شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام نکونام
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام

امام جمعه شهرکرد گفت: مردم در سرنوشتشان سهیم هستند و هر کجا انتخاب درستی صورت گرفت، پیشرفت و هر جا انسانی نالایق انتخاب شد، شاهد سوءمدیریت، تبعیض، ثروت‌اندوزی و مشکلات فراوان بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به آیه ۸۷ سوره یونس، اظهار داشت: طبق معنا و مفهوم این آیه، باید استغفار، توبه و بازگشت همیشگی به سوی خدا مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه به فضل الهی در انقلاب اسلامی پیشتاز برای هدایت جهانیانیم، افزود: جمهوری اسلامی پرچم هدایت بشریت را برافراشته و باید این پرچم برافراشته باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بدخواهان نظام جمهوری اسلامی نمی‌خواستند انقلاب ادامه یابد و منتظر اتمام آن بودند که به مدد الهی نه تنها حرکت کمرنگ نشد، بلکه شتاب آن بیشتر شد، البته مشکلاتی وجود دارد که ضروری است تحولی ایجاد شود و این تحول در انتخابات با انتخاب صحیح اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: انتخابات عرصه تحول، شتاب‌بخشی و نوآوری است که با انتخاب فرد اصلح و انقلابی، انقلاب اسلامی رو به جلو حرکت خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مردم خود در سرنوشتشان سهیم هستند و مشارکت دارند، ادامه داد: ما در تمام عرصه‌ها شاهد انتخاب درست بودیم و هر جا عقب ماندیم به دلیل انتخاب نادرست و سوءمدیریت بوده‌است. افرادی که توان لازم را برای مسئولیت نداشتند، در پست‌های مدیریتی قرار گرفتند و مشکلاتی را برای کشور ایجاد کردند که لازم است با انتخاب درست و حضور پرشور در انتخابات، این مشکلات را رفع کرد.

وی گفت: هر کجا انتخاب درستی صورت گرفت، پیشرفت و هر جا انسانی نالایق انتخاب شد، شاهد سوءمدیریت، تبعیض، ثروت‌اندوزی و مشکلات فراوان بوده‌ایم.

 نکونام با بیان اینکه باید هر خانه یک ستاد انتخاباتی شود، گفت: لازم است اصل انتخابات درنظر گرفته شود، زیرا برخی یاس و ناامیدی را در میان مردم ترویج می‌دهند؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در بیانات خود بر افزایش مشارکت و انتخاب اصلح تاکید داشتند.

وی با اشاره به دو انتخابات مهم پیش‌ رو، اظهار داشت: انتخابات شوراها نیز باید جدی گرفته شده و افراد لایق و اصلح را انتخاب کنیم.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به نابسامانی‌ها در بازار مرغ، اشاره کرد و افزود: نباید در این شرایط مردم در صفوف طولانی مرغ معطل شوند، زیرا این کار در شأن مردم نیست و شرایط اقتضا نمی‌کند که چنین مسئله‌ای ایجاد شود.

نکونام ادامه داد: اقداماتی صورت گرفته، اما از مسئولان درخواست می‌شود سریعا به موضوع ورود کرده و این مشکل را برای همیشه برطرف کنند، زیرا مردم به اندازه کافی درگیر مسائل اقتصادی بزرگ هستند.

وی با اشاره به سالروز ارتحال بزرگ‌مرد تاریخ بشریت، تصریح کرد: هر چه در مورد شخصیت امام خمینی(ره) گفته شود، کم است و باید سال‌ها از این شخصیت بزرگ صحبت کرد و هر چه جلو می‌رویم باید ابعاد شخصیتی ایشان را بیشتر بشناسیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: خوشبختانه مردم ایران به خوبی امام راحل(ره) را شناختند و قدردان ایشان بودند و در استقبال و تشییع ایشان نشان دادند، البته باید این راه ادامه داشته باشد و آنچه که راه امام را تداوم می‌بخشد، پیروی از ولایت فقیه است.

نکونام خاطرنشان کرد: لازم است در تداوم راه امام حساس باشیم، زیرا در کنار کارهای بزرگ امام راحل، از همه مهم‌تر این بود که ولایت و غدیر را به صحنه آوردند. اگر غدیر در صحنه باشد، جامعیت اسلام زنده خواهد بود. همچنین اسلام ناب، اسلام ولایی است که باید این امر به خوبی درک شود.

وی با بیان اینکه بنا به تاکید امام خمینی(ره) ١٥ خرداد، عزای عمومی است، تصریح کرد: شهدای ۱۵ خرداد شهدای مظلومی بودند و در زمانی که خفقان بر جامعه حاکم بود، کفن‌پوش به میدان آمدند و در شرایطی مقابل گلوله قرار گرفتند که باید قدردان این شهدا باشیم.

امام جمعه شهرکرد در پایان با اشاره به سالروز شهادت امام صادق(ع)، اضافه کرد: انقلاب، مکتب و ولایت ما برگرفته از مکتب جعفری است. تمام دستاوردهایی که از اسلام داریم و امروزه تلاش می‌کنیم آن‌ها را در جامعه عملی کنیم از مکتب امام صادق(ع) برگرفته شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha