جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انتصاب

حوزه/ در نشست شورای احیاء آواها و نواهای آئینی بوشهر، رؤسای کارگروه‌های پنج گانه شورای احیاء آواها و نواهای آئینی این استان منصوب شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، سومین نشست شورای احیاء آواها و نواهای آئینی استان عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری مدیرکل تبیلغات اسلامی استان بوشهر و سایر اعضاء در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در این نشست در سخنانی بر لزوم هدف‌گذاری این نشست‌ها در راستای حفظ و تثبیت آواها و نواهای آئینی در سطح استان و آموزش آن‌ها به نسل جوان و نوجوان به منظور حفظ و تقویت این آثار در سطح استان تأکید کرد.

حجت‌الاسلام طاهری همچنین بر لزوم احیاء ثرات آئینی و بازپروری و بازنشر آثار فاخر استانی و همچنین احیای متون والایی که در این اینگونه تراث وجود دارد، تأکید کرد.

مدیرکل تبیلغات اسلامی استان بوشهر همچنین نقطه آغازین این رسالت عظیم و احیای آواها و نواها را این سازمان عنوان کرد و افزود: این شورا با معرفی رؤسای کارگروه‌های تخصصی خود، که حکم آنها نیز در این نشست به آنها اعطاء شد، به صورت جهادی کار را دنبال خواهد کرد و نقش اداره کل تبلیغات اسلامی نیز به عنوان دبیر این شورا مشخص شده است. 

گفتنی است، در این نشست مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با صدور احکامی مرتضی فیروزی، مصطفی گراشی، عبدالرسول غریبی، عبدالرضا عبدالهل‌زاده و حسین مهتدی را به ترتیب به عنوان رؤسای کارگروه‌های تعزیه و شبیه‌خوانی، نوحه‌خوانی و مدیحه‌سرائی، مولودی و ِنیمه‌خوانی، آواها و نغمه‌های قرآنی و کارگروه احیای تراث آئینی منصوب کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha