پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت امام خمینی

حوزه / حجت الاسلام احمدی با بیان این‌که امام (ره) معتقد بودند، خانواده مهمترین نهاد تربیتی است، گفت: پیش از این‌که فرزندان وارد جامعه شوند و تحت تاثیر مدیریت‌های اجتماعی قرار بگیرند، اولین نهاد تربیتی، خانواده بوده و اولین معلم و فردی که بیشترین تاثیر را بر کودک دارد، مادر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام قهرمان احمدی، امام جمعه باسمنج آذربایجان شرقی، امروز در هشتمین نشست تخصصی ویژه بانوان با عنوان "اندیشه‌های آفتاب" با محوریت تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) و تاکید بر نقش زن و خانواده، گفت: امام (ره) در حوزه شخصی خانواده خود و به عنوان مجتهد جامع الشرایطی که باعث تحولات عظیمی در تاریخ شد، دیدگاه خاصی نسبت به خانواده داشتند.

 وی با بیان این‌که امام خمینی(ره)، خانواده را اولین مدرسه انسان می‌دانستند، افزود: خانواده همزاد بشر است، از روزی که بشر پا بر روی کره خاکی گذاشته است، بنا به تمایلات فطری که خدا بر وجود او قرار داده، همواره به دنبال تشکیل خانواده است.

امام جمعه باسمنج ادامه داد: برای تشکیل خانواده باید در مرحله اول، وجوهات مشترکی بین مرد و زن وجود داشته‌ باشد تا عشق و محبت بین این دو که قرآن از آن به عنوان مودت یاد می‌کند، باعث قرار گیری در کنار یکدیگر شود.

احمدی اظهار کرد: بر اساس دیدگاه امام (ره) اگر تربیت خانوادگی به درستی انجام بگیرد و فرزند از سوی مادر به درستی آموزش داده شود و از سوی پدر به درستی حمایت مادی و معنوی شود، برای لایه‌های مختلف مدیریتی در جامعه و به خصوص تحصیلات و مدارس بیشترین و بهترین تاثیر را خواهد داشت.

وی با بیان این‌که بانوان، نقش بی بدیلی در خانواده و جامعه دارند، گفت: بانوان باید نقش عاطفی، مادرانه و همسرانه را به صورت تمام وقت ایفا کنند که به همین دلیل در نظر امام (ره)، بانوان رکن رکین بوده و نقش بی بدیل و بی نظیری در خانواده دارند و حتی این نوع تربیت از مدرسه نیز جایگاه بالاتری دارد.

امام جمعه باسمنج با بیان این‌که زن، اولین معلم خانواده است، گفت: اگر یک زن در خانواده نقش‌های خود را به درستی ایفا کند و به وظایف عاطفی، تعلیم و تربیت و حقوق متقابل عمل کند و تاثیرگذار باشد، این خانواده یک خانواده الهی و معنوی خواهد بود.

حجت الاسلام احمدی با بیان این‌که خانواده شاد، جامعه شاد را تشکیل می‌دهد، گفت: خانواده‌ای شاد است که زن آن خانواده، شاد باشد و مرد برای شادی همسر خود تلاش کند، چون زن، انرژی مثبت را به خانوانه پمپاژ می‌کند و افسردگی و غمگینی او نیز در خانواده تاثیر می‌گذارد.

امام جمعه باسمنج با بیان این‌که امام (ره) معتقد بودند، خانواده مهمترین نهاد تربیتی است، گفت: پیش از این‌که فرزندان وارد جامعه شوند و تحت تاثیر مدیریت‌های اجتماعی قرار بگیرند، اولین نهاد تربیتی، خانواده بوده و اولین معلم و فردی که بیشترین تاثیر را بر کودک دارد، مادر است.

وی افزود: شیر مادر علاوه بر این‌که یک غذای کامل است بلکه تمامی فاکتورهای ارزشی مثل غیرت، عاطفه، احساس پاک، مدیریت و سایر فضایل اخلاقی را دربر داشته و بر همین اصل است که می‌گویند دو چیز جایگزین ندارد، یکی مهر ‌مادری و دیگری شیر مادر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha