یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دومین هم اندیشی دبیران کانون های دانش آموختگان مدارس علمیه خواهران کل کشور

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: وظیفه حوزه در انتخابات، ترغیب مردم به مشارکت و ترویج شاخص‌ها براساس توصیه ها و مطالبات دقیق و به روز رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در دومین نشست هم اندیشی دبیران کانون های دانش آموختگان مدارس علمیه خواهران سراسر کشور که در مجتمع فرهنگی حضرت نرجس(س) قم برگزار شد، اظهار داشت: امروز انقلاب ما دوره بسیار باعظمتی را طی می کند و ما در قله تبدیل شدن به قدرت بلامنازع در منطقه به نام مذهب و اسلام هستیم.

وی ادامه داد: خارج شدن از زیر بلیت قدرت های بزرگ و استکباری، هزینه داشته و به تدریج و با سختی برای جمهوری اسلامی ایران حاصل شده است که ما باید قدر این خروج  و تبدیل شدن به قدرت را بدانیم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که بی تردید ایران اسلامی امروز ظرفیت های مقاومت را در برابر برنامه های صهیونیسم و استکبار فعال کرده و نشان داده می تواند نقشه های آنان در منطقه را خنثی کند، افزود: بی تردید در افقی خواهیم نشست و خواهیم دید که کشورهای استکباری به راحتی نتوانند به کشورهای اسلامی ورود کرده، پایگاه بزنند، جنایت کنند و مسلمانان را زندانی کنند.

وی با بیان این که ما امروز در دوره ستبری به سر می بریم و قوی شده ایم و برای حفظ این مسیر باید هزینه بدهیم، گفت: البته در این شرایط برخی خسته می شوند، برخی می برند، برخی کم می آورند، برخی کوتاهی می کنند و برخی هم بازمی مانند؛ لذا انقلابی ماندن و مراقبت از انقلاب کار بسیار دشواری و مرد میدان می طلبد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور خاطرنشان کرد: امروز باید به دنبال قوی کردن و تقویت جریان مؤمنین و مؤمنات و مقابله با منافقین و منافقات باشیم و اجازه ندهیم انقلاب به دست نامحرمان بیفتد و برای موفقیت در این عرصه باید نگاه ما به مرّ قانون و توصیه های رهبری باشد.

وی امیدآفرینی در مردم و توجه دادن آنها به انتخاب شایسته را از وظایف طلاب برشمرد و بیان داشت: هر طلبه شخصا می‌تواند کاندید یا نامزد انتخاباتی مورد علاقه خود را حمایت کند، ولی باید توجه داشت که در این مسیر از حوزه های علمیه هزینه نشود، چون حوزه از هیچ نامزدی حمایت نمی کند و فقط شاخص های انتخاب شایسته و اصلح را تبیین می کند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: وظیفه حوزه در انتخابات، ترغیب مردم به مشارکت و ترویج شاخص‌ها براساس توصیه ها و مطالبات دقیق و به روز رهبر معظم انقلاب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز حوزه های علمیه خواهران بیش از ۵۰ هزار طلبه فارغ التحصیل و حوزه خراسان و جامعة الزهرا نیز قریب به ۴۰ هزار فارغ التحصیل طلبه خواهر تربیت کرد و تحویل اجتماع داده است، افزود: این ظرفیت عظیم و شجره طیبه به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده و روز به روز نیز توانمند و تنومندتر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با تأکید بر این که زنان برای موفقیت در عرصه اجتماعی باید عالم شده و فهم عمیق از دین تا رسیدن به فقاهت و حکمت را پیدا کنند، ادامه داد: افزون بر علم، باید سواد اجتماعی را با حضور در جامعه و برقراری دیالوگ با افراد جامعه نیز کسب کنند تا بتوانند تأثیرگذار باشند.

وی اظهار داشت: وقتی انسان سواد اجتماعی پیدا کرد، روز به روز با پیچیدگی هایی رو به رو خواهد شد که این پیچیدگی ها او را با مسائل مختلف آشنا کرده و کمک می کند تا بتواند ضمن پختگی در امور، راه صحیح را نیز کشف کند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که علم و بردباری، صبر و تقوا و ... تنها با علم و دانش حاصل نمی شود، گفت: انسان باید در عرصه اجتماعی مورد آزمایش قرار گیرد تا به تقوا و بردباری برسد.

وی در ادامه شبکه سازی را یکی از نیازهای کانون دانش آموختگان عنوان کرد و افزود: برای این که بتوانید سخن و کلامی در افق ملی بزنید باید شبکه شوید تا قدرت پیدا کرده و تأثیرگذار باشید.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور ادامه داد: کانون های فعال دانش آموختگان باید بتوانند حوزه های علمیه را به مراکز فرهنگی وصل کنند تا این مراکز با بهره مندی از طلاب و ظرفیت حوزه های علمیه وظایف خود را به درستی انجام دهند.

وی حوزه را کانون تعلیم و تربیت و مهارت افزایی طلاب عنوان کرد و گفت: دستگاه های فرهنگی و اجتماعی نیز بهره گیران از این ظرفیت های تربیت شده در حوزه هستند و لازم است در این مسیرکانون های دانش آموختگان و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران پشتیبان طلاب جهت معرفی به مراکز فرهنگی باشند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: خواهران طلبه با حضور اجتماعی قوی در مراکز فرهنگی می توانند ظرفیت این مراکز را فعال کرده و تأثیرگذاری اجتماعی داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha