جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / مراسم افتتاحیه دوره مجازی طرح ولایت کشوری

حوزه/ رئیس مرکز آموزش‌های آزاد مؤسسه امام خمینی (ره) گفت: مدت‌زمان برگزاری دوره ۴۰ روز است که به‌صورت متمرکز در مشهد مقدس برگزار خواهد شد و در صورت عدم صدور مجوز برای برگزاری حضوری، دوره به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام مهدی ابوطالبی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دوره‌های طرح ولایت اظهار داشت: دوره‌های طرح ولایت از سال ۷۵ شروع شده و تا امسال ۸۱ هزار نفر در این دوره‌ها شرکت و فارغ‌التحصیل شده اند.

وی ادامه داد: در این دوره‌ها اصل دوره ۶ کتاب معرفت‌شناسی، خداشناسی، انسان‌شناسی، فلسفه اخلاقی، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست تدریس می‌شود.

حجت‌الاسلام ابوطالبی ابراز داشت: حدود ۴۰۰ استاد آموزش‌دیده برای تدریس داریم که در برگزاری این دوره‌ها از حضور آن‌ها استفاده می‌کنیم و هم‌اکنون نیز دوره تربیت‌مدرس با حضور ۱۲۰ نفر در حال برگزاری است.

وی با بیان این‌که در سال ۹۹ این دوره‌ها به‌صورت عمومی و حضوری برگزار نشد، بیان داشت: در برخی از مراکز مانند دانشگاه‌های افسری و شهرهای آبی به‌صورت محدود دوره‌های حضوری برگزار شد.

رئیس مرکز آموزش‌های آزاد مؤسسه امام خمینی (ره) تأکید کرد: بااین‌وجود در دوره‌های مجازی که سال گذشته برگزار شد بیش از ۷ هزار نفر شرکت کردند.

وی به روز بودن متون کتاب‌ها را مورد توجه قرارداد و افزود: در تدوین متون کتاب‌ها بازخورد گرفته می‌شود و شبهات جدیدی که می‌آید بازنگری می‌شود.

حجت‌الاسلام ابوطالبی تصریح کرد: برخی از کتاب‌های این دوره‌ها به زبان‌های عربی و انگلیسی نیز ترجمه شده است.

وی با بیان این‌که دوره‌ها عمدتاً این دوره برای دانشجویان، اساتید و طلاب است، تأکید کرد: در دو سه سال اخیر برای دانش‌آموزان دوره‌های اول ابتدایی ۶ کتاب و برای دوره‌های راهنمایی ۴ کتاب تدوین شده است.

رئیس مرکز آموزش‌های آزاد مؤسسه امام خمینی (ره) افزود: برای سطح پایان دبیرستان هم کتاب‌هایی در حال تدوین داریم.

وی به برگزاری دوره در تیرماه امسال اشاره کرد و گفت: برای دوره‌های امسال ۳۳ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که در صورت تأیید و اجازه از سوی وزارت بهداشت با حضور ۳ هزار ۵۰۰ نفر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ابوطالبی با بیان این‌که این دوره از ۱۷ تیرماه آغاز خواهد شد، تصریح کرد: مدت‌زمان برگزاری دوره ۴۰ روز است که به‌صورت متمرکز در مشهد مقدس برگزار خواهد شد و در صورت عدم صدور مجوز برای برگزاری حضوری این دوره مجازی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در توسعه طرح ولایت در نهادهای خاص مانند نیروی انتظامی اقدامات خوبی صورت‌گرفته و این کتاب‌ها در دانشگاه هاب افسری و دوره‌های ضمن خدمت کارکنان نیروی انتظامی تدریس می‌شود.

حجت‌الاسلام ابوطالبی در پایان اظهار داشت: درخواست‌هایی هم وجود دارد که برای فرهنگیان دوره‌های َضمن خدمت برگزار کنیم که در آینده تصمیم‌گیری نهایی صورت خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha