دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
انتخابات 1400

حوزه/ حجت الاسلام محمدی گفت: اصل شرکت در انتخابات یک حق است و دعوت مردم برای شرکت در انتخابات از مصادیق تواصی به حق محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام طاها محمدی در نشست سیاسی با موضوع «نقش حوزه علمیه خواهران در زنجیره تواصی» در جمع خواهران طلبه مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه سلام الله علیها گرگان بیان کرد: انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷مقدمه ظهور منجی و گامی برای نزدیک شدن به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است و این انقلاب جهانی به برنامه جهانی نیاز دارد.

وی به فرآیند پنجگانه انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و امت اسلامی از نگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی، مرحله اول و دوم گام های پنجگانه اجرایی شده اما دولت اسلامی به عنوان گام سوم از روند تحقق تمدن اسلامی، هنوز محقق نشده است.

استاد حوزه با بیان اینکه دولت اسلامی به معنای هیأت دولت نیست، تصریح کرد: هر فردی در نظام اسلامی مسئولیت دارد، در دولت اسلامی نقش ایفا می کند ولی متاسفانه در این مرحله با فراز و نشیب روبرو بوده ایم؛ گاهی به دولت اسلامی نزدیک و گاهی دور شده ایم.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به حدیث «الناس علی دین ملوکهم» خاطرنشان کرد: مردم معمولا براساس اخلاق و منش حاکمان جامعه قدم برمی دارند، اگر حاکمان جامعه و مسئولین مقید به احکام اسلامی و متقی باشند، مردم هم اسلامی می شوند.

وی با بیان این که تفکر «ما نمی توانیم» در برخی از دولت ها پس از انقلاب حاکم و تکرار شده است، افزود: یکی از اصول انقلاب اسلامی مبارزه با این تفکر بوده است، زیرا نگاه به بیرون دارد و باعث خسارات به منابع ملی و منافع برای بیگانگان شده است.

استاد حوزه تصریح کرد: مردم در انتخابات پیش رو برای حل مشکلات اقتصادی، تفکری را مدنظر داشته باشند که نگاه به درون و توانمندی داخلی و تقویت تولید از اصلی ترین برنامه های آن باشد.

حجت الاسلام محمدی شرکت در انتخابات را حق بزرگ و مهمی دانست و بیان کرد: شرکت در انتخابات یک تصمیم فردی نیست بلکه واکنش جمعی است که برآیند آن تاثیر مهمی خواهد داشت.

وی، شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی را یکی از صحنه های تواصی به حق برشمرد و تاکید کرد: همه به ویژه خواهران طلبه باید در این عرصه با انگیزه الهی وارد شوند زیرا اصل شرکت در انتخابات یک حق است و دعوت مردم برای شرکت در انتخابات از مصادیق تواصی به حق محسوب می شود.

کارشناس فرهنگی در پایان گفت: نیروهای انقلابیِ با بصیرت و تیزبین، به صورت هدفمند و عالمانه افراد مردد را به شرکت در انتخابات تشویق کنند و با رفع شبهات و پاسخ به سوالات، نقشه های دشمن را خنثی کنند.

انتهای پیاتم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha