یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست رئیس مرکز خدمات با مدیر و معاونان حوزه علمیه استان مرکزی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با حضور در شهرستان اراک، با مدیر و معاونان حوزه علمیه استان مرکزی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اراک، نشست رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور و مدیر و مسئولان حوزه علمیه استان مرکزی در سالن جلسات مرکز خدمات این استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات ضمن تبریک ایام با سعادت دهه کرامت و حضور معنادار مردم در انتخابات، گفت: مرکز خدمات حوزه‌ به امر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) تأسیس شده است و نگاه رهبری این بوده که حوزه‌های علمیه به چهار امر مهم تبلیغ، آموزش، تهذیب و پژوهش تمرکز داشته باشند و امور خدمات حوزه را مرکز خدمات انجام دهد.

وی بیان کرد: طلاب و روحانیون و مسئولان حوزوی باید از مرکز خدمات مطالبه داشته باشند تا مرکز با جدیت به این مسائل بپردازد.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به اهداف طرح هدفمندی خدمات اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح، طلابی که در انجام امور حوزوی مؤثرتر هستند بیشتر حمایت می‌شوند و از مراکز حوزوی تقاضا دارم در اجرای این طرح با مرکز خدمات همکاری لازم را داشته باشند.

پرهیز از موازی کاری در مراکز حوزوی، پالایش پرونده‌های طلاب و برگزاری منظم جلسات شورای نهادهای حوزوی استان ازجمله مسائلی بود که رئیس مرکز خدمات بر آنها تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی گفت: مرکز خدمات بسترسازی می‌کند تا حوزه‌های علمیه به وظیفه خود عمل کنند و برای تحقق این هدف از پیشنهادهای تمامی طلاب و روحانیون و مدیران و مسئولان حوزه استقبال می‌کنیم.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام ربیعی سرپرست حوزه علمیه استان مرکزی ضمن خیر مقدم به رئیس مرکز خدمات، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه استان ارائه کرد.

وی، رویکرد تعاملی بین تمامی ارگان‌ها خصوصاً نهادهای حوزوی را بسیار مهم دانست و گفت: همکاری خوب نهادهای حوزوی باعث کاهش مشکلات طلاب خواهد شد.

شبکه‌سازی رسانه‌ای در حوزه علمیه استان مرکزی، توجه به اطلاع‌رسانی مناسب فعالیت‌های حوزه علمیه استان، ارتقای اساتید، بصیرت افزایی، ساماندهی جذب در حوزه، ایجاد منابع پایدار برای مدارس علمیه و احصای موقوفات و ... از جمله موارد مطرح شده توسط سرپرست حوزه علمیه استان مرکزی در این جلسه بود.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha