چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مقتدایی

حوزه/ رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران گفت: خدای متعال را شکر می کنیم که بعد از رحلت امام، رهبر معظم انقلاب را با همان اقتدار، توانمندی، صلابت، حکمت و تدبیر امام به نظام و انقلاب اسلامی عنایت کرد و امروز کشور ما به برکت وجود چنین رهبری به عنوان یک کشور مترقی، مقتدر و قدرتمند در سطح جهان می درخشد و مورد توجه جهان اسلام و کشورهای غیرمسلمان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله مرتضی مقتدایی بعد از جلسه درس خود در بیت امام خمینی(ره) در قم، با تسلیت سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امام راحل بعد از سال ها فعالیت و تلاش، ستیز با دشمنان اسلام و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی در شامگاه ۱۳ خرداد ۱۳۶۸ به ملکوت اعلی پیوست.

وی با بیان این که بعد از رحلت امام خمینی(ره) اطلاعیه ای از سوی حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی، فرزند امام صادر شد، افزود: در بخشی از این اطلاعیه آمده بود: « بسم الله الرحمن الرحیم، انا الله و انا الیه راجعون، یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی؛ روح بلند پیشوای مسلمانان و رهبر آزادگان حضرت امام خمینی، به ملکوت اعلاء پیوست و دل مالامال از عشق به خدا و بندگان رنج کشیده صالحش از تپش ایستاد. اما دلهای دردمندی که لبریز از عشق به خمینی است تا ابد خواهد تپید و خورشید رهبری امام تابناک تر از گذشته در عالم و آدم خواهد تابید».

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران به حادثه سال ۱۳۴۲ اشاره کرد و ادامه داد: در روز عاشورای سال ۴۲ حضرت امام در فیضیه سخنرانی مهم و مفصلی داشتند و از جنایات دستگاه حاکم شاه و اربابانش آمریکا و اسرائیل و ایادی آنها صریحا پرده برداشتند و این سخنان که مطرح و به گوش مردم رسید دیگر آبرویی برای دستگاه حاکمه باقی نماند.

وی خاطرنشان کرد: امام در آن سخنرانی خطاب به شاه فرمودند «مردَک کاری نکن که ملت ایران همان طور که پدرت را بیرون کردند تو را هم از کشور بیرون کنند» که دو شب بعد از این سخنرانی شبانه به منزل امام ریختند و ایشان را دستگیر و از قم به تهران منتقل کردند.

آیت الله مقتدایی با بیان این که خبر دستگیری امام در شب گذشته صبح روز پانزدهم خرداد ۴۲  منتشر شد و همان روز تعداد زیادی از مردم قم در صحن تجمع کردند، گفت: در همین راستا مردم بسیاری در خیابان های تهران و همچنین مشهد، شیراز و ... در حمایت از امام و مخالفت با دستگاه حاکمه اجتماع کردند.

وی بیان داشت: شاه هم دستور حمله و کشتار مردم را صادر کرد که مردم را به گلوله بستند به طوری که این حمله مستقیم موجب شهادت ۱۵ هزار نفر از مردم در این روز شد و خیابان ها مملو از جنازه بود.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران با اشاره به این که امام در زمان حادثه ۱۵ خرداد در زندان بودند و از اتفاق پیش آمده اطلاع نداشتند، افزود: امام بعد از چند ماه که از زندان آزاد شدند و به حصر محکوم شدند از ماجرا خبردار شدند که در این راستا سخنرانی بسیار مهم، حساس و دردناکی داشتند.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) در بخشی از این سخنرانی چنین فرمودند «بسم اللّه  الرحمن الرحیم، اعوذ باللّه  من الشیطان الرجیم، انا للّه  و انا الیه راجعون؛ من تاکنون احساس عجز در صحبتها نکرده ام و امروز خودم را عاجز می دانم. عاجز می دانم از اظهار تألمات روحیه ای که دارم برای اوضاع اسلام عموماً و اوضاع ایران خصوصاً، و قضایایی که در این یک سال منحوس پیش آمد؛ خصوصاً قضیۀ مدارس علمی، قضیۀ ۱۵ خرداد. قضیۀ ۱۵ خرداد [را] من مطلع نبودم تا اینکه حبس به حصر تبدیل شد و اخبار خارج به من رسید، خدا می داند که مرا اوضاع ۱۵ خرداد کوبید».

آیت الله مقتدایی به قرائت بخش دیگری از سخنرانی امام پرداخت که به این شرح است: «من حالا که آمدم به اینجا؛ آمده ام از قیطریه؛ مواجه هستم با یک منظره هایی؛ با بچه های کوچک بی پدر، با مادرهای جوان از دست داده، و مادرهای جوان مرده، با زنهای برادر مرده، با پاهای قطع شده، با افسردگی ها. اینها علامت تمدن آقایان است و ارتجاع ما. افسوس که دست ما از عالم کوتاه است؛ افسوس که صدای ما به عالم نمی رسد؛ افسوس که گریه های این مادرهای بچه مرده نمی رسد به دنیا».

وی ادامه داد: امام راحل سخنرانی خود را چنین ادامه دادند «ما را کهنه پرست معرفی می کنند، ما را مرتجع معرفی می‌کنند، علمای اسلام را به ارتجاع سیاه تعبیر می کنند. جراید خارج از ایران، آنهایی که با بودجه های گزاف، برای کوبیدن ما مهیا شده اند، در خارج ما را مخالف اصلاحات ـ که اسلام در رأس اصلاحات واقع شده است؛ معرفی می کنند؛ مخالف ترقی مملکت معرفی می کنند؛ می گویند آخوندها می خواهند با الاغ باز سوار بشوند از این طرف به آن طرف بروند؛ آخوندها می گویند که برق نمی خواهیم؛ آخوندها می گویند طیاره نمی خواهیم؛ اینها مرتجع هستند؛ اینها می خواهند به قرون وسطی برگردند. آخوندها با این سیاه روزی هایی که نصیب مملکت است، مخالفند؛ این کهنه پرستی است؟».

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران همچنین به بخشی از پاسخ امام اشاره کرد که فرمود «علمای اعلام با این زدن ها، کشتن ها، قلدری ها، دیکتاتوری ها، استبدادها مخالفند؛ این کهنه پرستی است؟ علمای اسلام در صدر مشروطیت، در مقابل استبداد سیاه ایستادند و برای ملت آزادی گرفتند، قوانین جعل کردند، قوانینی که به نفع ملت است، به نفع استقلال کشور است، به نفع اسلام است، قوانین اسلام است و ...».

وی در پایان اظهار داشت: خدای متعال را شکر می کنیم که بعد از رحلت امام، رهبر معظم انقلاب را با همان اقتدار، توانمندی، صلابت، حکمت و تدبیر امام به نظام و انقلاب اسلامی عنایت کرد و امروز کشور ما به برکت وجود چنین رهبری به عنوان یک کشور مترقی، مقتدر و قدرتمند در سطح جهان می درخشد و مورد توجه جهان اسلام و کشورهای غیرمسلمان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha