پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست «بایسته های حضور سیاسی اجتماعی بانوان»

حوزه/ نشست «بایسته های حضور سیاسی اجتماعی بانوان» با حضور سرگروه های شبکه تبلیغی مبشرات مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان قم با همکاری اداره کل تبلیغ و اداره کل روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران نشست «بایسته های حضور سیاسی اجتماعی بانوان» را برگزار کرد.

این نشست به صورت حضوری در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد و به صورت زنده نیز از لایو مرکز مدیریت پخش گردید.

در این نشست خانم فریبا علاسوند، عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران به تبیین موضوع «زن، خانواده و دولت منتخب» پرداخت و گفت: یکی از مطالبات ما از دولت این است که موضوعات حساس در حوزه زنان باید از تخاصم گفتمانی جریان های سیاسی خارج شود و خانواده یکی از این موضوعات است.

وی سربلندی ایران در موضوع زنان در جامعه جهانی را از برکات دیدگاه و دکترین امام خمینی(ره) دانست و افزود: نهضت ایران در ارتباط با ارتقای بهداشت و درمان زنان، سرعت و شتاب خوبی داشته و توانسته زنان را از محرومیت خارج کند.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران با تأکید بر این که دولت آینده باید در مورد اینکه مردمش زندگی خانوادگی مسرت بخش داشته باشند، تصمیم بگیرد، ادامه داد: الگوی اسلامی، اوقات را به سه بخش کار و عبادت و تفریح تقسیم می کند و به صراحت آمده اگر تفریح نکنی، قدرت برای آن دو هم نداری، اینکه مردم مجبور باشند در کنار هم باشند، نامش زندگی تأهلی نیست، اینکه در کنار هم باشند، ولی از همسری، فرزندی و والدگری مسرت نداشته باشند، مطلوب نیست.

در بخش بعدی نشست خانم ماندانا جلالی، مدیرکل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران به بحث انتخابات و وظیفه تشکل های تبلیغی در این راستا پرداخت و بیان داشت: آرایش انتخاباتی این دوره از انتخابات با دوره های گذشته متفاوت است و فشارهای اقتصادی، سختی معیشت و مسائل جانبی موجب ایجاد خشم و افسردگی در مردم شده به طوری که حجم بسیاری از مردم بنای بر عدم حضور در انتخابات دارند.

وی با بیان این که رقیب اصلی ما در انتخابات پیش رو عدم مشارکت مردم است، افزود: با توجه به این که اولویت اول کشور با عنایت به دغدغه مقام معظم رهبری، مشارکت حداکثری در انتخابات است؛ لذا باید به این سمت حرکت کنیم که کنشگری های زنانه در جامعه را فعال کنیم تا این کنشگری ها بتواند در خانواده و جامعه موج ایجاد کند و اثرگذار باشد.

 مدیرکل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: اگر خانمی تصمیم بگیرد رأی دهد و از آن مهم تر کاندید اصلح هم انتخاب کند، روی خانواده، بستگان، دوستان و همسایگان خود اثرگذار خواهد بود و نتیجه این اثربخشی مشارکت حداکثری را به دنبال خواهد داشت.

در بخش پایانی این نشست نیز خانم فخر روحانی، مبلّغ برتر کشوری و استاد حوزه و دانشگاه به تبیین مسئله «چگونگی مواجهه مبلغان با دوگانه کارآمدی و مشارکت» پرداخت و این موضوع را با استناد به آیات قرآن تشریح کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha