شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تقدیر بسیج طلاب از گروههای جهادی در دوران کرونا

حوزه/مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح گفت: چرا وقتی قدرت موشکی دنیا هستیم، در حل مشکل مرغ و تخم‌مرغ مانده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام سیروس حکمتی نیک، امروز در آیین تجلیل از طلاب جهادی فعال در عرصه مقابله با کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد که به همت بسیج طلاب استان برگزار شد، اظهار کرد: روحانیون جهادی در دوران کرونا اقدامات گسترده‌ای انجام دادند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به شرایط خاص کشور و انتخابات اشاره کرد و گفت: یکی از سنت‌های خداوند متعال که در قرآن کریم بیان شده نصرت، امداد و یاری خداوند است خداوند ملاک یاری افراد را ایمان ذکر کرده است.

وی ادامه داد: هر جامعه‌ای و هر انسانی که در زندگی شخصی به دنبال استقرار حکومت دینی باشد خداوند به یاری او و آن جامعه خواهد آمد.

حکمتی نیک افزود: یکی از مصادیق نصرت الهی پیروزی انقلاب اسلامی بود زیرا پیروزی انقلاب در قرن بیستم میان این همه کفر و ظلم و بیداد مصداق نصرت الهی است به هیچ وجه روی کار آمدن حکومت با این مدل قابل پیش بینی نبود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که در گذشه کشور به صورت صد در صدی توسط غربی‌ها اداره می شد و سفارت آمریکا برای ایران تصمیم گیری می‌کرد، افزود: با توجه به جمیع جهات کسی پیش‌بینی ایجاد حکومت دینی را نمی کرد و این چیزی جز مصداق نصرت الهی نیست.

وی یادآور شد: با پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقی افتاد اول این که هژمونی آمریکا به چالش کشیده شد و نظام شاهنشاهی با آن همه حمایت غربی‌ها از بین رفت و جمهوری اسلامی الگوی جنبش های آزادیبخش در سراسر جهان شد.

حکمتی‌نیک خاطرنشان کرد: جنبش‌هایی مثل حشدالشعبی، حزب‌الله و انصارالله یمن همگی به تأسی از جمهوری اسلامی راه اندازی شد و اکنون محور مقاومت دشمن را زمین گیر کرده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد  اظهار کرد: مردمی کردن دفاع مقدس یکی از ابتکارات امام راحل بود و همین موجب استمرار نظام جمهوری شده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، گفت:  زیبنده نظام جمهوری اسلامی این وضعیت نیست که مشکل مرغ و تخم مرغ داشته باشیم و تحلیل‌ها موضوع مرغ و تخم‌مرغ باشد، در حالی که دستاوردهای عظیم علمی و فناوری های بزرگ در حوزه های پزشکی و نانو داریم و در موشکی قدرت پنجم دنیا هستیم.

حکمتی‌نیک ادامه داد: برای تبیین افکار عمومی و نهضت روشنگری و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی نباید بیکار نشست، باید به مردم گفت که رای آنها اثرگذار بوده و همه از طلبه گرفته تا دانشجو و بسیجی و همه اقشار باید قبل از هر چیز مردم را به حضور و مشارکت حداکثری دعوت کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر حضور حداکثری، انتخاب اصلح را نیز تبیین کنیم، زیرا با انتخاب اصلح وضعیت بسیار بهتر خواهد شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: باید پرسید چرا کارخانه‌ها تعطیل است و این همه مشکلات داریم، در حالی که در منطقه غرب آسیا در حال فراری‌ دادن آمریکا هستیم که همه به برکت پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی است. به مردم بگوییم که اولویت اول حل مشکلات اقتصادی بوده و اولین وظیفه دولت در تراز انقلاب حل مشکلات مردم است.

حکمتی نیک در ادامه اظهارات خود در جمع طلاب جهادی استان کهگیلویه و بویراحمد افزودد: باید در برابر دو قطبی سازی‌های کاذب و مخرب، روشنگری لازم را داشته باشیم. باید شاخص های انتخاب اصلح را بر اساس آموزه های دینی به مردم توضیح دهیم و تبیین کنیم که رئیس جمهور آینده باید همسو با ولایت و در امتداد ولایت و سرباز ولایت باشد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح ادامه داد: وقتی حاکم اسلامی اقتصاد مقاومتی را مطرح کند، دولت در تراز انقلاب باید اولویت اول خود را این موضوع قرار دهد.

حکمتی‌نیک به برخی دیگر از مشکلات کنونی کشور اشاره کرد و گفت: کالاهایی در گمرک سال‌های سال معطل مانده که باید در خدمت مردم قرار گیرد تا بتوان برخی مشکلات را برطرف کرد.

وی به مصاحبه وزیر امور خارجه اشاره کرد و گفت: در آغاز مذاکرات وین انتشار این مصاحبه آن هم در رسانه های معاند جای سؤال و تحلیل دارد. این مصاحبه در زمانی منتشر شد که جوانه‌های سیاسی و تعامل با شرق در حال شکل‌گیری بود. آمریکا از این وضعیت بسیار ناراحت و نگران است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به دو قطبی سازی میان دیپلماسی و میدان، گفت: دیپلماسی و میدان هیچ تضادی با هم ندارند، چرا که میدان بود که موجب ماندن بشار اسد و همچنین کشاندن پای پوتین در بحران سوریه شد. کارکرد میدان در راستای کمک به دیپلماسی بوده و قدرت چانه زنی را در همه موضوعات از جمله هسته ای بالا برده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha