پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انتخابات

حوزه/ توصیه مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم به کاندیداهای ریاست جمهوری، مسئولان و فعالان رسانه‌ای عرصه انتخابات.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در نامه ای به کاندیداهای ریاست جمهوری، مسئولان و فعالان رسانه‌ای عرصه انتخابات توصیه هایی مطرح کرد که متن آن به این شرح است:

باسم الله جمیل الثناء

محضر کاندیداهای محترم ریاست جمهوری، مسئولان و فعالان رسانه‌ای عرصه انتخابات

سلام و درود بر شما

با توجه به ویژگی‌های انتخابات ریاست جمهوری در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی ایران، به طور فشرده چند محور مهم را یادآور می‌شویم؛ که حق تعالی فرمود: فَإِنَّ الذِّکْرَی تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِینَ (ذاریات: ۵۵)

۱. از اهتمام شما برای ارائه برنامه در جهت رفع مشکلات اقتصادی ملت شریف ایران به ویژه محرومان و کوشش برای تأمین منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) برای ساخت ایران قوی در ابعاد گوناگون، قدردانیم و سپاسگزار؛

۲. از توجه خاص شما به «مردم‌سالاری دینی»، بزرگ‌ترین یادگار سیاسی امام راحل (رحمت الله علیه) و اهتمامتان به اسلامیت نظام در کنار جمهوریت آن، خرسندیم و شاکر.

۳. از خواسته‌های آغازین و بنیادین مردم عزیز و شهدای گران‌قدر ماست، برشمردن دستاوردهای انقلاب اسلامی و افتخار به آنها و ارائه برنامه‌هایی کارآمد برای گسترش کمی و کیفی‌شان و دوری از سیاه‌نمایی نسبت به سابقه نظام و مسئولان خدوم و پرهیز از ناکارآمد نشان دادن این نظام مقدس در هنگام نقد وضع موجود؛

۴. در کنار کوشیدن برای رفع گرفتاری‌های اقتصادی این کشور بزرگ، تأکید بر ارزش‌های اخلاقی و ژرفابخشی به فرهنگ درست عمومی و دینی ضروری است؛ زیرا پیشرفت مادی بدون تعالی در عرصه‌های معنوی و اخلاقی، در بهترین حالت، ایران را همانند کشورهای لیبرال غربی خواهد کرد که در باتلاق انحطاط اخلاقی در دست و پا می‌زنند؛

۵. زیان‌های آسیب‌های اجتماعی و مفاسد اخلاقی، کم از مفاسد اقتصادی نیست؛ لذا داشتن برنامه‌هایی کارشناسی‌شده و عملیاتی برای کاستن و از میان بردن این آسیب‌ها، بایسته‌ای انکارناپذیر است؛

۶. دوری از ایجاد دو و چنددستگی در میان مردم از اولویت‌های بدیهی فعالیت‌های انتخاباتی به شمار می‌آید؛

۷. شایسته است در گفتگو با کاندیداها در رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی، افزون بر پرسش‌های اقتصادی ناظر به مشکلات معیشتی، پرسش‌هایی نیز در حوزه فرهنگ عمومی و دینی و چالش‌های امروز آنها طرح شود تا این موضوعات حیاتی فراموش نشوند.

در پایان به همه شما کاندیداهای محترم، طرف‌داران و فعالان رسانه‌ای‌ درود می‌فرستیم و از نگاه خداباورانه و آخرت‌گرایانه شما به آبادانی و رفاه سرزمین سترگ و عزیزمان ایران خوش‌دلیم و خرسندیم از اینکه در تبلیغات انتخاباتی به اصول اخلاقی و تقوای سیاسی پایبند خواهید بود. خیر و کرامت هر دو سرای را به دو دست دعا از خدای مهربان برای شما خواستاریم.

مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha