جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش حضور در گیلان

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: اولویّت نخست تلاش روحانیون باید دعوت مردم به انتخابات باشد و مردم می دانند که روحانیت نقش بسزایی در شکل گیری  انقلاب اسلامی  داشته است و همواره در کنار مردم همراه اصلی انقلاب هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در گیلان، حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، در همایش «حضور» که با حضور بانوان طلبه استان گیلان برگزار شد، انقلاب اسلامی را مولود حوزه‌های علمیه خواند و گفت: توده‌های مردم و دانشگاهیان اذعان دارند که روحانیت نقش بسزایی در شکل گیری  انقلاب اسلامی  داشته است و همواره در کنار مردم همراه اصلی انقلاب هستند.

وی تصریح کرد: روحانیت در حقیقت وارث کسانی هستند که از سال ۱۳۴۲ به همراه امام خمینی (ره) نهضت اسلامی را آغاز نمودند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان به تلاش دشمنان و برخی افراد در داخل برای کمرنگ کردن موضوع انتخابات به دلیل مشکلات اقتصادی اشاره کرد و افزود: جامعه‌ای که تلاش‌ها در آن فقط به ابعاد مختلف اقتصاد ختم شود دیگر به ارزش‌ها نمی‌رسد، بنابراین نباید فرهنگ و ارزش‌های جامعه در انتخابات به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تأکید بر اینکه اولویت نخست تلاش روحانیون باید دعوت مردم به انتخابات باشد افزود: رئیس جمهور منتخب باید در کنار توجه به اقتصاد جامعه، ارزش‌ها را هم برای جامعه به ارمغان بیاورد.

امام‌جمعه رشت در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: طلاب و خواهران حوزه علمیه اطرافیان را متوجه توطئه دشمن کنند، زیرا حضور مردم در انتخابات و همچنین انتخاب‌ اصلح آنها از توطئه دشمن جلوگیری کرده و آنها را برای دست درازی به این خاک اسلامی ناامید می‌کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گیلان: گزینش صالح‌ترین افراد باعث استمرار اسلامیت آن است

مدیر حوزه علمیه خواهران گیلان نیز در این نشست با اشاره به سیر تاریخیِ پذیرفته شده‌ترین مدل حکومت یعنی دموکراسی، اظهار داشت: این مدل از انتخاب همگانی به انتخاب نمایندگان و سرانجام به انتخاب و نظارت نخبگانی ختم شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیبی، تصریح کرد: در  نوع حکومت دموکراسی که دنیایی‌ترین نوع زمامداری است نوعی نظارت استصوابی وجود دارد که بسیار به نظارت شورای نگهبان قانون اساسی شباهت دارد.

وی افزود: در این نوع دموکراسی انتخاب مردمی در معنای لغوی و حقیقی امکانپذیر نیست و نوع واقعی و میدانی حتما قرین نظارت است، از این‌رو انتقادات به شورای نگهبان در خوشبینانه‌ترین حالت از روی شبهه علمی و با نگاه بدبینانه ناشی از شهوت عملی است.

حجت الاسلام والمسلمین حبیبی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی در واقع بر دو رکن اصلی جمهوریت و اسلامیت استوار است که حضور حداکثری موجب قوام رکن جمهوریت و گزینش صالح‌ترین افراد باعث استمرار اسلامیت آن است.

رئیس دادگستری گیلان:  تلاش برای شکوفایی اندیشه‌ها بهترین راه برای انتخاب اصلح است

رئیس دادگستری گیلان نیز در این نشست و در گفت‌وگو با طلاب اظهار داشت: وظیفه دولتمردان تلاش برای اصلاح ساختار است تا با مؤلفه‌های دینی و معیشتی عادلانه برای مردم فراهم شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین خلیلی در ادامه با اشاره به رسالت انبیاء در شکوفایی عقل تأکید کرد: با توجه به این که رسالت طلاب در راستای رسالت انبیاست، تلاش برای شکوفایی اندیشه‌ها را بهترین راه برای انتخاب اصلح توسط جامعه دانست.
 
وی همچنین به نقش مهم رسانه‌ها و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: علم و  دانش تبلیغات می‌تواند تأثیر بسزایی در افکار عمومی مردم داشته باشد و دشمن با همین ترفند به نفع خود گام بر می‌دارد. 

استاد  دانشگاه: جنگ امروز جنگ شناختی است

در ادامه نشست، مهندس هاشم‌نیا استاد دانشگاه و فعال سیاسی فرهنگی نیز بیان داشت: جنگ امروز جنگ شناختی است و مانند  هر جنگی جراحات خود را به‌دنبال دارد.

وی با اشاره به اهمیت آموختن تکنیک‌های تبلیغاتی و استفاده ناحق دشمن از آن، افزود: چرا ما از تکنیک‌های سالم بهره‌ نجوییم همانطور که پیامبر اسلام نیز برای جلب مردم به حق از روش‌های تبلیغی مخصوص خود استفاده می‌کرد.

در پایان این نشست همسر سرادر شهید حق‌بین و همچنین نصیرزاده، مشاور مدیر حوزه علمیه خواهران گیلان در توسعه منابع پایدار و همرزم شهید حق‌بین به بیان خاطرات و دغدغه‌های شهید پرداختند و بر لزوم دعوت عموم به مشارکت حداکثری با تأسی از مجاهدت‌های سردار خستگی‌ناپذیر گیلانی تأکید کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha