جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مجمع جهانی اهل بیت و بعثه مقام معظم رهبری در چهارمین روز هفته حج تفاهم‌نامه امضاء کردند

حوزه/ در مراسمی با حضور مسئولان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت و مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام، یادداشت تفاهم همکاری میان این دو نهاد به امضاء رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجج اسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب و رضا رمضانی در مراسمی یادداشت تفاهم‌نامه همکاری میان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت و مجمع جهانی اهل بیت (ع) را امضا کردند.

در این مراسم که چند تن از معاونین و مدیران این دو نهاد نیز حضور داشتند، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سخنانی لزوم بهره مندی از ظرفیت های بین المللی کنگره عظیم حج را یادآور شد و گفت: حج در فعالیت های فرهنگی ـ تبلیغی و عرصه فراملی جایگاه ویژه ای دارد و اهتمام خاص نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به این موضوع را با عنایت به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های متنوع آن اعم از عمره، تمتع و اعتاب مقدس در سازندگی‌ها فردی و اجتماعی امت اسلامی می طلبد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب دو نهاد حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت و مجمع جهانی اهل بیت(ع) را برخوردار از ظرفیت‌های بین‌المللی همسو دانست و افزود: هماهنگی و همکاری این دو نهاد با یکدیگر می‌تواند این ظرفیت‌ها را دو چندان کند. وی اضافه کرد: در راستای اهداف متعالی گسترش فرهنگی و اندیشه‌های اسلام ناب محمدی مبتنی بر مکتب اهل بیت علیهم السلام و ارتقای سطح همکاری و بهره‌گیری از تجربیات در امور حج و زیارت و مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام این تفاهم‌نامه به امضای طرفین می‌رسد.

سرپرست حجاج ایرانی، هدف از امضای این تفاهم نامه را همکاری دو طرف در زمینه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، تبلیغی، اجرایی با در نظر گرفتن امکانات کارشناسی در چارچوب قوانین و مقرارت جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌ها و برنامه‌های طرفین عنوان کرد.

وی یادآور شد: ایجاد و استمرار ارتباط فکری فرهنگی با حجاج بیت‌الله الحرام و تعمیق و تحکیم این روابط، بهره‌گیری از امکانات و نیروی انسانی کارآمد و مجرب در دو نهاد در زمینه‌های تبلیغی ـ فرهنگی به ویژه در موسم حج، تبادل اطلاعات مشترک شخصیت‌های اسلامی مورد نیاز دو نهاد، برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های مشترک در موسم حج و عمره و اربعین و در خارج از کشور، زمینه سازی برای تبیین و توسعه اندیشه‌های امام راحل و مواضع ارزشمند مقام معظم رهبری مدظله در گستره جهان اسلام در راستای بیانیه گام دوم انقلاب از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت نیز امضای این تفاهم نامه را در توسعه همکاری های دو جانبه مفید و موثر توصیف کرد و گفت: حج یک فرصت استثنایی برای برقراری ارتباط میان مسلمانان و فرهیختگان جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه امام راحل عظیم الشآن مفاهیم اجتماعی اسلام را به خصوص در حوزه حج ابراهیمی احیا کرد، افزود: امروز حج می تواند در تعاملات بین کشورهای اسلامی نقش آفرینی کند.

گفتنی است، این تفاهم نامه در هشت ماده در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ بین مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و بعثه مقام معظم رهبری به امضاء رسید و تا تاریخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۵ معتبر خواهد بود.

مجمع جهانی اهل بیت(ع) و بعثه مقام معظم رهبری تفاهم‌نامه امضا کردند

مجمع جهانی اهل بیت(ع) و بعثه مقام معظم رهبری تفاهم‌نامه امضا کردند

مجمع جهانی اهل بیت(ع) و بعثه مقام معظم رهبری تفاهم‌نامه امضا کردند

مجمع جهانی اهل بیت(ع) و بعثه مقام معظم رهبری تفاهم‌نامه امضا کردند

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha