شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
هجرت امام رضا(ع) به ایران، زمینه ایحاد تمدن عظیم شیعی شد

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: پس از هجرت تمدن ساز حضرت از مدینه به خراسان و ایران، شاهد شکل گیری رویکردهای شیعی عظیمی در تاریخ شیعه از جمله ایجاد دولت مقتدر شیعی در ایران بوده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام محمد هادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در همایش «گام دوم انقلاب در سیره ی امام رضا(ع) » که در موسسه آموزش عالی حوزوی فدک همدان برگزار شد، گفت: انتخابات خرداد ۱۴۰۰ یکی از نکات اصلی و تأثیرگذار در حرکت ملی بود.

وی ادامه داد: برخلاف آنچه دشمنان تصور می کردند که مردم با انقلاب قهر هستند و پای صندوق های رأی حاضر نخواهند شد، به فضل خداوند ، دلها متحول شد و حماسه ای دیگر رخ داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: موضوع مطرح شده گام دوم انقلاب در سیره رضوی از موضوعات دقیقی است که چندین جلسه برای بررسی نیاز دارد.

وی با اشاره به نقش علی بن موسی الرضا(ع) در بسط و توسعه اندیشه شیعی، اظهار کرد: پس از هجرت تمدن ساز حضرت از مدینه به خراسان و ایران، شاهد شکل گیری رویکردهای شیعی عظیمی در تاریخ شیعه از جمله ایجاد دولت مقتدر شیعی در ایران بوده ایم.

 نظیری افزود:  نکته مهمی که در سفر امام رضا(ع) به ایران دیده می شود آن است که این سفر اتفاقی نبوده، بلکه از هجرت های تمدن ساز است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha