جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانم تمیزکار

حوزه/ رئیس اداره پذیرش حوزه های علمیه خواهران گفت: بیش از ۴ هزار نفر جهت تحصیل در مقاطع تکمیلی حوزه های علمیه خواهران نام نویسی کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم زهره تمیزکار در گفت و گویی با اشاره به پایان مهلت ثبت نام در سطح ۳ و ۴ حوزه های علمیه خواهران، اظهار داشت: در فرصت مقرر برای ثبت نام در مقاطع تکمیلی که از ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ تا ۷ خردادماه ۱۴۰۰ معین شده بود تعداد ۴۳۹۶ نفر ثبت نام کردند.

وی با بیان این که تعداد ۳۶۹۰ نفر از ثبت نام کنندگان برای تحصیل در سطح ۳ نام نویسی کرده اند، افزود: این افراد بعد از قبولی در آزمون و مصاحبه در ۶۹ مؤسسه آموزش عالی و در دوره های حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری پذیرفته می شوند.

رئیس اداره پذیرش حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: پذیرفته شدگان در مقطع سطح ۳ در ۱۲ رشته «تفسیر و علوم‌ قرآنی»، «فقه ‌و اصول»، «فلسفه‌ اسلامی»، «کلام اسلامی»، «تاریخ اسلام»، «مطالعات اسلامی زنان»، «مدرسی ادبیات عربی»، «اخلاق و تربیت اسلامی»، «کلام با گرایش امامت»، «کلام با گرایش مهدویت»، «مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی» و «تربیت دینی کودک و نوجوان» به تحصیل خواهند پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مقطع تخصصی سطح ۴(دکتری) نیز تعداد ۷۰۶ داوطلب نام نویسی کرده اند که بعد از قبولی در آزمون و مصاحبه در ۱۸ مؤسسه آموزش عالی ۱۱ استان کشور پذیرش می شوند.

خانم تمیزکار شیوه تحصیل در مقطع سطح ۴ را حضوری عنوان کرد و بیان داشت: پذیرفته شدگان در این مقطع نیز در ۵ رشته «تفسیر تطبیقی»، «فقه خانواده»، «حکمت متعالیه»، «کلام اسلامی» و «علوم و معارف قرآنی» مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی با بیان این که ثبت نام حوزه های علمیه خواهران در مقطع عمومی سطح ۲ تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ ادامه دارد، گفت: علاقه‎مندان جهت ثبت نام در این مقطع و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به دفترچه‌های راهنمای پذیرش در سایت سنجش و پذیرش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و یا پایگاه اینترنتی http://paziresh.whc.ir مراجعه کنند.

رئیس اداره پذیرش حوزه های علمیه خواهران در پایان زمان برگزاری آزمون مقاطع تکمیلی را روز جمعه ۴ تیرماه سال جاری عنوان کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha