دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین باطنی - جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان، حضور اکثریت پای صندوق های رای را دارای آثار و برکاتی دانست و گفت: با رای خود فردایی بهتر را برای کشور رقم بزنیم و کسی را انتخاب کنیم که برنامه داشته باشد و بتواند مشکل معیشت مردم و اقتصاد کشور را حل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، امروز در نشست مجازی که با موضوع «انتخابات ۱۴۰۰؛ مشارکت حداکثری» به همت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان  برگزار شد، با تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: ۴۳ سال از پیروزی انقلاب می گذرد و منشور قانون اساسی شکل گرفته بنابراین نظام ما یک نظام مردم سالاری دینی تعریف می شود.

وی افزود :همانگونه که در اسلام عنوان شده مردم مخیر آفریده شده اند و خدا انسان را بین دوراهی خوب و بد قرار داده و به او حق انتخاب داده تا در موضوعات مختلف از جمله اداره اجتماع خویش حق انتخاب داشته باشد.

باطنی عنوان کرد: در طول ۴۳ سال پس از انقلاب، قانون اساسی ما تلاش کرده است این اختیار را به بهترین شکل به منصه ظهور بگذارد، طی همه سالهای بعد از انقلاب، انتخابات متعددی برگزار شده و مردم رای داده اند، در جایی نظر اکثریت، همراه نظام بوده و گاهی نیز همراه نبوده است.

وی  خاطرنشان کرد: قانون اساسی ایران حق انتخاب را به رسمیت شناخته و ما مخیریم، همانگونه که در لحظه لحظه زندگی و کار و مسائل اجتماعی در حال انتخاب هستیم، در نوع اداره جامعه نیز علاوه بر حق، تکلیف حضور در انتخابات داریم.

جانشین مدیر حوزه های علمیه اصفهان تصریح کرد: امروز عقلای عالم برای اداره بهتر جامعه خویش به آراء عمومی مراجعه و نظر مردم را در انتخاب متولیان امر و مسئولینی که قرار است اداره جامعه به آنها سپرده شود، جویا می شوند.

وی با اشاره به آیه شریفه «ان الله لا یغیر بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» اظهار داشت: مردم هستند که باید سرنوشت خویش را انتخاب کنند و هر کس به نوع خود باید نقشی در سرنوشت جامعه داشته باشد.

باطنی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، امروز باید همه تلاش کنند که حضور حداکثری ایجاد شود چرا که خداوند تغییر ایجاد نمی کند مگر اینکه قومی خود این تغییر را بخواهند، این نه تنها حق هر فردی است بلکه در عین حال تکلیف نیز می باشد.

وی با بیان اینکه برخی می گویند هرچه افراد کمتر پای صندوق های رای بیایند، گزینه مورد نظر ما بهتر و بیشتر از صندوق‌های رای خارج می‌شود اظهار داشت: این خلاف صحبت‌های مقام معظم رهبری است.

جانشین مدیر حوزه های علمیه اصفهان در ادامه حضور اکثریت در پای صندوق های رای را دارای آثار و برکاتی دانست و گفت: وقتی عده بیشتری برای رای دادن پای صندوق های رای حضور پیدا کنند و رای خود را به صندوق بیندازند؛ آثار و برکاتی دارد که نمی شود چشم از آن برداشت.

وی تصریح کرد: حل مشکلات کشور از جمله مشکلات اقتصادی و معیشتی در گرو شرکت ما در انتخابات است.

 باطنی افزود: مشارکت حداکثری نشانگر وحدت ملی است چون  در کشور، اقوام مختلف زندگی می کنند و حتی برخی مردم مذهب شیعه ندارند،  وقتی مشارکت درانتخابات بالا باشد؛ نشان دهنده آن است که هویت دینی و ملی برای آنها بسیار مهم است.

جانشین مدیر حوزه های علمیه اصفهان اظهار کرد: مشارکت حداکثری باعث می‌شود کشور بهتر بتوانند در مقابل ظلم ایستاده و با قدرت و قوت بیشتری ظاهر شده و از منافع ملی مردم دفاع کند.

وی اذعان کرد: با رای خود فردایی بهتر را برای کشور رقم بزنیم و کسی را انتخاب کنیم که برنامه داشته باشد و بتواند مشکل معیشت مردم و اقتصاد کشور را حل کند.

باطنی با بیان اینکه سهمی از مشکلات مربوط به تحریم است، اظهار کرد: نمی‌شود همه چیز را به تحریم ها گره بزنند و بگویند تا تحریم‌ها برداشته نشود، هیچ مشکلی حل نمی شود، بلکه تنها بخشی از مشکلات به تحریم‌ها وابسته است و نمی‌شود که همه سهم را به تحریم‌ها داد.

وی افزود: تحریم را دشمن ایجاد می کند، ولی ما در برابر آن باید خلاقیت و توانمندی را به میدان آورده و از آن استفاده نموده و با تحریم‌ها مقابله کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha