جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: همان‌طور که زیبایی آسمان به ستارگان و چراغ‌های آن است، زیبایی زمین نیز به مراکز عبادی آن است، در واقع مساجد چراغ‌های شهر هستند و زیبنده نیست برخی از این چراغ‌ها در شهر خاموش باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرکل و مسئولان تبلیغات اسلامی استان که به مناسبت یکم تیرماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) و هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی برگزار شد، ضمن تبریک سالروز میلاد امام رضا (ع)، به تبیین شیوه رأی‌دهی مردم در انتخابات اخیر پرداخت و با اشاره به اینکه شیوه رأی‌دهی مردم در انتخابات اخیر نیازمند تحلیل درست است، تصریح کرد: رأی مردم در این انتخابات، رأی خاصی بود تا رویکرد جدیدی در کشور احیا شود، رویکردی که نگاه او به ولی امر مسلمین باشد و همه برنامه‌های خود را با ولایت‌فقیه هم‌راستا کند.

وی اظهار کرد: همه ما باید برنامه خود را با ولی امر مسلمین تنظیم کنیم، زیرا اگر غیر از این باشد مشروعیت نداریم و در جبهه طاغوت قرار می‌گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: اگر رئیس‌جمهوری تنفیذ ولایت را نداشته باشد بهترین کارها را هم که در جامعه انجام دهد طاغوت است؛ زیرا ما دو ولایت بیشتر نداریم یا ولایت الهی است و یا طاغوتی است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: بر این اساس همه حکومت‌ها طاغوت هستند جز حکومتی که تحت لوای ولایت ائمه (ع) و ولی امر مسلمین باشد.

وی در ادامه با اشاره به نقش و رسالت مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: مساجد ما هم باید با همین فرمان فعالیت کند تا کسی را که تربیت می‌کنند در مسیر امامت و ولایت و دین باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نوری گفت: سازمان تبلیغات اسلامی ظرفیت‌های فراوانی دارد و بسیاری از ظرفیت‌های قانونی این نهاد هنوز کاملاً پر نشده است، درحالی‌که اگر در بسیاری از حوزه‌ها ظرفیت‌ها را احیا کرده و از همه آن ظرفیت‌ها استفاده کنیم می‌توانیم منشأ آثار و برکات بسیار بیشتری شویم.

وی با اشاره به ضرورت احیای کارکردهای چندگانه مساجد و جلوگیری از رخوت و خمودگی در مراکز فرهنگی و دینی، افزود: همان‌طور که زیبایی آسمان به ستارگان و چراغ‌های آن است، زیبایی زمین نیز به مراکز عبادی آن است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: مساجد چراغ‌های شهر هستند و زیبنده نیست برخی از این چراغ‌ها در شهر خاموش باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نوری گفت: اگر مساجد در کنار فعالیت دینی و عبادی، به رفع گرفتاری‌ها و مشکلات مردم هم بپردازند نورعلی النور می‌شود؛ زیرا گاهی اوقات مردم علاقه‌مند به کمک و حضور هستند اما نیاز به میدان‌داری و مدیریت کسی است که بتواند این کمک‌ها و مشارکت‌ها را هدایت و مدیریت کند؛ نقشی که مساجد و هیئات امنای آن‌ها می‌توانند آن را به‌خوبی ایفا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha