یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه فارس از سه افتتاحیه در استان فارس خبر داد و گفت: ان شاءالله در هفته های آینده دارالقرآن حوزوی، دفتر خبرگزاری حوزه و مرکز رشد در استان فارس افتتاح خواهند شد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، عصر امروز در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان فارس که در مجتمع مفتاح مشهد برگزار شد، اظهار کرد: آیین نامه جدید شورای استانی توسط شورای عالی تدوین و تصویب شده که طبق مصوبه ۱۳۷۱، بنابر این شد که تغییراتی در شورای استانی داشته باشند.

وی در ادامه با تصریح بر اینکه شورای حوزه علمیه فارس به نام شورای مشورتی و پشتیبانی حوزه علمیه تغییر کرده است، اضافه کرد: این شورا شأن مشورتی، پشتیبانی و حمایتی دارد، همچنین اعضای تشکیل دهنده آن نیز تغییر کرده است. در واقع متشکل از هفت نفر از جمله نماینده ولی فقیه در استان، مدیر حوزه علمیه استان، یک نفر از علمای بلاد، دو نفر از مسئولان مدارس، یک نفر از مدیران مدارس استان و یک نفر از اساتید سطوح عالی خواهند بود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس از افتتاحیه چند بخش در حوزه علمیه فارس خبر داد و عنوان کرد: یکی از افتتاحیه هایی که در هفته های آتی خواهیم داشت، افتتاحیه مرکز رشد حوزه علمیه فارس است که برای نخستین بار در سطح کشور میان حوزه های علمیه کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه ها چند سالی است که مراکز رشد و نو آوری آمده تا ایده های دانشجوها را حمایت و تجارت سازی و تبدیل به شرکت های دانش بنیان کنند، در دی ماه مرکز رشد حوزه های علمیه مجوز گرفت و مرکز رشد حوزه های علمیه در قم افتتاح شد، همزمان با آن مرکز رشد دفتر تبیلغات حوزه علمیه قم نیز افتتاح شد، مراکز رشد مراکزی هستند که بنا است ایده های طلاب را در رشته های مختلف حمایت کنند، البته به دلیل اینکه رسالت حوزه یک رسالت فرهنگی است امیدواریم با همین رویکرد فرهنگی بتواند حمایت کند که مجموعه ها روی پای خود بایستند، نخستین شعبه مرکز رشد در استان فارس افتتاح خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین استوار همچنین از افتتاح دفتر خبرگزاری حوزه در فارس خبر داد و افزود: اگر بتوانیم در هر مدرسه علمیه یک خبرنگار افتخاری داشته باشیم می توانیم برخی خدمات اجتماعی را هم نیز بازتاب دهیم، امروز رسانه در شکل دهی افکار عمومی حرف نخست را می زند، اگر بخواهیم رسانه را به صورت سنتی منحصر کنیم نمی توانیم ارزش ها را تبیین کنیم، حتما نیاز است تشکل های انقلابی به ویژه حوزه علمیه که از تشکل های مذهبی  پشتبیانی می کند را حمایت کنیم.

وی در پایان از افتتاح دارالقرآن حوزوی استان فارس خبر داد و گفت: این بخش ذیل معاونت تهذیب برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha