جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صفایی

حوزه/ امام جمعه بوشهر گفت: شهرداری بوشهر از دیرباز و از زمان تشکیل، منشأ آثار خوبی بوده است، بعد از انقلاب نیز خیلی شرایط بهتر شد ولی هیچگاه شهر بوشهر به آن جایگاه درخور خودش نرسیده است به همین خاطر ما به شهرداری تراز انقلاب اسلامی و همچنین نماد خدمتگزاری به مردم و توسعه شهری نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در دیدار با شهردار بوشهر که به مناسبت یکصد و دهمین سالگرد تأسیس شهرداری (بلدیه) بندر بوشهر انجام شد، اظهارداشت: شهر بوشهر با نگاه جامع شهرسازی و حفظ آثار و بافت قدیم می تواند به عنوان یک زیبا شهر بین المللی در فضای جهانی مطرح شود و این ظرفیت در این شهر کهن و با تمدن وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در بوشهر، با اشاره به بافت قدیم بوشهر، آن را گنجی برای ایران دانست و گفت: بافت قدیم شهر بوشهر یک گنج عینی معماری به معنای جامع، منطبق با آخرین استانداردهای پدافند غیرعامل در جهان است که باید احیا شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به وضعیت استفاده از دریا در شهر بوشهر، تأکید کرد: در بوشهر باید از دریا به شکل بسیار خوب استفاده و بوشهر دریایی طراحی شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به مبلمان و فضای ظاهری شهر بوشهر، نورپردازی، فضای سبز و زیبایی ساختمان ها و نمادها را در زیباسازی و جاذبه شهر بسیار مهم دانست.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، با بیان اینکه ۱۱۰ سال شهرداری داشتن در بوشهر نشان از تمدن این شهر است، افزود: در گذشته بسیاری از کشورهای اروپایی در بوشهر کنسولگری داشته‌اند اما استان بوشهر و شهر بوشهر با وجود حضور کشورهای اروپایی هیچگاه از خود انعطاف و انفعال نشان نداد و علما حکم به وجوب دفاع دادند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه شهر بوشهر چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب به جایگاه درخور خود نرسیده، تصریح کرد: شهرداری بوشهر از دیرباز و از زمان تشکیل، منشأ آثار خوبی بوده است، بعد از انقلاب نیز خیلی شرایط بهتر شد ولی هیچگاه شهر بوشهر به آن جایگاه درخور خودش نرسیده است به همین خاطر ما به شهرداری تراز انقلاب اسلامی و همچنین نماد خدمتگذاری به مردم و توسعه شهری نیاز داریم.

نماینده ولی فقیه در بوشهر پیشنهاد برگزاری همایش توسعه همه جانبه بوشهر را مطرح کرد و گفت: در آینده نزدیک همایشی بسیار فنی و دانش بنیان و کارگاهی با حضور بوشهر شناسان درباره توسعه همه جانبه شهر بوشهر با دعوت از افراد متخصص و فنی تشکیل شود و با استفاده از فرهنگ و آداب اصیل و غنی بوشهر و همچنین بکارگیری تجارب برخی شهرهای مشابه در کشورهای دیگر به صورت محدود، سند توسعه و پیشرفت همه جانبه شهر بوشهر از منظر مدیریت شهری تنظیم شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha