شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نماینده ولی فقیه در هرمزگان

حوزه /نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: استان هرمزگان به لحاظ صنعتی و دریایی دارای مزیت های بسیار بالایی است که متاسفانه در این رابطه توزیع منطقی و متناسبی برای رشته های دانشگاهی مرتبط در استان صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، امروز در دیدار با محمد حسین احمدی شاهرودی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، اظهارداشت: هرمزگان با ۱۲۰۰ کیلومتر مرز آبی و دسترسی به آبهای بین المللی، همچنین داشتن صنایع بزرگ ملی، دانشگاهی که نیاز این دو حوزه به لحاظ نیروی انسانی متخصص را تامین کند ندارد، که در این رابطه نیازمند حمایت مسئولان وزارت علوم هستیم.

وی در ادامه به حلقه مفقوده پیوند بین دانشگاه و صنعت اشاره کرد و گفت: نبود پیوند بین دانشگاه و صنعت یکی از خلا های بزرگی است که در کشور وجود دارد که در این زمینه شعار زیاد داده شده اما عملا اقدامی صورت نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: افرادی هستند در استان که دارای مهارت اما فاقد مدرک هستند که امیدواریم دانشگاه‌های استان خصوصا دانشگاه آزاد اسلامی بتواند در این رابطه و همچنین تاسیس رشته های مورد نیاز استان اقدام نماید.

وی ادامه داد: طبق پژوهشی که  سال ۹۷ توسط مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، استان هرمزگان به لحاظ فقر در رتبه چهار کشور و به لحاظ اشتغال جز ۴ استان بیکار کشور است، این در حالی است که  هرمزگان به لحاظ صنعت و همچنین تامین بودجه کشور جز رتبه های برتر است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده تصریح کرد: گاهی وجود یک مزیت اقتصادی در یک منطقه بجای اینکه فرصت ایجاد کند موجب نارضایتی مردم می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تکمیل بنای مسجد جامع بندرعباس اشاره کرد و گفت: برای تکمیل بنای این مسجد به اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان نیاز است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha