چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
دیدار رئیس دانشگاه فرهنگیان با آیت الله اعرافی

حوزه/ رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه ۳۵ واحد درسی معارف اسلامی در دانشگاه فرهنگیان ارائه می شود، افزود: کتب درسی باید متناسب با تحولات و نیازهای درسی تغییر کند که دانشگاه فرهنگیان در حال پیگیری این مساله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حسین خنیفر در آیین رونمایی از پنج کتاب درسی دانشگاه فرهنگیان که در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در قم برگزار شد، گفت: امروز شاهد رونمایی از کتاب های اخلاق حرفه ای در تربیت، سیره تربیتی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، درآمدی بر نظریه اسلامی، مراحل تحول دینداری و مبانی آن، اخلاق حرفه ای در تربیت و فلسفه تربیت اسلامی به عنوان کتب درسی فرهنگیان هستیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه ۳۵ واحد درسی معارف اسلامی در دانشگاه فرهنگیان ارائه می شود، افزود: کتب درسی باید متناسب با تحولات و نیازهای درسی تغییر کنند که دانشگاه فرهنگیان در حال پیگیری این مساله است.

وی با بیان این که کشور ایران از معدود کشورهایی است که تاریخ طولانی دارد و تدوین در ایران حتی قبل از اسلام نیز وجود داشته است، ادامه داد: اما با وجود این ظرفیت عظیم در ارتباط با مهارت افزایی دانش آموزان نتوانسته ایم قدم خوبی برداریم.

خنیفر گفت: به عنوان نمونه مدت طولانی کتب عربی و انگلیسی در مدارس ارائه می شود، اما در عمل دانش آموزان مهارت سخن گفتن را نیاموخته اند. به همین دلیل باید در تولید محتواهای درسی بازنگری صورت گیرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان این که بعد از انقلاب کتاب های تاریخ به علوم سیاسی و کتاب های دینی به تاریخ تبدیل شد، اما اکنون وضعیت آن بهبود یافته، گفت: برای این که بتوانیم در عرصه تربیتی موفق عمل کنیم، باید حجم کتب با اهداف و سرفصل ها تناسب داشته باشد و در همین رابطه مخاطب محوری از اهمیت بسیاری برخوردار و کتاب ها باید خودیار و خودآموز، یعنی به گونه ای نگارش یابند که از محتوا به سمت یادگیری حرکت کنند و مهمتر این که تیم تالیف مشترک از آقایان و خانم ها باشند، چرا که دانش آموزان هم دو جنسیتی هستند و خانم ها از حالات هم جنس با خبر و می توانند با تولید محتوا مشکلات آنها را هم رفع کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    26 0
    ⭐سلام.بنظرمن،مشکل اصلی آموزش وپرورش نظام جدید_که ازسال۹۰ایجادشده_این است،که سطح علمی و سطح دینی واخلاقی را،درکتابها بشدت پایین آورده اند(هم ازنظر کمّی وهم ازنظر کیفی). برای مثال کتاب فیزیک پیش دانشگاهی رشته ریاضی حدود۳۰۰صفحه بوده،اما الان فیزیک پایه۱۲رشته ریاضی،۱۶۰ صفحه است!(ووضعیت باقی کتابهای فیزیک هم همینطوراست). یامثلا کتاب دین وزندگی پیش دانشگاهی هم حجمش نصف شده،به۱۴۰ صفحه رسیده است. *امروزه اموزش وپرورش وصداوسیما،تبدیل شده اند به بزرگترین مرکز آموزش وترویج موسیقی وسرود درکشور!. وهمچنین همه ی کتابهای درسی را طوری طراحی کرده اند که مروّج فرهنگ غربی و رذائل اخلاقی باشد. *امروز، اصلاح آموزش وپرورش یک امر اساسی وبسیارفوری درکشور است. آینده ی هرکشوری را آموزش وپرورش ان کشوررقم میزند.
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      1 0
      درس بسیار مهم وضروری انتگرال را هم،ازکتابهای رشته ی ریاضی فیزیک،حذف کرده اند!.درحالیکه این درس در اکثر رشته های دانشگاهی بسیار پرکاربرد وضروری است.
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    2 0
    ازجمله ی نیازهای اساسی درپرورش معلمان ودانش آموزان علم الحدیث است.باید کتابها ازنظر احادیث اهل بیت ع غنی باشند.که"الحکمة ضالة المومن". متاسفانه این گمشده ی مومنان،درکتابهای درسی ما موردغفلت و بی مهری قرار گرفته است. امام صادق ع:لو علم الناس محاسن کلامنا لاتبعونا.
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    2 0
    متاسفانه عربی درکتابهای درسی،درسطح ضعیفی تدریس شده است.درحالیکه عربی زبان اسلام است وبرای اینده ی دینی دانش آموز بسیارمهم است.
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    6 0
    متاسفانه عربی درکتابهای درسی،درسطح ضعیفی تدریس شده است.درحالیکه عربی زبان اسلام است وبرای اینده ی دینی دانش آموز بسیارمهم است.