع و معارفه مدیر جامعه الزهرا(س) که پیش از ظهر امروز در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد با ابراز قدردانی از تلاش های مدیران قبلی حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) اظهار داشت: امیدوار هستیم که مسئول جدید با درایت فاطمه زهرا بتوانند مجموعه را به طور شایسته ای با جدیت و موفقیت اداره کنند.

رییس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران افزود: چندی قبل ملاقاتی با حجت الاسلام و المسلمین حجازی رئیس دفتر مقام معظم رهبری داشتم که در این جلسه گزارشی از عملکرد حوزه های علمیه خواهران و پیشرفت های و ارتقای علمی حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهرا ارائه دادم.

وی افزود: در این جلسه از مسئولیت هایی که به بانوان داده شده است و واگذاری مسئولیت حوزه های خواهران در پنج استان به بانوان گفته شد که نشان از عملکرد خوب آنها داشته است و همه از جمله امام جمعه  و نماینده ولی فقیه و خود طلاب از این تصمیم راضی بوده اند.

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه در ابتدا بعضی ها می گفتند شاید بانوان نتوانند آن مسئولیت را اجرا کنند، تاکید کرد: اما نتیجه کاملا متفاوت بود و عملکرد این بانوان در استان ها بسیار موفقیت آمیز بوده است. مسئولیت هایی که برعهده خواهر ها گذاشته شد، خوب و موفقیت آمیز اجرا شد.

رییس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران افزود: بر همین اساس بود که  پیشنهاد انتصاب یک بانو بر منصب مدیری جامعه الزهرا نیز از سمت دفتر مقام معظم رهبری مطرح شد و از جانب ایشان این پیام رسید که ترجیح ایشان این است که بانو این سمت را برعهده بگیرد.به همین دلیل همین موضوع را دنبال کردیم و با توافق صددرصدی در هیئت امنای جامعه الزهرا بعد از نظر مساعد مقام معظم رهبری به وجود آمد.

وی با اشاره به شیوه انتخاب مدیر جامعه الزهرا تاکید کرد: به صورت مصداقی کار کردیم و در مورد گزینه هایی که مطرح شد تحقیق و بحث و بررسی کردیم  که نهایتا همه به این گزینه رسیدند که سیده زهره برقعی هم از نظر علمی از فضلای حوزه علمیه خواهران است  و هم به معنای حقیقی کلمه یعنی هم در علوم دانشگاهی و هم در علوم سطح حوزه رتبه بالایی را دارند، به طوری که امروز دانشگاهیان برای ترک مسئولیت قبلی ایشان بسیار ناراحت و متاسف هستند.

آیت الله مقتدایی افزود: اولین جلسه ای که این مسئولیت با ایشان مطرح شد اول کلام ایشان این بود که خود شما می دانید مدیریت جامعه الزهرا کار بسیار سنگینی است و این برای من خرسند کننده بود که ایشان ارزش و اهمیت کار را می شناسد. و تاکید داشتند که از این جهت نباید تنها گذاشته شوند و پذیرفتن این مسئولیت از سمت ایشان مشروط بر حمایت است.

رییس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران بر تصمیمات خانم برقعی برای مدیریت جامعه الزهرا اشاره کرد و گفت: به هیچ وجه بنا بر جابه جایی  کسی ندارند و با همین کسانی که امروز مسئول هستند بنا به کار دارند مگر اینکه ضرورتی برای تغییر یک نفر پیش بیاید اما برنامه اساسی این است که دست به جابه جایی و تغییر افراد نزنند که این برنامه سنجیده و متینی است.

وی از راه اندازی اتاق فکری در جامعه الزهرا در دوره مدیریت خانم برقعی خبر داد و گفت: در صحبت های ایشان مطرح شد که تصمیم دارند در جامعه الزهرا ظرفیت های بالا و افراد متعهد و متفکر را جمع کنند از خواهرانی که سابقه خوب مدیریتی داشته اند استفاده شود  و با مشورت آنها برنامه ریزی شده و کار پیش برود.

آیت الله مقتدایی افزود: امیدوار هستیم با قبول مسئولیت ایشان بشود پیشرفت های خوبی در حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور و جامعه الزهرا پیاده بشود.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه توافق آرا در رابطه با انتصاب ایشان به دفتر مقام معظم رهبری هم ارسال شد تاکید کرد: این مسئله به دفتر مقام معظم رهبری منعکس شده و ایشان هم این موضوع را تائید کردند و این جلسه معارفه به همین منظور برگزار می شود که ایشان با تحقیقاتی که به عمل آمده است و فضل بالا از نظر علمی و حوزوی و سوابق ارزنده به این سمت منصوب شوند.

وی با بیان اینکه این انتخاب با ابتکار مقام معظم رهبری بوده است که فرموده بودند ترجیح من این است که مدیر و مسئول جامعه الزهرا از بین بانوان باشند،افزود: امیدوار هستیم که این انتخاب با برکت هم باشد و با سوابقی که ایشان دارند و توافقی که صورت گرفته است امیدوار هستیم که این قدم و تعیین یک مسئول خانم برای جامعه الزهرا در حوزه های علمیه خواهران تاثیر بالایی داشته باشد و بتواند در آینده از محصولات حوزه های علمیه خواهران و دانش آموزانی که دانش را در اینجا فراگرفته اند و به مرحله کامل رسیده اند در مسئولیت های دیگر استفاده شود.

وی با بیان اینکه درخواست خانم برقعی بر حمایت همه جانبه از ایشان بوده است تصریح کرد: انتظار ما به ویژه از دفتر مقام معظم رهبری و ازشخص خود ایشان  این است که از این تصمیم حمایت کنند چون این انتخاب به خواسته خود  رهبر صورت گرفته است.

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه در دوره حجت الاسلام مدنی خدمات شایسته ای صورت گرفته است، افزود:  از زحمات ایشان تقدیر و تشکر می کنیم  و از حجت الاسلام دیانی که در یک مدت سرپرستی جامعه الزهرا را برعهده گرفتند و انصافا این کار را به خوبی انجام دادند هم تقدیر و تشکر داریم و ان شاءالله امیدوار هستیم  و برای این  خواهر عزیز و مکرم با توجه به سنگینی مسئولیتی که برعهده گرفته اند موفقیت  را از درگاه خداوند طلب می کنیم.

وی ادامه داد: این نهاد به دست امام خمینی(ره) بنا نهاده شده است و لذا تحت نظارت مستقیم مقام معظم رهبری نیز قرار دارد و ما هم تابع نظر ایشان هستیم و این نظر ایشان هم به حمد الله پیاده شده است.

313/61پ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha