پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بازدید

حوزه/معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان از مرکز تربیت معلّم مبلّغ حوزه های علمیه بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در بازدید معاون  آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان از مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه های علمیه گفت:  مرکز تربیت معلم  ایده ای در باب تنظیم و به ساماندهی حوزه با آموزش دانشگاه فرهنگیان بود،‌ یکی از محورهای مرکز،‌ سند تحول بنیادین این است که این روابط درست شود.

وی افزود: مرکز با دو رویکرد تربیت معلم به تربیت معلم مبلغ ایجاد شد، هر معلمی چون در حکومت اسلامی است به واقع باید ارائه دهنده دین و سهمی از تبلیغ دین داشته باشد حرکت هایی که در جامعه کنونی اتفاق می‌افتد باید هر فردی سهمی در تبلیغ دین مبین اسلام داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی خاطر نشان ساخت: در ابتدا ذهنیت این بود که دکتر سمیعی مانع این حرکت است، اما الان می‌گویم که وی در این مدت بسیار ارزشی و منطقی و به جا عمل کرد.

رئیس مرکز تربیت معلم مبلغ حوزه های علمیه تاکید کرد: به دنبال ارتقای این مرکز به مجتمع عالی پژوهشی در برنامه بلند مدت هستیم و برنامه ریزی کرده ایم که  در ذیل آن دانشکده مرکز تربیت معلم، مرکز شهید باهنر و مرکز پژوهشی که همان دفتر مطالعات بنیادین تعلیم و تربیت هست گسترش و ارتقا خواهد یافت و این در شورای گسترش حوزه بعد از رایزنی های فراوان ایجاد شد، لذا اصل ارتقاء  مرکز به مجتمع پذیرفته شد.

 دکتر سمیعی نیز در این دیدار گفت: خداوند را شاکریم که فرصتی برای ما ایجاد کرد و ما حوزه را همکار خود  و خود را همکار حوزه می دانیم، ورود ما به تربیت معلم از دهه ۶۰ نگاه اعتقادی و ایدئولوژی بوده است در همان سال هایی که جبهه می رفتیم فرمانده می گفت فلانی را  نگذارید جلو برود او در آینده میخواهد معلم شود و بدرد جامعه بخورد، اگر ما خون دهیم اما فرزندانمان در  کلاسی حضور پیدا کنند که  معلم آنها لیبرال باشد دیگر فایده ای ندارد لذا اگر این فرد برای معلمی مناسب است چه خوب است که در این عرصه قدم بردارد.

*شاکله  وجودی فردی که معلم است باید آموزش باشد
 دکتر سمیعی خاطر نشان ساخت: یکی از دغدغه های بنده در ابتدای دانشگاه فرهنگیان این بوده است که نکند اینجا هم مثل سایر دانشگاه ها عمل کند و این مسئله تربیتی که باید وجود داشته باشد، نباشد مثلاً قرابت بین استاد و شاگرد که باید، نگاه پدرانه باشد و این فرهنگ باید غالب شود حوزه با دانشگاه باید تبادلاتی داشته باشند و تبادلشان  بیشتر شود تا از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

وی در پایان افزود: امیدوارم در سطوح پایین رابطه ای باشد و از همه لحاظ تبادلات انجام شود از ظرفیت بالای دانشگاه فرهنگیان نیز باید استفاده کرد، زمانی یک معلم همه کاره یک روستا بود، ما باید خدمت رسانی را به حدی برسانیم که مردم احساس کنند که در عرصه  تعلیم و تربیت کمکی به آنها می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha