پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عراق

حوزه/ بامداد امروز فرودگاه اربیل و پایگاه آمریکایی "الحریر " هدف حملات موشکی و پهبادی گروه هایی ناشناس قرار گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، با مداد امروز بیش از ۲۰ فروند راکت پایگاه ایالات متحده در فرودگاه بین المللی اربیل را هدف قرار دادند.

به گزار خبرگزاری النخیل عراقی؛ این حمله که تصاویری ازآن امروز منتشر شده منجر به بسته شدن فضای هوایی فرودگاه اربیل و توقف مسافرگیری شده است، اما هنوز صحبتی درخصوص اعلام  خسارات مادی و جانی وجود ندارد.

همچنین اخباری مبنی بر سقوط هواپیمای بدون سرنشین در این منطقه مخابره شده و تصاویر و فیلم هایی از اولین لحظات بمباران پایگاه الحریر منتشر شده است.

حمله راکتی و پهبادی به پایگاه آمریکایی  "الحریر" در اربیل عراق

شبکه خبری الغدیر نیز گزارش داد که این حملات با شلیک ۲۰ فروند راکت و پرواز سه پهپاد بر فراز فرودگاه اربیل صورت گرفته است.

حمله راکتی و پهبادی به پایگاه آمریکایی  "الحریر" در اربیل عراق

دستگاه مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای هدف قرار گرفتن فرودگاه اربیل را تأیید کرده است. کانال تلگرامی صابرین نیوز گزارش داد؛ که سه پهپاد نیز در حمله به پایگاه اشغالگران آمریکایی در محوطه فرودگاه اربیل مشارکت داشته‌ اند.

همزمان منابع عراقی اعلام کردند که در پی این حملات، آژیر خطر در کنسولگری آمریکا در اربیل به صدا در آمد.

منابع رسانه‌ ای عراق گزارش دادند در این حملات، پایگاه نظامی «الحریر» که در آن نیروهای آمریکایی مستقر هستند، هدف قرار گرفته است.

شایان ذکر است هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را به‌عهده نگرفته است.

گفتنی است با وجود مصوبه مجلس عراق و خواست ملت این کشور مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از عراق، نیروهای اشغالگر آمریکایی نه تنها به طور کامل از عراق خارج نشدند بلکه علیه نیروهای بسیج مردمی عراقی طی روزهای گذشته حملاتی را انجام دادند که منجر به شهادت تعدادی از نیروهای عراقی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha