پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ حضور مردن قم در انتخابات 1400

وزیر کشور اعلام کرد: حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رأی به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، عصر امروز (۲۹ خرداد) با حضور در جمع خبرنگاران، آمار نهایی انتخابات ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

اولین مواضع رئیس جمهور منتخب | از اعتماد مردم به این طلبه خدمت‌گزار سپاسگزارم

وزیر کشور گفت: از کل واجدین شرایط حضور در انتخابات که ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر بودند، کل آراء مأخوذه ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و چهار نفر بود که مشارکت ۴۸/۸ را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: آقای سید ابراهیم رئیسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رأی حائز مقام اول و از طرف مردم عزیزمان امانت‌دار دستگاه اجرایی و به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدند.

وزیر کشور افزود: آقای محسن رضایی میرقائد ۳ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۷۱۲ رأی کسب کرده است و آقای عبدالناصر همتی ۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و۲۰۱ رأی بدست آورده است.

رحمانی فضلی ادامه داد: آقای سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نیز ۹۹۹۷۱۸ رأی به دست آورده است و بقیه آراء، باطله محسوب می‌شود که ۳۷۲۶۸۷۰ رأی را شامل می‌شود.

تعداد آراء به تفکیک:

آقای سید ابراهیم رئیسی با ۱۷۹۲۶۳۴۵ رای

آقای محسن رضایی با ۳۴۱۲۷۱۲ رای

آقای عبدالناصر همتی با ۲۴۲۷۲۰۱ رای

آقای قاضی زاده هاشمی با ۹۹۹۷۱۸ رای

آرای باطله ۳۷۲۶۸۷۰

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    0 0
    امیدوارم قدر این ۱۸ میلیون رای در سال ۱۴۰۰ دانسته بشه تا به سرنوشت ۲۴ میلیون رای در سال ۹۶ در ۴ سال بعد یعنی۱۴۰۴ مبتلا نشه.چرا که در آنصورت واقعا دیگه نمیشه کاری کرد.