پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر| برپایی عزاداری خیابانی شهادت امام صادق(ع) در شیراز

حوزه/ مراسم عزاداری خیابانی به مناسبت شهادت حضرت امام صادق(ع) از مدرسه علمیه خان آغاز و تا حرم مطهر شاهچراغ(ع) ادامه یافت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، مراسم عزاداری رئیس مذهب تشیع امام صادق(ع) با حضور علما، روحانیون و طلاب استان فارس، ظهر امروز از مدرسه علمیه خان شیراز آغاز و تا در حرم مطهر شاهچراغ(ع) ادامه یافت.

حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس، در حاشیه این مراسم اظهار کرد: طلاب و روحانیون شاگردان مکتب جعفری هستند، از این رو هرساله در مدرسه علمیه خان مراسم عزاداری با حضور علما، روحانیون و آحاد جامعه برگزار می شود و  برای عرض تسلیت به سوی حرم مطهر شاهچراغ(ع) حرکت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید شرف الدین ملک حسینی، عضو مجلس خبرگان رهبری نیز اظهار کرد: امام صادق (ع)، برای تعمیق در حوزه دین و اینکه جامعه به صورت دقیق به دانش دینی بپردازد، یک نهضت علمی به وجود آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کلانتری، عضو مجلس خبرگان رهبری نیز عنوان کرد: تبلور عشق علاقه به امام صادق(ع) از هر جهت به عنوان حفظ خود اسلام و مکتب اسلام قابل توجه است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه علمیه فارس هم با تاکید بر الگوگیری از سیره امام صادق(ع)، گفت: مکتب امام صادق (ع) نماد عالی ارزش‌های انسانی و اسلامی در جهان است.

بر اساس این گزارش ،با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت شهروندان این مراسم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha