چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام محمدحسین کبیریان

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با بیان این مطلب که دشمنان ایران و انقلاب همواره در مواقع حساس در صدد ضربه زدن به کشور عزیز ایران هستند، گفت: در شرایط و زمان حاضر دشمنان به صورت اجماعی در صدد ایجاد شرایطی هستند که از راه های مختلف اقتصادی و سیاسی مردم ایران را از کشور و انقلاب خود خسته و مایوس کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان تاکید قرآن کریم درجهت حرکت به سوی  تواصی بر حق و با توجه به احادیث فراوان در این خصوص اظهار داشت: تاکیدهای فراوانی در قرآن شریف و روایات اهل بیت علیه السلام در خصوص حرکت به سوی تواصی به حق و تواصی به صبر شده است. اتفاقات حساس و مهمی در برهه های حساس برای جامعه ی اسلامی رخ داده است و رمز موفقیت در این زمان های حساس، همین توصیه خداوند است که تواصی به حق و صبر را مومنین باید سرلوحه خود قرار بدهند. در واقع جامعه وقتی می تواند از کوران مشکلات رهایی پیدا کند که این توصیه الهی را مدنظر داشته باشد و یکی از مصادیق مهم تواصی به حق و صبر و حضور مومنین در صحنه های حساس جامعه اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران ادامه داد: مسلما حضور مردم در سرنوشت خود یکی از مصادیق توصیه به حق و صبر است. انتخابات و تعیین سرنوشت یک ملت که با انتخاب مهم ترین مقام رسمی کشور  شکل می گیرید و قطعا از مصادیق بارز و مهم تواصی به حق خواهد بود. روشن است که حضور پرشور مردم در انتخابات به صورت حداکثری می تواند پشتوانه ای قوی برای شخص رئیس جمهور آینده و حتی کشور و انقلاب اسلامی ایران باشد.

وی با بیان این موضوع که دشمنان ایران و انقلاب همواره در مواقع حساس در صدد ضربه زدن به کشور عزیز ایران هستند خاطر نشان کرد: در شرایط و زمان حاضر دشمنان به صورت اجماعی در صدد ایجاد شرایطی هستند که از راه های مختلف اقتصادی و سیاسی مردم ایران را از کشور و انقلاب خود خسته و مایوس کنند، تا شاید از این طریق بتوانند از حضور مردم در انتخابات جلوگیری و یا کاسته شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با بیان تاکید بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مورد اقدامات و ترفندهای دشمن برای کم رونق کردن انتخابات، توضیح داد: حضرت امام (ره) همواره تاکید داشتند هر جا احساس کردیم دشمن بر یک مسئله ای حساسیت دارد باید نیروهای ارزشی و انقلابی توجه بیشتری در مورد آن مسئله داشته باشند و امروزه بحث انتخاب یکی از بزنگاه هایی است که باید به طور جدی حضور پیدا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان ادامه داد: در حال حاضر جبهه ضد انقلاب تلاش دارد مردم را از حضور پای صندوق های رای منصرف کنند تا حضور حداکثری شکل نگیرد و در نتیجه نظام از پشتوانه مردمی تهی شود. مردم دلسوز دین و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و اجازه نخواهند داد خون شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای مدافعان حرم و به خصوص سردار سلیمانی پایمال شود.

وی با تاکید بر مسئولیت شرعی و اجتماعی افراد در عرصه انتخابات، اظهار کرد: مسئولیت شرعی و انقلابی تک تک افراد جامعه است که در پای صندوق های رای حضوری حداکثری داشته باشند و این کمترین اقدامی است که در خصوص پاسداری از مقام شهدا می توانیم انجام دهیم.

مدیر حوزه علمیه استان تهران با توصیه به کاندیداهای ریاست جمهوری بیان داشت: اصل حضور مردم مهم است  و دنیا به حضور حداکثری مردم ایران در پای صندوق های رای چشم دوخته است. لذا نامزدهای محترم ریاست جمهوری باید در نحوه برخورد و ارائه  برنامه های خود دقت کافی را داشته باشند.

وی با اشاره به بی اخلاقی های بعضی از کاندیداهای ریاست جمهوری، گفت: متاسفانه در دوره قبل شاهد بعضی از بی اخلاقی ها بودیم و واقعا این رفتار ها جای تاسف دارد. در این دوره نیز بعضی از نامزدها فضای مناظره را به سمت بی اخلاقی بردند؛ تخریب کردن طرف مقابل در مناظرات قطعا نه اسلامی ونه اخلاقی و نه انسانی است. اگر نامزدی که دست به تخریب دیگران می زند، برنامه دارد، باید برنامه خود را ارائه دهد. مردمی که شاهد این مناظرات هستند مردمی عاقل و آگاه هستند و به بهترین برنامه و شخصیت رای دهند.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان در پایان در توصیه ای  به بعضی افراد که از وضعیت اقتصادی و معیشت ناراضی هستند و از حضور پای صندوق های رای تردید دارند، گفت: مردم عزیز باید به این نکته توجه کنند که مشکلات را هیچ فردی انکار نمی کند و مقام معظم رهبری هم تاکید داشتند که مردم مشکلات فراوان دارند که باید به نحو مطلوبی بر طرف بشود. آیا با شرکت نکردن در انتخابات وضعیت بهتر از این خواهد شد؟ باید حضور پر شور و حداکثری پای صندوق های اخذ رای داشته باشیم تا یک دولت پر تلاش با پشتوانه ی مردمی انتخاب کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha