پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: امامان مساجد پرورش‌یافتگان مکتب اهل‌بیت(ع) در حوزه‌های علمیه بوده و هستند و این بیانگر اهمیت جایگاه تعلیم‌ و تربیت طلاب است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بجنورد، حجت‌الاسلام رفیعی، در نشست مدیران مدارس علمیه خراسان شمالی که در مدیریت حوزه استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۹ خرداد، گفت: با توجه به اهمیت جایگاه تبلیغ که از رسالت‌های اصلی حوزه‌های علمیه است و با عنایت به این‌که سازمان تبلیغات از متولیان امر تبلیغ به شمار می‌رود، نیازمند تعامل هرچه بیشتر این دو نهاد مقدس در جهت برآورده‌شدن اهداف فرهنگی، تبلیغی می‌باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: اگر ارتباط خوبی بین حوزه علمیه و سازمان تبلیغات ایجاد شود اثرگذاری طلاب در جهت تبلیغ در عرصه‌های میدانی افزایش پیدا می‌کند و تحول خوبی در مسائل فرهنگی و اجتماعی حاصل می‌شود.

وی ضمن بیان اهمیت کار تشکیلاتی و جبهه‌ای در مقابل تهاجمات دشمن طبق فرموده مقام معظم رهبری، گفت: لازمه تحقق بیانات مقام‌معظم رهبری در خصوص ایجاد یک جبهه منسجم در مواجهه با حربه‌های دشمنان تعامل بیشتر نهادهای فرهنگی و مذهبی با یکدیگر می‌باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به گزیده‌ای از بیانیه‌ گام دوم در خصوص تمدن‌سازی و افق کلان تمدن اسلامی، ادامه داد: طلابی که امروز در حوزه‌های علمیه مشغول کسب علم و معرفت هستند، زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی هستند و این بیانگر جایگاه والای حوزه‌های علمیه و تربیت طلاب می‌باشد.

وی ادامه داد: بهترین الگوی ما وجود نازنین پیامبر مکرم اسلام(ص) هستند، چراکه نبی مکرم اسلام برای تشکیل جامعه اسلامی اولین اقدامشان ایجاد مسجد بود.

حجت‌الاسلام رفیعی تصریح کرد: برای تشکیل تمدن نوین اسلامی باید امروز با توجه به الگوگیری از پیامبر اکرم(ص) مسجد را به‌عنوان پایگاه اصلی نشر و تبلیغ معارف الهی انتخاب کنیم و محلی جامع در خصوص جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی اسلامی در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب داشته‌باشیم.

وی با تاکید براینکه امامان مساجد نقش بسزایی در ایجاد تعامل بین مردم و مساجد دارند، گفت: امامان مساجد پرورش‌یافتگان مکتب اهل‌بیت(ع) در حوزه‌های علمیه بوده و هستند و این بیانگر اهمیت جایگاه تتعلیم و تربیت طلاب می‌باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha