جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ آغاز سال تحصیلی مرکز مدیریت خواهران و جامعه الزهرا

حوزه/ مدیر جامعة الزهرا(س) با اشاره به اینکه رسیدن به مقام هدایت جامعه برای روحانیت مستلزم پاکسازی نفس از رذایل است، تلاش برای جامعه توحیدی را از وظایف روحانیت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سیده زهره برقعی امروز در آئین آغاز سال تحصیلی جامعه الزهرا و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران که با حضور آیت الله حسینی بوشهری، رئیس و اعضای هیئت امنای جامعه الزهرا، مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جمعی از اساتید و طلاب در جامعه الزهرا برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین علیه السلام و تبریک ولادت امام محمد باقر علیه السلام اظهار داشت: همه اذعان داریم پس از انبیای الهی، روحانیت مسئولیت هدایت انسان را برعهده دارند و لازمه آن، این است که طلبه خود را از رذایل پاک کند. مقام معظم رهبری نیز فرموده اند تبیین مسائل اسلامی و تلاش برای جامعه توحیدی از وظایف روحانیت است.


وی خطاب به طلاب، بیان داشت: برنامه ریزی و هدفی که شما دارید، باید با این نگاه باشد که اساس کار انبیا دعوت به توحید بوده است، مردم انتظار دارند، طلاب و روحانیت به چیزهایی که می دانند و به مردم می گویند عامل ترین باشند و انتظار دیگر آزاد بودن از قدرت ها و رودربایستی هایی است که ممکن است به وجود آید و اینکه نباید تحت تاثیر آن قرار گیرند و همچنین از افراد ضعیف و مستضعف حمایت کنند.


وی با اشاره به رویکرد جامعه الزهرا(س)، عنوان داشت: جهت گیری حوزه های علمیه در همه ساحت های علمی، آموزشی، پژوهشی و... با تکیه بر سیاست گذاری ها و اسنادبالادستی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و فرمایشات مقام معظم رهبری است.


وی در این باره ادامه داد: در حد توان برای اعتلای بیشتر جامعه الزهرا(س) تلاش کرده و پیگیر برنامه ها و اهداف مطرح شده هستیم.


خانم برقعی تصریح کرد: تشکیل اتاق فکر، هیئت اندیشه ورز را در زمان معارفه خود عنوان کرده بودم که اجرایی شدن آن را در سه مرحله برنامه ریزی کردیم. استفاده از مشاوران در بخش های گوناگون، کسانی که ایده دارند و در آخر تشکیل تیم اندیشه ورز که انتخاب خواهد شد.


وی افزود: استفاده از افراد پیشکسوت و صاحب نظر برای طرح های تحولی که مقام معظم رهبری فرموده اند، نیز مدنظر قرار داده ایم‌.


مدیر جامعه الزهرا(س) بیان کرد: تاکنون اقدامات ارزشمندی صورت گرفته و برنامه ها با رویکرد تحولی و عنایت بر مهارت مبنایی و تخصصی را مدنظر قرار داده ایم و برخی زیرساخت های برنامه هایمان را بررسی کرده ایم.


وی ابراز داشت: تولید محتوا در مدل های مختلف رسانه و به روز، در موضوعات مختلف مد نظر قرار داده و بر تلفیق شیوه تدریس سنتی و مدرن با توجه به اقتضائات و موضوع مورد بحث تاکید داریم.

خانم برقعی با بیان این که می خواهیم شیوه ای را برای تدریس داشته باشیم که نوین و تاثیرگذار بوده و برخی سبک های تدریس گذشته را احیا کنیم، مطرح کرد: پرورش طلبه کارآمد و مطالبه گر  و کنشگر را در دست داشته و شورای طلاب نیز راه اندازی می شود.


مدیر جامعه الزهرا تصریح کرد: سلسله رویکردهای فصلی در جامعه الزهرا داریم که حلقه وصلی میان محتوای علمی و عملی می باشد، طلاب باید در فعالیت های جهادی و شوراها و هسته های پژوهشی فعال باشند که امید بزرگان به طلاب است.
وی ابراز کرد: نسبت به مباحث مربوط به سواد اطلاعاتی و رسانه به خصوص در شرایط کرونا و همچنین پسا کرونا دغدغه مند هستیم، طلاب باید نقش خود را در خانواده و بیرون از خانه جدی بگیرند و در نقشی که استعداد دارند بهترین باشند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ت IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    1 0
    سلام، به نظرم ایشان در سخنرانی خودشان از کلمه مدرن استفاده نکردند.