جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ کرسی درس خارج آیت الله مجتهد شبستری در تهران

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت الله مصباح یزدی در حمایت از ولایت فقیه و رهبری مقام معظم رهبری از هیچ اقدامی فروگذار نبود. افزون بر اینها علامه مصباح یزدی فردی بسیار متواضع و نیکو سیرت بود به طوری که می توان از اوتاد عصر شمرد، بنابراین هر گونه اهانت به شخصیت ایشان خلافی بسیار روشن و گناه نابخشودنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله مجتهد شبستری در گفت و گو با خبرنگاران، در خصوص هتک حرمت آیت الله مصباح یزدی عنوان کرد: آیت الله مصباح یزدی یکی از شخصیت ‌ های جامع الاطراف و صاحب نظر در علم معقول و منقول بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود:‌ شاید بتوان گفت در عصر ما به مانند استاد شهید مطهری متفکری کم نظیر و دانشمند متعهد بود . ایشان از شاگردان مبرز حضرت امام خمینی و علامه طباطبایی رضوان علیهما بود و از محضر مرحوم آیت ‌الله بهجت از نظر علمی و اخلاقی و عرفانی حظ وافری برده بود.


وی بیان داشت: آیت الله مصباح با تدریس در حوزه علمیه و تاسیس موسسه امام خمینی(ره) در قم شاگردانی فاضل و مفیدی تربیت کرد و با قلم و بیانش در نقد مکاتب الحادی و پاسخ به شبهات سکولارها و لیبرالها نقش موثری ایفا کرد .

آیت الله مجتهد شبستری گفت: ایشان در حمایت از ولایت فقیه و رهبری مقام معظم رهبری از هیچ اقدامی فروگذار نبود . افزون بر اینها علامه مصباح یزدی فردی بسیار متواضع و نیکو سیرت بود به طوری که می توان از اوتاد عصر شمرد، بنابراین هر گونه اهانت به شخصیت ایشان خلافی بسیار روشن و گناه نابخشودنی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    75 1
    «اوتاد» اصطلاح قرآنی است که در روایات شیعی، هم بر وجود مقدس پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و ائمه طاهرین علیهم‌السلام اطلاق شده و هم بر گروهی از اولیای الهی که محبوب خداوند هستند. در تعریف ایشان گفته شده: «زمین به واسطه وجود این افراد محافظت می‌شود و به برکت آنان، به بندگان روزی داده می‌شود. از لغزش و خطا برحذر هستند و لحظه‌ای از یاد خداوند غافل نیستند.» اگر بخواهیم در عصر خودمان از اولیای الهی که در ظل عنایات اهل‌بیت علیهم‌السلام به این مقامات عالیه معنوی رسیدند نام ببریم، به اسامی مبارک آیات عظام علامه طباطبایی، امام خمینی، بهجت و بهاءالدینی می‌رسیم و اگر بنا باشد برای دفاع از شخصیت محترم علمای بزرگوار، مفاهیم و اصطلاحات دینی عرفانی را به حراج بگذاریم، باید عنایت داشته باشیم که این بذل کریمانه به عالم جلیل‌القدر مورد علاقه ما محدود نخواهد شد و دیگران نیز به خود اجازه خواهند داد شخصیت‌های مورد علاقه خویش را مصداق این تعاریف بدانند. والله اعلم.
  • مدرس IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 32
    انصافا شخصیت حضرت علامه مصباح در حوزه های علمیه درخشش ویژه ای دارد که برخی بیماردلان تحمل نمی کنند. چرا که جهان تشیع در عصر ما مدیون اوست و به این اهانت کنندگان باید این شعر حافظ را گفت که: ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست/ عِرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری»