شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نهمین جلسه کمیته علمی کنگره آیت الله خرسان

حوزه/ اگر به عنوان پیروان مکتب اهل بیت(ع) بخواهیم در دنیای امروز اثرگذار باشیم باید کارهای علمی و مدخل های علمی چنان غنی باشد که بتوانیم به دنیا عرضه و ارائه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ربانی امروز در نهمین پیش نشست کنگره امناء الرسول با موضوع نقش آیت الله سید محمد مهدی الخرسان در احیای تراث اهل بیت(ع) که از سوی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در قم با حضور علما برگزار شد، گفت: امروز در حالی شاهد تعامل حوزه علمیه با مراکز علمی جهان هستیم، که در این دو سده شاهد دو تحول عظیمی در جهان اسلام از نظر حضور استعمارگران برای چپاول جوامع اسلامی و ظهور انقلاب اسلامی به عنوان تمدن بزرگ بودیم که توانست جهان را در نوردد و مکتب ها را به خود توجه دهد و در عین حال سبب ایجاد گفتمان خاص مبتنی بر حکومت اسلامی باشد.

مسئول کمیته علمی برگزاری کنگره آیت الله سید محمد مهدی الخرسان افزود: در چنین شرایطی آنچه که لازم و ضروری است احیاء مبانی شیعه، احیاء تراث گذشتگان و احیاء مکتب اهل بیت(ع) است که تنها با هم پیوستگی پیروان مکتب اهل بیت(ع) حوزه های علمیه و عالمان جهان اسلام برای نقش آفرینی بیشتر در میان مکاتب و مراکز علمی دنیا به وجود می آید.

وی بیان داشت: در کنار این امر نیازمند پیوست های علمی و بنیادین مرتبط و به روز و کار آمد و توحیدی نیز هستیم تا بیش ازگذشته بتوانیم مکتب اهل بیت(ع) و مکتب غنی شیعه را به دنیا بشناسانیم.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی گفت: اگر به عنوان پیروان مکتب اهل بیت(ع) بخواهیم در دنیای امروز اثرگذار باشیم  باید کارهای علمی و مدخل های علمی چنان غنی باشد که بتوانیم به دنیا عرضه و ارائه کنیم.

مسئول کمیته علمی برگزاری کنگره آیت الله الخرسان افزود: این انتظار زمانی محقق می شود که همه پیروان اهل بیت(ع) و حوزه های علمیه جهان اسلام در کنار هم اقدام به تعامل و هم فکری کنند.

وی بیان داشت: الان این حرکتی که تحت عنوان امناء الرسول تعریف و آغاز شده یکی از همین کارهایی است که برای معرفی و شناساندن منابع غنی اهل بیت(ع) و مکتب شیعه صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی گفت: ناگفته نماند که این کار هم آن قدر درست وصحیح انجام شده که مورد توجه مراکز و نهادها هم قرار گرفته است. نهایت این که با ایجاد و تعامل و هم فکری همه نهادهای دینی و حوزوی می توان کارهای بزرگ برای معرفی مکتب اهل بیت در جهان اسلام انجام داد.

مسئول کمیته علمی برگزاری کنگره آیت الله الخرسان گفت: یکی از عالمان دین که توانسته در احیاء تراث نقش بی بدیل و بی نظیری از خود به نمایش بگذارد  مرحوم آیت الله الخرسان و اساسا خاندان ایشان است.

وی بیان داشت: امروز هم باید این نقش آفرینی برای احیاء تراث و مقابله با انواع جریانهای ضد دینی و شیعه با قوت بیشتری تداوم پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha