پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/گل آرایی ضریح مطهر حضرت معصومه(س) بمناسبت روز دختر

حوزه/ استاد جامعه الزهرا(س) گفت: باید با تاسی به حضرت معصومه و الگو گرفتن از مادرش حضرت زهرا (س) خود را به دختر تراز انقلابی نزدیک و نزدیکتر کنیم.

افتخار یوسفی در گفت و گو با خبرنگار حوزه همزمان با میلاد حضرت معصومه(س) اظهار داشت: در این مسیر ابتدا باید پایه‌های اعتقادی و معرفتی خود را تقویت کنیم و با اصل قرار دادن اخلاق مداری و رفتار شایسته، به تعامل با دیگران بپردازیم.
وی افزود: رعایت آداب و احکام اسلامی اصل مسلمی خواهد بود که هرگز نباید از آن تخطی کنیم و همواره باید مراقب باشیم تا در چارچوب بایدها و نبایدهای دین در جامعه حضور داشته باشیم حضوری که به افراط و تفریط کشیده نشود و سلامت و آرامش خود و خانواده‌ مان را به مخاطره نیاندازد.
 استاد جامعه الزهرا(س) ادامه داد: حضور فعال دختر انقلابی در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی مطلوب و مناسب است، اما همواره باید دقت داشت که نقش اساسی و بی‌بدیل وی در عرصه خانواده دستخوش آسیب و تهدید نشود.
وی تاکید کرد: این روزها روز مشارکت در صحنه انقلاب و تاثیرگذاری در تصمیم مهم کشور است. نیاز است تا با انتخاب اصلح پاسدار خون شهیدانی باشیم که جان خود را در دفاع از اسلام و میهن فدا کردند.
یوسفی با اشاره به وجود روایت هایی در خصوص سالروز میلاد حضرت معصومه(س) گفت: ائمه در وصف این بانو فرمودند: «من زارها عارفا بحقها فله الجنة». این بانو بهترین الگو برای دختران این سرزمین و همه دختران آزاده در سرتاسر دنیا و در تمام عصر و زمان‌ها به‌سان خورشید پرتو افشانی می‌کند.
وی اضافه کرد: در باره بعد علمی این بانو آمده است که وقتی عده‌ای از شیعیان از راه دور به مدینه آمدند تا امام خود را ملاقات کنند و سوالاتشان را بپرسند و اتفاقا با عدم حضور امام مواجه شدند، حضرت معصومه(س) بود که با نوشتن پاسخ سوالاتشان نیازشان را مرتفع کرد و غم ندیدن امام را برایشان جبران کرد.

استاد جامعه الزهرا(س) بیان داشت: وقتی در راه بازگشت امامشان را ملاقات کردند و جریان را خدمت حضرت عرض کرده و نوشته‌های این بانو را به رؤیت ایشان رساندند، حضرت موسی بن جعفر(ع) لبخند رضایتی بر لب نشاند و فرمود: «فداها ابوها»
وی خاطر نشان کرد: دختر جوانی که پرسش‌های مختلف شیعیان را به بهترین وجه پاسخ می‌دهد چه دریای معرفتی دارد و ما بر خود فرض می‌کنیم که معرفتمان را نسبت به اهل‌بیت(ع) رسول خدا بیشتر و بیشتر کنیم تا بتوانیم در مواجهه با شبهات و مسائل مختلف، نه تنها خود را حفظ نماییم که پاسخگوی سوالات دیگران هم باشیم.
این کارشناس اضافه کرد: می‌خواهیم با معارف و مبانی دین بیشتر آشنا شویم و با بهره‌گیری از فرصت‌های نابی که انقلاب اسلامی برای جامعه و جوانان ما ایجاد کرده است، خود را به سلاح علم و معرفت مجهز کنیم. زیربنایی که اگر تعمیق و تقویت آن به درستی انجام شود، امید است بتوان رفتار شایسته را نهادینه کرد و پله‌های سعادت را یکی پس از دیگری طی کرد.
وی به درس حیا و عفت حضرت اشاره کرد و گفت: در مواجهه شما با نامحرم باید از آن الگو بگیریم. بانویی که در ارتباطش با نامحرم چنان حفظ حریم می‌کند که این رویارویی را به حداقل ممکن می‌رساند و سوالات را از آنها گرفته و پاسخشان را مکتوب ارائه می‌دهد و من با شما عهد می‌کنم که در زمینه حجاب و عفاف و حیا پاسدار خوبی برای گوهرهای ارزشمندی باشم که خداوند در وجود من به ودیعه گذاشته است و بتوانم با حفظ حریم، در عین حال که در جامعه حضوری فعال داشته باشیم، متانت و وقار یک زن مسلمان را به نمایش بگذاریم.
یوسفی گفت: شنیده‌ایم که برای یاری برادر، رنج سفر به جان خریدید و در این راه به لقاء معبود شتافتید و به من آموختید که در قبال خانواده‌ام وظیفه دارم و باید عواطف و احساساتم را به عنوان گنجی گرانبها در خدمت خانواده‌ام بکار گیرم و دختری شایسته برای والدینم و یاری غمخوار برای همسرمان و مادرمان مهربان برای فرزندانمان باشیم.
وی تاکید کرد: من از شما می‌آموزیم که طراوت و شادابی دخترانه‌ مان را با حفظ سه گوهر حیا، عفت و متانت صد چندان کنیم و این دریای احساس و عاطفه را در بهترین موطن خودش که کانون گرم خانواده است، به تجلی برسانیم تا هم خود از آن بهره‌مند شده و بتوانیم آرامش را به خانواده‌ مان هدیه کنیم و هم با تربیت نسلی شایسته به جامعه‌ مان خدمت کرده باشیم.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha