پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شفیعی شاد قزوین

حوزه / دبیر ستاد برگزاری نماز جمعه قزوین گفت: خوش‌نویسی هنر برجسته و اصیل دینی و اسلامی است که مجموعه ستاد نماز جمعه قزوین رسالت خود را تقویت، معرفی و نشر این هنر دانسته و بر هنر خوش‌نویسی تاکید ویژه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، علی شفیعی شاد، دبیر ستاد برگزاری نماز جمعه قزوین، ظهر امروز در اولین برنامه گرامیداشت سالگرد اقامه نمازجمعه قزوین، در برنامه مشق آیات و روایات و در جمع خوشنویسان استان که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهارداشت: ما شاهد حضور پر شور مسلمانان در فریضه نماز جمعه هستیم که این نشان از قدرت و اهمیت نماز جمعه بوده و همین امر سبب شده تا اتحاد و وحدت بین مسلمین جهان قوی و مستحکم باشد.

شفیعی شاد خاطرنشان کرد: نماز جمعه توانسته نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری را در حوادث مختلف انقلاب اسلامی از زمان جنگ تحمیلی تا تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایفا کند.

دبیر چهلمین سالگرد نماز جمعه قزوین، خاطرنشان کرد: نماز جمعه، کانون عبودیت و میثاق‌ امت با رهبری است که موجب بصیرت افزایی مردم شده و میعادگاه پیشتازان ولایت‌مدار است.

وی ادامه داد: همه باید تلاش کنند تا شرکت در نماز جمعه را در اولویت قرار دهند؛ چرا که برگزاری باشکوه نماز جمعه، همچون خار بر چشم دشمنان است.

وی اظهار کرد: در طول ۴۰ سال برگزاری نماز جمعه، بسیاری از توطئه های دشمنان در همین خطبه‌های نماز جمعه با بیداری ملت خنثی شده است.

وی به هنر خوشنویس در جامعه اسلامی پرداخت و بیان کرد: خوش‌نویسی هنر برجسته و اصیل دینی و اسلامی است که مجموعه ستاد نماز جمعه قزوین رسالت خود را تقویت، معرفی و نشر این هنر دانسته و بر هنر خوش‌نویسی تاکید ویژه دارد.

وی اظهارکرد: خوشنویسی تنها نوشتن با دست نیست، بلکه دست از قلب و مغز انسان تبعیت می کند، اگر یک مطلب یا جمله‌ای در هنرمند خوشنویس اثر نکند، نمی تواند آن را به زیباترین شکل بنویسد.

شفیعی شاد تصریح کرد: خوشنویسی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای ایرانیان است و جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ اسلامی دارد تا آنجا که همواره راهی برای انتقال فرهنگ اسلامی-ایرانی به سایر ملل بوده است.

وی ادامه داد: استان قزوین با حضور هنرمندانی همچون "میرعماد حسنی" بیشترین تأثیر را در تکامل خط نستعلیق داشته و همواره یکی از ستارگان پر فروغ در عرصه خوشنویسی جهان اسلام به شمار می‌آید و این امر سبب شده تا امروز قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی کشور نامیده شود.

انتهای پیام ./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha