شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی پور

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رفیعی پور گفت: شیعه این افتخار را دارد که کتب اولیه فقهی اش متن روایات است؛ در هیچ مذهب اسلامی دیگر چنین چیزی را سراغ ندارم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید هادی رفیعی پور در آیین رونمایی از کتاب «النهایة مجرد الفقه و الفتاوی»، که از آثار شیخ طوسی بوده و به تحقیق مؤسسه پژوهشی امام هادی علیه السلام با مستندات بیشتر و با بیان جدید به چاپ رسیده است به ایراد سخن پرداخته و ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: یکی از آثار مؤسسه امام هادی و حاصل بیش از ۱۳ سال تلاش علمی جمعی از محققین آن کتاب النهایة است که امروز رونمایی می گردد.

وی افزود: این کتاب تا قبل از نگارش کتاب الشرایع منبع تدریس در حوزه های علمیه بوده است.

مدیر مؤسسه پژوهشی امام هادی علیه السلام خاطرنشان کرد: شیعه این افتخار را دارد که کتب اولیه فقهی اش متن روایات است؛ در هیچ مذهب اسلامی دیگر چنین چیزی را سراغ ندارم.

وی گفت: مؤسسه امام هادی افتخار داشته است که بیش از ۱۳ سال روی کتاب النهایة کار تحقیقی کند و جمله به جمله آن را با روایات اهل بیت علیهم السلام تطبیق دهد؛ این کار باعث می شود در جامعه فقهی و علمی جهان آشکار شود که بزرگان علمی ما شیعیان به واقع عالم متصل به دریای علوم بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی پور تصریح کرد: شیخ طوسی کسی بود که حوزه نجف را بنا نمود و سالیان سال است که به برکت این کار وی هزاران متکلم، فقیه و مرجع تقلید به دنیا صادر می گردد.

وی در پایان افزود: امیدواریم این کتاب برای فقها مشعل هدایت باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha