جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وبینار «کنشگری سیاسی، شیوه‌ها و الزامات»

حوزه/ وبینار «کنشگری سیاسی، شیوه‌ها و الزامات» با همکاری اداره رصد و امداد فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مهدی امیدی در وبینار کنشگران فعال سیاسی کشور با عنوان «کنشگری سیاسی، شیوه ها و الزامات» که از طریق لایو زنده مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از دلایل چرایی کنشگری رها نمودن انسانها از اسارت و باز نمودن بندها و ظلم هایی است که بر آنها شده است.

وی با اشاره به اینکه کنشگری یعنی معرفت نو و بصیرت نو ایجاد نمودن، افزود: مراحل ایجاد کنشگری عبارت از «شناخت وضعیت موجود»، «شناخت وضعیت مطلوب» و «گذار از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب» می‌باشد؛ بنابراین براساس ارزیابی از موقعیت سیاسی و اجتماعی موجودی که داریم باید به سوی وضع مطلوب حرکت کنیم که این حرکت نیازمند ابزارهای مختلفی از جمله ساماندهی، امکانات و رفع موانع است.

عضو هیئت علمی پژوهشکده امام خمینی(ره) گفت: کنشگری سیاسی در سه زمینه فضای فکری و فرهنگی، میدان و گستره فعالیت و ظروف و اراده و عزم و اطلاعاتی که داریم صورت می گیرد.

خواهران طلبه به عنوان کنشگران فعال سیاسی برای ایجاد تحول در جامعه اقدام کنند

وی با اشاره به ضرورت کنشگری سیاسی ـ اجتماعی، بیان داشت: در فضای فکری حساس انتخاباتی حاکم بر جامعه ضرورت دارد که طلاب حوزه های علمیه خواهران به عنوان کنشگران فعال سیاسی برای ایجاد تحول در جامعه اقدام کرده و فعالیت داشته باشند و این امر یکی از وظایف مهم طلاب است.

حجت الاسلام امیدی در ادامه با بیان شیوه های کنشگری سیاسی که شامل حضوری، حمایت، هدایت گری و صدا و سیما است، افزود: کنشگری می تواند در قالب همراهی، ضدیت، ائتلاف و تمایل باشد و اهداف کنشگر می تواند آرمان گرا، واقع گرا و یا توجه به آرمان‌های خود باشد.

حضور در فضای مجازی یکی از مهم ترین اقدامات در زمینه کنشگری سیاسی

وی تصریح کرد: حضور در فضای مجازی یکی از مهم ترین اقدامات در زمینه کنشگری سیاسی است و رسانه های اجتماعی ابزارهای مهم و مناسبی هستند که می توانند ارزشها و آرمانها را به طیف گسترده ای از افراد منتقل کنند و در این زمینه هر چه سواد رسانه ای ما بیشتر باشد امکان جذب مخاطب برای مشارکت حداکثری در پیام ارسالی ما بیشتر خواهد بود.

عضو هیئت علمی پژوهشکده امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه نوع مشارکت سیاسی هم می تواند مادی و هم معنوی باشد، گفت: یکی از اهداف مهم کنشگری سیاسی هدایت گری، تغییر و تحول در جامعه و یا پیشگیری و کنترل کنشگری های بعدی در جامعه می باشد.

کنش ها در بردارنده پیام‌های متعدد بسیار مهمی برای ایجاد تحول در جامعه هستند

وی ادامه داد: کنشگری سیاسی فراتر از مشارکت سیاسی است و فرد را قادر می سازد تا بر شرایط حاکم بر ابعاد مختلف  زندگی مؤثر باشد؛ کنش ها در بردارنده پیام های متعدد بسیار مهمی برای ایجاد تحول در جامعه هستند.

حجت الاسلام امیدی خاطرنشان کرد: برای اینکه یک کنشگر فعال باشیم و طیف وسیعی از جامعه را با خود همراه سازیم باید زمینه های فرهنگی و سیاسی جامعه را بشناسیم، زمان شناس باشیم، سواد رسانه ای را بالا ببریم و مهم ترین اصل اینکه بر مدار قانون اساسی گام برداریم.

طلاب خواهر، هدایت گر جامعه برای حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح باشند

وی در پایان با اشاره به دولت کریمه مهدوی، اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم برای تحقق یک دولت قوی و ملت قوی که زمینه ساز دولت مهدوی باشد و برای این منظور طلاب خواهر بر اساس ظرفیت هایی که دارند باید هدایت گر جامعه برای حضور حداکثری، انتخاب اصلح، آگاهی دهی به جامعه در زمینه ضعف و قوت نهادها و اصلاح رویه های نادرست در جامعه باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha