یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عبدی پور

حوزه/ معاون بین الملل موسسه البیان للتواصل و التاصیل گفت: ادیان الهی برای عمق بخشی به باورهای دینی و پاسخ گویی صریح به شبهات و مسائل روز دنیای مدرن باید با یکدیگر گفت و گو سازنده و مستمری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر حسن عبدی پور در دیدار با آقای سوربلو سردبیر سایت و مجله آنلاین Il Faro sul Mondo ایتالیا و مدیر یک موسسه علمی_فرهنگی به همین نام در این کشور، با بیان اینکه در دنیای مدرن باورهای مردم و حتی وجود خداوند متعال مورد تهاجم قرار گرفته است تاکید کرد: با این وجود در چند دهه اخیر شاهد شکل گیری جریانات دینی در دنیای مسیحیت هستیم و اقبال مردم به خدا، دین و کلیسا رشد نموده است اما برای حفظ، توسعه و تعمیق باورهای الهی و دینی لازم است تا ادیان بر سر موضوعات و چالش های مهم عصر حاضر با یک دیگر گفت و گو کرده و تجربیات و راهکارهای موفق خود را به یک دیگر منتقل نمایند.
عبدی‌پور اظهار داشت: موسسه البیان و مجله Il Faro sul Mondo در حوزه های مختلفی مانند خانواده، منجی و آینده بشریت، اندیشه سیاسی، الهیات نوین_ می توانند تعامل و همکاری داشته باشند و این آمادگی در البیان وجود دارد تا مقالات، تولیدات و بسته های فکری و فرهنگی خود را در اختیار مسوولان مجله Il Faro sul Mondo قرار دهد.
معاون موسسه البیان للتواصل و التاصیل گفت: موسسه البیان در کنار بسیاری از موسسات علمی و فرهنگی دیگر در قم آماده انجام طرح های مشترک و تبادل اطلاعات با مراکز اسلامی و شیعه پژوهی در سطح بین المللی است و برای تعمیق ارتباطات باید این قبیل موسسات بیش از گذشته به یک دیگر نزدیک شوند.

معرفی مکتب اهل بیت(ع) محور اصلی مجله(Il Faro sul Mondo) است
سوربلو رییس مجله( Il Faro sul Mondo)،  با بیان اینکه هدف اصلی ما در مجله(Il Faro sul Mondo)، معرفی اسلام و مکتب اهل بیت(ع) به صورت ویژه است، تاکید کرد: چاپ این مجله از ۹ سال قبل آغاز شده و گروه های هدف در آن تمام مردم و علاقه مندان در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: چاپ و انتشار مقالات در حوزه سیاست بین الملل و اسلام شیعی به خصوص در منطقه خاورمیانه اولویت های کاری و علمی مجله Il Faro sul Mondo در نظر گرفته شده است و این مجله آمادگی دارد تا مقالات و بسته های فکری و فرهنگی موسسه البیان را تا جایی که امکان داشته باشد در مجله Il Faro sul Mondo))، چاپ نماید.
سوربلو اضافه کرد: ما در حال نگارش و تدوین یک مجموعه کتاب ۳ جلدی در مورد تاریخ ۷۰ سال اخیر خاورمیانه هستیم و در این آثار به صورت خاص تاثیرات استراتژیک انقلاب اسلامی در خاورمیانه و دنیای معاصر پرداخته خواهد شد.
به گفته وی، محور مقاومت و انقلاب اسلامی موضوع اصلی این اثر ۳ جلدی است و در قالب این اثر علمی به ابعاد و عوامل درگیری و جنگ در کشورهایی مانند سوریه، عراق، لیبی، افغانستان، یمن، فلسطین و لبنان توجه شده است.

شایان: پوشش اخبار و تبادل اطلاعات؛_پوشش و همکاری در تهیه و انتشار گزارش در حوزه تشیع و انتشار مقالات، یادداشت ها و گفتگوهای علمی در مجله(Il Faro sul Mondo)از توافقات این دیدار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha