جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست خبری مدیر جامعه الزهرا(س)

حوزه/ مدیر جامعةالزهرا از پذیرش و ثبت‌نام از داوطلبان تحصیل در جامعةالزهرا از امروز تا ۱۹ دی ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سیده زهره برقعی در نشست خبری پذیرش و ثبت نام آزمون ورودی داوطلبان سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ جامعه الزهرا علیهاالسلام که ظهر شنبه برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسب ولادت باسعادت حضرت زینب علیهاالسلام، اسطوره صبر و مقاومت و اولین روز گرامیداشت هفته پژوهش، اظهار داشت: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برای هفته پژوهش برنامه های مختلف در نظر گرفته و ما تقارن آغاز پذیرش با این دو مناسبت بزرگ را به فال نیک می گیریم و امیدواریم بتوانیم بانوانی پیرو راه حضرت زینب علیهاالسلام و نقش آفرینان در تمدن نوین اسلامی به جامعه مهدی تقدیم کنیم.

وی بیان کرد: دین مبین اسلام به تمام ابعاد وجودی انسان توجه داشته و نظام تعلیم و تربیت دینی باید بر این اساس تدوین و اجرا شود، از این رو جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به رشد همه جانبه طلاب در همه ابعاد فردی، اجتماعی، خانوادگی، مهارتی، عبادی و غیره توجه و اهتمام دارد و در تمام ابعاد و طلاب برنامه ریزی می‌کند.

مدیر جامعه الزهرا عنوان کرد: برای توانمندسازی طلاب تأثیرگذاری و کارآمدی در مسئولیتشان، برنامه های مختلف و تأثیرگذاری در حال تدوین است و برخی اجرا شده است. دوره های تربیت تدوینگر، تربیت مشاور، تربیت مبلغ متخصص، تربیت پژوهشگر، تربیت مترجم، پاسخگو به سوالات فقهی و راه اندازی انجمن های علمی، نشست.های علمی و کرسی های آزاد اندیشی و بصیرت افزایی برای توانمندی سازی طلاب است.

برقعی در این باره ادامه داد: در این زمینه طرح‌های مختلف مانند طرح شمیم، راه اندازی کانون های استانی، جشنواره بانو امین و ۱۶ نشریه داخلی داریم.

وی افزود: نکته‌ای که امسال مورد تأکید ما است تربیت طلابی است که بر اساس استعداد، ظرفیت و علاقه و اقتضائات خاص فردی و اجتماعی بتوانند تأثیرگذار و کارآمد باشند.تربیت طلابی که بر اساس استعداد و ظرفیت های خود به سمتی حرکت کند که در آینده در تحقق تمدن نوین نقش اساسی ایجاد کنند.

برقعی تصریح کرد: ما اهتمام داریم در این پذیرش به سمتی حرکت کنیم که از ابتدای پذیرش این استعدادها و ظرفیت ها شناسایی شود و در فرایند تحصیل از باالقوه به بالفعل درآیند.

وی افزود: دوره های مهارتی در چند سطح برنامه ریزی شده تا در فرایند تحصیل و در قالب نظام آموزشی محقق شود.

وی بیان کرد: در بحث دوره عمومی ما ابتدا بحث توانمندی اساتید را داریم تا اساتید با روش های نوین آشنا شوند و با برگزاری دوره های ارتقایی برای طلاب اثربخش باشند.

وی اظهار کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برای همه مشتاقان و طالبان تحصیل علوم دینی برنامه دارد و طرح های مختلف در بخش های متعدد به صورت نیمه وقت تمام وقت و آزاد و حضوری، غیرحضوری و مجازی برگزار می‌کند.

وی اضافه کرد: هر بانویی که دوست داشته باشد می‌تواند در یکی از برنامه ها مطابق برنامه زندگی خود برای تحصیل شرکت کند.

مدیر جامعه الزهرا افزود: طلاب می توانند از برنامه های رسمی، حوزه آزاد و همچنین دوره های کوتاه مدت معارف اسلامی استفاده کنند.

برقعی افزود: هر فردی که علاقه به تحصیلات دینی داشته باشد می‌تواند در برنامه های جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها شرکت کند.

وی ابراز داشت: مبنای جامعه الزهرا در پذیرش رسمی حرکت به سمت کیفی و به گزینی است. در سطح دو و یادگیری معارف اسلامی رویکرد ما حداکثری است تا طلاب از برنامه های آموزشی بهره مند شوند اما در سطح سه و چهار بیشتر بحث نخبه گزینی است.

وی بیان داشت: تحصیل در اینجا زنجیره معنادار و هدفمند را تشکیل می دهند از مهد کودک تا سطوح مختلف دو، سه، چهار و دوره عالی فقه و اصول را در بر می گیرد.

برقعی عنوان داشت: از ایران و ۵۰ ملیت جهان جامعه الزهرا طلبه دارد.بخش دیگر جامعه الزهرا، دانشکده جامعه الزهرا است که در ۱۱ رشته تحصیلی دانشجو می پذیرد و هزار دانشجو تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: مجتمع آموزشی تربیتی هدی نیز در جامعه الزهرا دایر می باشد و شعبه هایی در سراسر کشور دارد.

وی تصریح کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تلاش می‌کند که یک برنامه برای نشاط جسمی روحی و اخلاقی طلاب داشته و تحولات لازم انجام خواهد شد تا طلابی سالم، سلیم، مصلح را به اجتماع تحویل دهیم.

به گفته مدیر جامعه الزهرا(س) در سراسر کشور و سراسر جهان از خدمات جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بهره مند است و بسیاری از مدیران و اساتید بین الملل در کشورهای مختلف از دانش آموختگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها هستند.

وی افزود: در آموزش و پرورش و دانشگاه ها و موسسات فرهنگی و پژوهشی همیشه فارغ التحصیلان جامعه خوش درخشیدند بنابراین جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یک مجموعه فراملی است که در سطح بین المللی عمل می کند.

وی ابراز کرد: در پذیرش امسال ما پیگیری می کنیم اولویت دهی به جذب نخبگان و استعداد های برتر و ایجاد راهکار مناسب باشد. در سطح دو رویکرد ما بر پذیرش اکثریت است اما در همین برنامه به نخبگان توجه خاص شده و برای آنها برنامه های ویژه تدوین می‌شود.

مدیر جامعه الزهرا بیان کرد: توجه به نیازهای محلی و منطقه ای و بین المللی در جذب طلاب مورد توجه می باشد.

۳۱۳/۶۱پ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی صالحی IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    0 0
    دنبال کار میگردم