جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خانم علاسوند

حوزه/ خانم علاسوند گفت: مقاومت اگر امروز زنده است و فعال تر و آتشفشانی تر از گذشته به فعالیت خود ادامه می دهد، این مسئله را مدیون بانوان و مادران مقاومی است که ایستادگی کرده و فرزندان مقاوم و قوی تربیت کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم فریبا علاسوند در ویژه برنامه رایحه مقاومت(حمایت از زنان و کودکان فلسطین) که به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی کوثر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، پیروزی افتخارآفرین مردم غزه در جنگ ۱۲ روزه بر رژیم صهیونیستی را تبریک گفت و اظهار کرد: امیدواریم به زودی همان گونه که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند، شاهد پیروزی و نصرت مستضعفان جهان بر ظالمان باشیم.

وی با بیان این که در سال ۱۹۲۹ تعداد ۳ هزار زن در اورشلیم تجمع کرده و مخالفت خود را با بیانیه بالفور اعلام کردند و این فعالیت ها و تجمعات تا به امروز ادامه داشته است، خاطرنشان کرد: مقاومت اگر امروز زنده است و فعال تر و آتشفشانی تر از گذشته به فعالیت خود ادامه می دهد، این مسئله را مدیون بانوان و مادران مقاومی است که ایستادگی کرده و فرزندان مقاوم و قوی تربیت کردند.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران بیان داشت: اگر روزی بانوان و مادران فلسطینی فراغت پیدا کنند، حتما کتاب های بسیاری را درباره زندگی خود و تاریخ فلسطین خواهند نوشت.

وی با اشاره به موضوع برنامه که حمایت از زنان و کودکان فلسطینی است، گفت: یکی از مسائلی که در جنگ ها وجود دارد خشونت و ظلم علیه زنان و کودکان است و این مسئله در تجاوزات مختلف اسرائیل به مردم فلسطین در طول بیش از ۷۰ سال که این کشور را اشغال کرده است نیز به وضوح قابل مشاهده است.

خانم علاسوند با بیان این که در اکثر این تجاوزهای جنگی که از سوی رژیم صهیونیستی صورت می گیرد، خانه های تحت تجاوز نظامی از سکنه تخلیه می شوند، افزود: اگر این اقدام صورت نگیرد شاهد افزایش تعداد کشته شدگان به ویژه زنان و کودکان خواهیم بود و فاجعه جبران ناپذیری اتفاق خواهد افتاد.

وی یکی از اهداف دشمنان از حمله به کشورها و مناطق اسلامی را نسل کشی و تطهیر نسل عنوان کرد و بیان داشت: اسناد نشان می دهد که در طول سال ها تجاوز سازمان یافته به زنان در بوسنی و هرزگوین، چچن، میانمار، سوریه، عراق و دیگر کشورها و مناطق اسلامی صورت گرفته و می گیرد که با هدف نسل کشی و تطهیر نسلی است و اسرائیل هم در فلسطین به دنبال نسل کشی مسلمانان است.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: در جنگ ها و تجاوزات مختلف به سرزمین های اسلامی، زنان به عنوان مادران و زنان باردار خشونت های بیشتری را تجربه می کنند و با توجه به آوارگی هایی که پیش می آید، زنان در اردوگاه ها و پناهگاه ها، مشکلات ویژه تر و سخت تری را به دلیل عدم توجه کافی به نیازهای روحی و جسمی آنها پیش رو دارند و از طرفی مرگ همسر و فرزندان به شدت آنها را دچار آسیب می کند.

وی با بیان این که از سال ۲۰۰۰ میلادی به بعد در قطعنامه های ۱۳۲۵، ۱۹۶۰ و ۲۲۲۴ خشونت علیه زنان موضوع بسیار مهمی قلمداد شده است، گفت: این نشان می دهد که در کنار تمام کارشکنی هایی که در سازمان ملل صورت می گیرد هنوز کسانی هستند که در مسیر احقاق حقوق بشر قدم برمی دارند و نسبت به این مسئله دغدغه دارند.

خانم علاسوند با اشاره به مسئله فلسطین و کنش های صورت گرفته در اقصی نقاط جهان نسبت به این مسئله، اظهار داشت: در دنیا مردم آرام آرام با توجه به انعکاس اخبار در برخی رسانه ها نسبت به مسئله فلسطین حساس شده و حمایت هایی را انجام می دهند و جا دارد ما نیز به عنوان کنشگران اجتماعی زمانی را برای حمایت از غزه صرف کنیم.

وی با تأکید بر این مسئله که اندیشه شیعی دشمنی با ظالمان و همراهی و کمک به محرومان است و این اندیشه باید در سطح جهانی پیاده شود، افزود: جا دارد مردم نیز در کنار حکومت از مردم فلسطین حمایت کنند و تحت تأثیر پروپاگاندایی که امروز از سوی برخی دشمنان و برخی افراد در داخل کشور ایجاد شده قرار نگیرند و به این مسائل که ایران اسلامی پول مردم خود را صرف مردم فلسطین و سوریه و ... می کند دامن نزنند، چون در واقع چنین موضوعی وجود ندارد.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: بسیاری از کشورهای اسلامی نیز به فلسطین و کشورهایی مثل سوریه کمک می کند و حتی نیروی انسانی در آنجا دارند ولی چون حکومت کشورهای آنها با این اقدامات مردمی موافق نیست، لذا خیلی مورد توجه قرار نمی گیرند و حتی در سطح بین المللی نیز مطرح نمی شوند و این نشان می دهد کمک به مردم مظلوم فلسطین و ... فقط از سوی ایران نیست.

وی با بیان این که فلسطینیان امروز پیروزی خود را از سرچشمه انقلاب اسلامی ایران می دانند، تصریح کرد: مردم ایران اسلامی به ویژه زنان و دختران باید آگاه باشند که امروز در چه امنیتی به سر می برند چون اگر این امنیت نبود شاید بمبی که در مدرسه دخترانه سیدالشهدا(ع) افغانستان منفجر شد و بمب های بسیاری که دشمنان شبانه روز بر سر مسلمانان در جای جای جهان ریخته و می ریزند، شاید در ایران منفجر می شد.

خانم علاسوند در پایان اظهار داشت: باید بدانیم وقتی از مقاومت صحبت می کنیم، صحبت از جبهه بزرگی است که مرزهای این جبهه فقط ایران اسلامی نیست، بلکه دنیای اسلام مدنظر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha