جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زهره برقعی

حوزه/ مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در بیانیه ای حضور در انتخابات را لازمه اعتقاد راسخ به نظام اسلامی و التزام عملی به امر ولی و شناخت اصلح و رأی به او را مهمترین وظیفه ملی و مذهبی دانست که اقتدار حاکمیت دینی را فراهم می آورد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه انتخاباتی سرکار خانم سیده زهره برقعی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جامعه الزهرا علیهاالسلام بزرگترین حوزه علمیه خواهران جهان تشیع، بار دیگر بر عهد و پیمان خود با انقلاب و نظام اسلامی تاکید می کند و با پیروی از مقام معظم رهبری مدظله العالی که فرمودند: «شورای نگهبان در حرف و اقدام و کار خودش، امین و مؤتمن است و همه موظفند که به چشم امین به آن نگاه کنند» (بیانات در دیدار اعضای هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس، ۴ اسفند ۱۳۷۰) اعلام نظر آن شورای محترم در خصوص معرفی واجدین شرایط شرکت در انتخابات را فصل الخطاب دانسته؛ در این خصوص بر اصول زیر تاکید دارد.

۱- نظارت شورای نگهبان بر انتخابات و نیز بررسی و اظهارنظر درباره واجدین شرایط، حافظ اصول حاکمیت دینی از انحراف بوده و فرمایش رهبری معظم در این خصوص حجت است: «اگر ما در یک نظام، دستگاهی را فرض کنیم که به شکل قانونی مانع از پدید آمدن انحراف می‌شود، آن دستگاه را باید واقعاً دستگاه بسیار مهم و حساسی شمرد و شورای نگهبان این گونه است.» (بیانات در دیدار اعضای شورای نگهبان، ۳ آبان ۱۳۷۱)

۲- طلاب، اساتید و کارکنان جامعه ­الزهراء علیهاالسلام  ضمن شرکت پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد و دعوت همه مردم عزیز به مشارکت گسترده، حضور در این آزمون ملی را لازمه اعتقاد راسخ به نظام اسلامی و التزام عملی به امر ولی می ­دانند: «هر کسی به نظام اسلامی اعتقاد دارد و در این اعتقاد صادق است، شرکت در انتخابات را وظیفه‌ی خودش می­داند» (فرمایشات معظم له در تاریخ ۱۸/۱۲/۱۳۹۰)

۳- در این برهه، شناخت اصلح و رأی به او، مهمترین وظیفه ملی و مذهبی است که اقتدار حاکمیت دینی را فراهم آورده و زمینه ساز ظهور منجی است. «انتخاب صحیح» ارکان حکومت دینی را بیش از پیش مستحکم می کند و ثمراتش سال­ها بر سرنوشت مردم تاثیرگذار است.

این مهم، در فرمایش مقام معظم رهبری مدظله نیز اینگونه مورد تاکید قرار گرفته است: « آنچه که در این فاصله و در این فرصت مهم است، این است که مردم علاوه بر همت بر حضور، همت بر انتخابِ خوب هم داشته باشند. همان طور که عرض کردیم، یک انتخاب خوب، یک انتخاب درست، نه فقط در طول چهار سال، گاهی در طول ده‌ها سال تأثیراتش برای کشور باقی می­ماند. برای انتخابِ خوب باید فکر کرد، باید معیارها را شناخت ... اجمالاً معیار اصلی این است که کسانی سر کار بیایند که همتشان بر حفظ عزت و حرکت کشور در جهت هدفهای انقلاب باشد. آنچه ما در این سالهای طولانی از خیرات و برکات به دست آورده‌ایم، به برکت هدفهای انقلاب بوده است؛ هر جائی که ما کم آوردیم، عقب ماندیم، شکست خوردیم، به خاطر غفلت از هدف های انقلاب اسلامی و هدف­های اسلامی بوده است. کسانی سرِ کار بیایند که مصداق: «انّ الّذین قالوا ربّنا اللّه ثمّ استقاموا» باشند؛ اهل استقامت، اهل ایستادگی باشند؛ زرهی پولادین از یاد خدا و از توکل به خدا بر تن خودشان بپوشند و وارد میدان شوند.»( فرمایشات معظم له در تاریخ   ۲۵/۲/۱۳۹۲)

۴- طلاب فرهیخته و بانوان دانش آموخته جامعه الزهراءسلام الله علیها با توجه به حدیث شریف نبوی عهد می­بندند: با تأمل در سخنان کاندیداهای محترم و سنجش اهداف و برنامه­های ایشان، از سعی خود در شناخت اصلح و ادای وظیفه در شناساندن او به آحاد ملت، از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و لحظه ای درنگ نخواهند کرد؛

«مَنِ اسْتَعْمَلَ رَجُلًا مِنْ عِصَابَةٍ وَفِی تِلْکَ الْعِصَابَةِ مَنْ هُوَ أَرْضَی لِلَّهِ مِنْهُ فَقَدْ خَانَ اللَّهَ وخانَ رَسُولَهُ وخانَ الْمُؤْمِنِینَ» هرکس از میان گروهی، فردی را به کارگمارد در حالی که در میان آن گروه، شخص دیگری خداپسندتر از او وجود داشته باشد، به خدا خیانت کرده، به پیامبر او خیانت کرده و به مؤمنان خیانت کرده است. (مستدرک علی الصحیحین ج ۴ ص ۱۰۴)

سیده زهره برقعی

مدیر جامعه الزهراء  علیهاالسلام

دهم خردادماه یکهزار و چهارصد هجری شمسی

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha