پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دوره «تحولات قوانین زن و خانواده پس از انقلاب و نقش آن در استحکام خانواده»

حوزه/ دوره «تحولات قوانین زن و خانواده پس از انقلاب و نقش آن در استحکام خانواده» از سوی پژوهشکده زن و خانواده برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پژوهشکده زن و خانواده با هدف آشنایی پژوهشگران حوزه زن و خانواده با جریان‌ها و تحولات مهم این عرصه در سال‌های پس از انقلاب تاکنون (۱۳۵۷-۱۳۹۷)، دوره «تحولات قوانین زن و خانواده پس از انقلاب و نقش آن در استحکام خانواده» را برگزار می کند.

در این دوره حجت الاسلام والمسلمین مهدی سجادی امین، پژوهشگر و استاد برجسته مطالعات اسلامی زنان و خانواده، طی ۲۰ جلسه از  ۲۹ خرداد تا ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ به بررسی سرفصل های «لزوم خانواده محوری در قوانین جمهوری اسلامی ایران»، «خانواده محوری در قوانین»، «تحولات در حقوق غیر مالی زن و خانواده»، «تحولات حقوق مالی زن» و «شروط ضمن عقد در اسناد ازدواج» از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۹ می پردازد.

در سرفصل «لزوم خانواده محوری در قوانین جمهوری اسلامی ایران» موضوعاتی همچون «قانون گذاری(خانواده محور)» و «تبیین و ترویج الگوی خانواده تراز جمهوری اسلامی ایران» مورد بحث قرار می گیرد و در سرفصل «خانواده محوری در قوانین» نیز موضوعات «خانواده محوری در حقوق خصوصی» و «خانواده محوری در حقوق عمومی» مورد توجه قرار خواهد گرفت.

«تحدید کودک همسری»، «تضمین حقوق مادری(ترجیح مصلحت فرزند بر حضانت والدین»، «تحدید اختیار شوهر در طلاق»، «تحدید اختیار شوهر در تجدید فراش» و «تحدید اختیار ولایی پدر و جد پدری در تزویج فرزندان نابالغ» نیز موضوعاتی هستند که ذیل سرفصل تحولات در حقوق غیر مالی زن و خانواده مورد بررسی قرار می گیرند.

در سرفصل دیگر این دوره با عنوان تحولات حقوق مالی زن نیز به بررسی موضوعاتی از قبیل «مهریه»، «نفقه»، «اجرت المثل»، «نحله» و «ارث» پرداخته خواهد شد.

این دوره به صورت مجازی(برخط) برگزار می شود و به شرکت کنندگان پس از قبولی در آزمون، گواهی رسمی از سوی پژوهشکده زن و خانواده اعطاء خواهد شد.

هزینه این دوره ۱۲۵ هزار تومان(۱۰۰ هزارتومان هزینه دوره + ۲۵ هزار تومان هزینه صدور و ارسال گواهی) است و طلاب و افرادی که در دوره های قبلی پژوهشکده حضور داشته اند، از تخفیف ۵۰ هزار تومانی برخوردار می شوند.

همچنین این تخفیف برای گروه های بیش از ۵ نفر و مراکز و نهادهایی که اقدام به ثبت نام گروهی کنند نیز لحاظ خواهد شد.

علاقه مندان جهت ثبت نام گروهی می توانند با شماره ۰۲۵۳۲۱۴۴۶۱۸ تماس بگیرند و یا به آی دی @amozeshwrc در پیام رسان ایتا پیام ارسال کنند.

زمان ثبت نام در دوره «تحولات قوانین زن و خانواده پس از انقلاب و نقش آن در استحکام خانواده» ۱۰ تا ۲۱ خردادماه سال جاری معین شده و از طریق لینک http://event.wrc.ir/ و http://wrc.ir امکان پذیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha