چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
علامہ سید ہاشم موسوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید هاشم موسوی گفت: هدف اصلی از ازدواج های دسته جمعی کنترل هزینه های فزاینده ازدواج و تسهیل روند ازدواج برای مردم است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم موسوی، امام جمعه کویته و یکی از اعضای کمیته برگزاری مراسم ازدواج به صورت دسته جمعی پاکستان، با اعلام برگزاری سیزدهمین مراسم ازدواج های جمعی گفت: هدف اصلی از ازدواج های دسته جمعی کنترل هزینه های فزاینده ازدواج و تسهیل روند ازدواج برای مردم است. اگر چنین برنامه های مثبتی به طور منظم برگزار نشود، ازدواج به یکی از سخت ترین مراسم های جامعه تبدیل خواهد شد.

وی افزود: این کمیته در ده سال گذشته تقریبا ۲۵۰ زوج را بهم رسانده است که در حال حاضر زندگی خوشی را کنار هم سپری می کنند. این زوج ها بدون در نظر گرفتن نژاد و رنگ، از تمام اقوام و حتی از مذاهب دیگر نیز هستند. ازدواج به خودی خود در نزد خداوند کاری پسندیده است علاوه بر آن، شامل کردن افراد مذاهب دیگر در این امر خیر موجب افزایش وحدت میان مسلمانان خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم موسوی اظهار داشت: این کمیته تصمیم گرفته است که در ایام عید غدیر خم سیزدهمین مراسم عروسی های دسته جمعی را برگزار کند تا این سنت حسنه ادامه یابد. جامعه توسط یک فرد یا نهاد به طور کامل قابل درمان نیست، هر فردی باید نقش خود را ایفا کند در غیر این صورت، نتیجه همه تلاش های ما چندان خوب نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha